@Se klart Hoppas hon blir riktigt bra! Skulle gärna ha henne i MIN säng. Älskade katter… Träffade på en idag när jag var och handlade blommor i en handelsträdgård. Så fort den såg mig kom den fram och hälsade och pratade en massa. Sedan hängde den med mig. Undrar om katter känner på sig när de träffar kattmänniskor? Just detta händer ofta mig. 😌

@Se klart Vilket pyssel med er lilla katt💕. Förstår att det är en rejäl utmaning och tufft för er och det är på ett så otroligt sårbart ställe, köken och tänderna, som måste tas hand om och säkra upp. Vad trygg hon ska känna sig att få kura ihop och sova med dig. Hoppas det snart blir bättre och lite lättare för er och fint att du ändå kan finna ro och glädje mitt i alltihopa. Kramar till er båda❤️

@AmandaL jag tror absolut att katter känner sånt på sig. Katter verkar vara smarta och framförallt väldigt sensibla? Jag är ju en purfärsk kattmänniska så jag är inte säker på om jag eg räknas som en sån 😻 @vår2022 ja pyssel är liksom förnamnet. Men nu har vi bra rutiner och lite mer frihet i takt med att kissen faktiskt piggat på sig! Tack för gulliga inlägg 💕

Igår var jag så trött så jag knappt orkade hålla mig vaken. Tror kombon - gäster, kattelände, strilande regn, allergimedicin var en cocktail som knappast piggade upp.
Inatt har jag sovit i min vanliga säng- inte i gästsång med katten då- vilket var skönt. Friska katten sov iofs hos mig men han är ju reserverad pga katt…

Idag har lokala veterinären varit här och kikat och imorrn är det ny röntgen mm på sjukhuset (för djur alltså).
Husdjurens intresseklubb har mycket att anteckna här.
Annars- preppar jag för att åka på fest, vara toastmaster samt komma i den tänkta klänningen. Shorts med resår samt förkläde är min outfit of the day varje dag här så det blir spännande. Detta var ju liksom tänkt att vara vår semester- några dagar på annan ort med mamma som kattvakt. Men nu är det- återigen- som det är.
Idag har jag iaf varit ute och flyttat om lite i mina rabatter, sanerat ett planteringskärl från vidriga myror, samt bundit upp tomaterna. Spanar på Chelsea Flower show (bilder) och drömmer om svarta suckulenter i en beige kruka.
Vad jag ska försöka förverkliga är dock en ny rabatt med rosor, måste köpa jord och lite annat först- och några rosor då förstås, kanske imorrn när vi är i stan.

Förutom mitt bottennapp igår med tröttheten från helvetet så flyter livet på rätt så bra, inte som tänkt, men bra ändå.
Jag och mannen är inte vana att vara så bundna till varandra som vi är nu. Skönt jag kan köra och spana i svampskogen eller smygröka en cigg! Kram på er. 🌸☀️

Snart har jag dygnat som barnen sa.
Upp i gryningen för besök hos vet som bedömde läget som ok/på bättringsvägen och hålla tummar för att allt fortsätter så.
Kissen mycket nöjd med en mindre strut och trassel samt renskrubbad från nos till tass- något enklare när hon är sövd förstås.
Jag funderar en del över hur denna sommar känns - som i just nu. Och hur jag kommer förhålla mig till faktum att vi inte hann hälften av besök (här) eller roadtrips (där)
Vi får se
Påminner själv för att jag ska fundera över det lite mer. Idag har jag provat tusen outfits/klänningar inför festhelg som närmar sig. Skriva tal, fotbad, återstår att pyssla med. Godnatt

😴

@Se klart Vad skönt att katten är på bättringsvägen! Det är trots allt det viktigaste?
Jag har inte heller den sommaren jag hoppades av olika skäl, men tänker att det är en sommar bland alla andra. Och landar i att allt är som det ska vara. Och att det till sist ändå handlar om hur man mår i själen. Träffade en person igår som konstaterade att när hon tittade på bilder av "perfekta" semestrar, kom hon ihåg att hon där och då kände absolut ingenting. Ett tomt och glädjelöst inre där och då.

