Kaffetanten88

3:dje dosen antabus imorgon med! Funkar bra. Har inte mycket tankar på alkohol sen jag började med det. Plus att jag har så mycket annat att tänka på. Någon gång har en tanke på vin ploppat upp men då är det lätt att slå bort för jag kan påriktigt inte dricka.

Kaffetanten88

8 februari ska jag prata med psykiatrikern igen och det är nog bra. Har fortfarande vågor av självmordstankar. Speciellt vid bråk med pojkvännen. Vi bråkar ganska ofta. Vi har ju varit bästa vänner i 6 år. Vi vet precis vilka knappar vi ska trycka på för att få den andra att gå igång. Problemet nu är att när han säger något elakt till mig så är jag sånlåg att jag börjar hålla med. Känna att ja så är det ju. Jaha han känner så med. Jag är värdelös. Lika bra jag ger upp då. Alla har det bättre utan mig endå. Jag har längre stunder som är bättre nu men dalarna är fortfarande läskigt djupa.

Där emot är topimaxen riktigt bra mot hetsätningen. Äter normalt nu. Gått ner ett kg. Bara 30 kg kvar. ? Ångesten är kvar men inte jämt.

Hoppas på ljusare tider snart. Hoppas på mer livsglädje snart.
Hoppas på mer energi.
Ja hoppas på att få livet tillbaka.

Kaffetanten88

Inte inne här så mycket just nu. Fokuserar mycket på livet och att försöka må bra. Tänker nästan inget på alkohol alls pga av antabus därför har jag nog inte behovet att vara här så mycket.

Har inte hört något om utredningen från socialen än. Känns som jag fortfarande har mycket jag har att ta tag i som jag inte orkar.

Ville bara ni ska veta att jag fortfarande håller mig nykter. ❤

Kaffetanten88

Jag är trött hela tiden. Fortfarande. Skulle sova mer om inte sonen höll mig vaken.

Har dock fått skära när på koffeinet rejält. Upptäckte ökad ångest av det. Även av snuset. Så igår slutade jag även snusa. ? Mindre ångest men saknar att lägga något under läppen. ?

Kaffetanten88

Snuset höll i 3 dagar. ? Snusar svagare nu. Försöker fortfarande dricka mindra koffein.

Jag har inte så mycket att säga. Nykterheten går bra. Rullar på. Tänker inte alls på alkohol.

Måendet är sådär. Jag har mer stress än jag klarar av i mitt liv. En lugn dag mår jag jättebra. Har enegi, lite ångest osv. Sen kommer en dag som igår. Många kunder, dåligt väder, fastnade med bilden i ett dike i 2h, hämta lämna sonen på förskolan, beroendecentrum, skotta parkeringen för att ens kunna parkera. Kanske normala saker för andra men för många krav för mig just nu. Måste också göra årsslut för mitt företag. Det är första gången och jag har ingen aning om hur man gör. Så det hänger över mig.

Jag är väldigt stresskänslig helt enkelt och det leder till ångest och utmattning.

Men du, det du berättar- inte så konstigt att känna sig stressad tänker jag, Du kanske inte alls är steesdkänslig utan alldeles normalt känslig för tuffa dagar.
Hoppas du kan tillåta dig att ta hjälp? Det kan vara svårt. Har tagit många år att våga säga; jag vet inte hur man gör. Önskar dig en lugnare måndag! ?

Anonym26613

Låter som stressig dag med alla måsten... ❤

Tack för att du så ofta hälsar på mig och peppar mig vidare! Betyder jättemycket ?????

Hoppas du mår bra!!

Kaffetanten88

Hej igen! Förlåt att jag inte varit inne på länge. Tack för att ni besökt och att ni skrivit. ❤

Förra veckan var lugnare och jag mådde bättre. Fick mer tid till avslappning. ❤

Nykterheten går bra. 2 månader nykter nu. Antabus hjälper mycket.

Håller på att trappa ur min antidepp som inte hjälpt på 3 år och trappar upp Topimax som känns som den hjälpt en hel del. Håller fortfarande på med utredning över diagnoser. Får se vart det tar vägen sen.

Jag är piggare av och till men fortfarande ofta trött. Skönt dock att det vänt lite och se att det säkert blir bättre och bättre. ❤

Kaffetanten88

Nu var det länge sen. Snart 3 månader nykter. På fredag faktiskt. Går bra. Sist jag höll 3 månader var det här jag föll. Men nu har jag antabus och känner mig starkare. Jag brottas med ångest fortfarande och det har triggat lite tankar på alkohol ibland men antabusen har hjälpt. Det är skönt att kunna tänka att det inte går.

Possitiva listan av nykterheten och nya medicinen.
1. Bättre mamma och flickvän
2. Lyssnar bättre
3. Bättre minne
4. Stabilare i psyket
5. Mindre ångest även om jag har mycket
6. Depressionen är borta
7. Inga självmordstankar
8. Mer närvarande
9. Äntligen piggare och orkar mer. Tur är väl det. Pojkvännen har brakat lite. Panikångest, ångest, deppig. Han ska snart till doktorn så nu är det min tur att ta lite mer ansvar i hemmet

Finns nog mer. Är mycket positivt med att vara nykter iaf så jag tänker fortsätta. Även om jag tänker fortsätta med antabus ett bra tag till som en trygghet. Det här är mitt liv nu. ❤

@Kaffetanten88 Vilken toppenlista! Att inte ångesten försvunnit helt är nog inte så konstigt, ni verkar ha det tufft hemma. Ingen happyhappy stämning direkt 😞 Men att du sluppit depression och självmordstankar är absolut värt nykterheten alla dagar i veckan! Om ytterligare tre månader mår du dubbelt så bra! Klokt att fortsätta med antabus ett bra tag. Så glad för din skull ❤️

Kram 🐘

Så roligt att höra Kaffetanten!
Vilken bra och positiv lista. Jag tror att det är viktigt att reflektera över fördelarna och skillnaden. Annars är det lätt att halka tillbaka i gamla hjulspår. Tänk nr 1 på din lista! Egentligen kanske du skulle ha en nr 1 som verkligen belyser att du mår bättre för din skull. Fortsätt göra bra val.