Toastmaster, vad kul! Det kommer gå bra! Njut av att komma iväg lite, och att vara helt närvarande i ditt toastande❣️🌸🍃

Jamen gud @sattva det är såklart det enda viktiga här och nu! Tack för dina ord och tankar. 🌸🙏🌱💕
Jag reflekterar lite över hur mkt bättre eller lättare jag har att nu vara i det som är. Oavsett känsla. Jag tänker mycket på dina ord @sattva när jag förhåller mig till livet och nuet- och eventuell framtid. Där jag sällan vistas.
Att allt är som det ska. Att de orden lokal hjälper när själen eller tankarna hovrar eller vill springa.
Så mycket man (jag) sprungit ifrån med de där glasen. Allt jag druckit mig bort ifrån som egentligen bara var livet- som det är- en ynnest att få vara med om.
Jag kommer se tillbaka på de här fyra veckorna som en tid då jag aldrig behövde planera en enda sak. Ta allt som det kommer.
Nu ska katten få mat på fat! Sånt framsteg. (Flytande föda that is)

@Se klart Kände igen mig så i din känsla. Jag har ofta så stora förväntningar på sommaren. Och vill att allt ska uppfyllas. Även svårt att vara nöjd. Går jag promenad, borde jag bada, sitter jag på utefik, borde jag strosa med kompis… vill liksom allt samtidigt, rädd att missa något…som om tiden/sommaren är alltför knapp.
Måste lära mig att njuta av nuet. 😌

@Se klart För att upptäcka det måste man nog leva i det en längre tid. Jag lever mycket i nuet. Allt blir som det blir och går som det går. Ytterst lite oroar mig, allt löser sig på något sätt. Och jag tror att de första månaderna efter vår yngsta dotters födsel la ribban jävligt lågt (eller högt?) Där och då visste vi ingenting om varken nuet eller framtiden, och dåtid var helt lönlöst att ens fundera på. Hon var fyra månader innan hon kom hem från sjukhuset, och resan med henne har inte slutat än 24 år senare.

Så nä, ytterst lite bekymrar mig egentligen. Gnälla gör jag ibland, men jag gnäller klart rätt snabbt och hamnar i tänket: ”Okej, vad KAN jag göra.” Ibland handlar det bara om att bida sin tid. Ibland är lösningen att det inte går att lösa. Då får det vara så.

Kram 🐘

PS. Detta förhållningssätt förutsätter att jag har mina må-bra-hormoner i hyfsad balans. De perioder jag är deprimerad oroar jag ihjäl mig för allting. Hormoner är viktiga grejer!

Halloj!
Inte för att det är så viktigt men jag vill bara förtydliga att jag inte klagar på tillvaron här i vardagslunken på landet. Tvärtom njuter jag mycket. Av kisses små framsteg- av hennes brorsas små egenheter. Av lyxen att dagarna inte behöver planeras eller maxas. Vi är glada om vi hinner fixa lite god mat men framförallt är denna ännu rätt skruttig katt som en liten bebis. Mat på bestämda tider, tvätt och tork av sår och framförallt tillsyn precis hela tiden. Vi turas om. Jag hinner med ett par timmars motion i trädgården och ett dopp. Mannen hinner jobba (hemifrån) och slappa lite.
Det har varit ett konstigt väder så jag tycker allt växer/blommar långsamt, men det är väldigt fint och frodigt av allt regn. Min köksträdgård vilar tills det blir jordförbättring i höst/vinter så hinner jag med till våren. Orkar inte stressa med något överhuvudtaget.
Jag sover massor! 7-8 timmar varje natt och lång tupplur på dagen då jag sover med lilla katten. Min hjärna mår bra. Kroppen mår bra när den får röra sig och det får jag för det mesta till.
Tänk om jag hade druckit. Vilken misär.
Glad när jag läser om nykomlingars framgångar och beslutsamhet. Och inte minst alla gamlingars små rapporter från det nyktra livet, hur det än ter sig. Kram 🥰

@Se klart Halloj! Så skönt att höra om lilla kissens små framsteg och att du ändå kan njuta av tillvaron. Bra att du sover gott och passar på med en tupplur på dagen med kissen. Det är verkligen som att vårda ett litet barn. Kul också att du ska iväg på lite galej och vara toastmaster, kan behövas lite ombyte i tillvaron. Här regnar det inte speciellt mycket, men lite kallare när solen inte ligger på. Verkar som mina blommor gillar detta väder, de blommar som bara den. Nja, lite substrat och kärlek får de också av mig. Det är perfekt väder för oss också, vi bygger ett staket en bit på vårt tomt. Massor av plankor att måla och bygga konstruktion. Allt för våra små vänner, i vårt fall våra hundar, så de inte kan ta egentid och gå på egna promenader😂. Hoppas på fortsatt tillfrisknande hos kissen och att hon snart kan klara sig på egen hand. Kram❤️

Tack gulliga @vår2022
Ja lite galej ska faktiskt bli kul även om jag är något ringrostig på den punkten.
Härligt med ett projekt att starta och avsluta. Jag har min ständigt pågående trädgård där jag flyttar runt grejer, håller perenner i schack och rensar sånt som blommat över. Ser fram emot dahliorna och tomaterna! Kram 🥰

@andrahalvlek du har en otrolig förmåga att vara i nuet, och som du skriver är det inte alls omöjligt att det beror på just din historia. Jag är nog mittemellan-bra! Jag oroar mig väldigt lite, jag tror inte på lyckliga Instagram-liv och upplever mycket glädje i vardagen, lycka.
Detta hela förhållningssätt har jag haft i min personlighet men det blev allt sämre ju mer jag drack. Oron för tex cancer och andra sjukdomar fanns ju där hela tiden. Oro för att jag skulle vara ”tvungen” att sluta dricka, oron över att inte kunna dricka lagom. Det var en inte alltid explicit oro men den fanns i bakgrunden. Nu är bakgrunden för det mesta i förgrunden. Mina hemligheter är få, och livet är som det är- de allra flesta dagar- mycket fint! Kram 🤗

Är helt ringrostig på att resa och ens föna håret. Jaja. Fotbad och hemma-manikyr. Provande av diverse kläder och nu är jag iaf iväg. Ser fram emot socialt liv, babbel och dans, min värld har verkligen varit liten denna sommar. Behändig! Kram på er 😻

Tack @sattva 💯☀️💕
Ja en jättehärlig helg och fest- men vid 01 var jag klar och mör och trött, även om vissa fortsatte till kl 04. Orkade inte nån dans men hade en trevlig middag och många tal att hålla reda på…
I morse vaknade jag fantom-bakis, huvudvärk och seg, men har hittat en katt som ville förmiddagsvila med mig, tur. Diskmaskiner igång, babbel i huset, jag längtar efter min man och katterna men håller till godo med denna dam i ”min” ålder som lagt sig till rätta med mig här.
Kvällen var väldigt lyckad med många gäster, fint väder, roligt bord. Allt bra, kläderna passade tillfället och vännerna nöjda. Bara jag som är socialt urlakad, inte van att ha alla tentakler ute. De ska rulla ihop sig imorrn em, då jag ska hem för att sedan välkomna barn och barnbarn till landet. Kram på er 🌱

Trött efter denna festhelg och imorrn åker jag hemåt. Längtar efter min man och katterna såklart. Och barnen som varit iväg på sitt- men som ju droppar hem och till oss i lagom takt. Haft en jättebra helg men också tröttande med pysslig resa, väääldigt mycket människor och aktiviteter. Sov middag idag ihop med alla bakis-vänner, konstigt, kände mig ungefär lika trött som de.
Läste ett bra inlägg idag från sn psykolog som var ungefär;
Du har nog inte gjort ingenting på semestern, utan istället
- prioriterat att komma ner i varv
- varit snäll mot dig själv
- umgåtts med människor som är värdefulla
Etc etc. Allt stämde för mig. Jag ser hur människor reser runt, och GÖR så otroligt mycket. Jag orkar inte det, och vill inte heller. Jag har faktisk haft en väldigt bra sommar- förutom oro över katten. Jag tror jag kommer lämna mig redo för arbete, träning och bra rutiner när allt så småningom drar igång. Hoppas det, för jag är inte riktigt redo än.
Godnatt!

Tittar in och säger hej!
Vilken omsorg du visar om din lilla katt. Det är en konst att leva. Att planera lagom, att göra lagom och att nöja sig med det man gjorde. Tror att det var du som skrev att det växer sakta i trädgården i år och det är min bild också.
Så då kan man nog själv känna sig nöjd med att röra sig i sakta gemak, vila, begrunda, jobba på här och nu. Jag vet inte om jag kommer att vara redo för jobb när det blir dags. Det går från 0 till 10, tror jag. Och här på 0 känns det riktigt behagligt just nu.
Ha det så fint!

@Se klart Hoppas allt är bra med katten <3 De kära djuren, så viktiga för oss :) Jag funderar också på det där att folk gör så mycket på sin semester. Ibland tänker jag att FOMO, men så tänker jag att det är ju inte min stil att hålla på sådär och flänga runt. Jag tycker egentligen att det är ganska stressande... Och så har vi ju växthuset och katterna så det är ju inte bara så där att dra iväg.