Trist egentligen att den som är utmattad och i behov av hjälp också måste vara den som fattar alla beslut och driver alla frågor. Jag tänker att du faktiskt ska vara tydlig hos de professionella du träffar om Ex:et.
Betalar inget underhåll, det passar honom inte att ta hand om sonen? Jag tycker också att han har försatt sig i den situationen själv och det är inte din uppgift att städa upp. Han är vuxen och tar förhoppningsvis vuxna beslut. Om du inte är orolig för hur han tar hand om er son tycker jag att du ska ta hjälp av de du träffar för att se till att han tar sitt ansvar. Du behöver all ork du kan få och all hjälp du kan få och ju mindre han träffar sonen desto svagare band har dem mellan sig. Tycker du är stark som faktiskt står på dig nu. Hoppas du får hjälp det är faktiskt deras ansvar. Och lyssna på Majaela, hon låter klok.

Kaffetanten88

Idag fick jag mejl från tingsrätten. Nu är man officiellt skild! Kommer snart att byta tillbaka till mitt efternamn jag hade innan. 🙈

Kaffetanten88

Jag är så trött. Min kille blir rädd för mig. Jag har fått lite starkare ångestdämpande. Ibland däckar jag av dem och sover djupt och är helt groggy. Han blir rädd att jag ska dö av dem. Det är inte bra för jag har sonen att ta hand om och som ni vet så ställer ju inte sonens pappa upp.

Killen skrev till psykiatrikern och förklarade läget. Hennes svar var... men så är det nog så att du mår bättre och inte behöver dem och det är därför du är trött...annars kan jag skriva ut lergigan..
1. Jag mår inte bättre. Jag funderar flera gånger om dagen på att ta alla mina tabletter för att slippa allt. Jag orkar inte leva så här längre.
2. Jag har ätit lergigan i flera år. Det är sockerpiller som gen mig mykrypningar i benen.

Ska försöka stå ut till mötet med terapeuten

Kaffetanten88

Om jag visste ett sätt som ser ut som självmordsförsök men att jag överlever skulle jag fasen göra det. Att jämt bli ifrågasatt hur dåligt man mår tar på krafterna. 😢❤️

Kaffetanten88

Dags för erkännande här. Jag har inte druckit en droppe. Men jag har hållit på med riktigt alkis beteende....

Jag fick en ask oxascand utskrivet mot kraftig ångest. Min beroende hjärna tänkte direkt att tjohej vi tar mer än va doktorn sagt. Tog 4 dagar att äta upp 50 tabletter. Har däckat och haft problem med minnet. Pojkvännen fick ta hand om sonen igår.

Sambon har kommit på mig nu och är besviken på mig och det förstår jag. Han har gömt alla mina mediciner dock så jag måste gå till honom när jag ska få. Lite onödigt för den som går att knarka är ju slut.

Jag är så jävla dum. Nu förstörde jag lite tillit mellan oss pga det här. Det var verkligen alkoshjärnan som tänkte. Eller beroendehjärnan. Jag ville bara bort från känslor. Så nu har jag inget att ta till istället. Fyfan va dum man är. Och fyfan va dålig mamma man är.

Kaffetanten88

Igår var nog värst jag har inget minne av kvällen alls. Läskigt. Men tar tabletterna för att fly från ångesten. Litar inte på psykiatrikerns plan. Hon envisas med att säga att jag nog mår bättre nu när jag inte gör det. Nu har jag iaf inte kvar några starka ångestdämpande. Men jag jag kan inte ens ta min morgonmedicin för killen har gömt allt.

Li-Lo

Hej Kaffetanten88

Hoppar in för att säga att dina inlägg här är ett kvitto på dina ansträngningar och kämparglöd. Det kan väcka oro att läsa om hur du lider och jag önskar att du slapp de påträngande tankarna om att vilja ge upp i stunder. Med det sagt är jag glad att se hur du tar stöd av att få formulera dig här och hur fint du möts av andra.

Tack för att du berättar att du har kontakt med vård.

Jag hoppas att idag ger dig ögonblick av lugn. Ögonblick av hopp.

Varma hälsningar
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Kaffetanten88

@Li-Lo Tack. Killen har varit väldigt snäll idag. Tagit ledigt från jobbet för att ta hand om mig. Mitt psyke blir bara sämre och sämre. Sonens pappa ställer inte upp på att ha sitt barn. Jag är så nära på att göra något riktigt dumt för jag orkar inte mer. Överväger psykakuten men vem tar hand om sonen då?

@psykakuten kanske ändå vore ett
alternativ. Du kan säga att du drömmer mardrömmar och vakendrömmar om att skada ditt barn. ( det är ju en sanning med modifikation som handlar om att du faktiskt KOMMER att skada ditt barn om
Du inte snart mår bättre psykiskt, för man måste orka med sig själv först och främst innan man kan ta hand om ett barn)
Då får De nog fart på ditt Ex ska du se.!!
Det är ju också lite som Sisyfos säger så klokt, att ju mindre sonen är hos ditt ex desto sämre anknytning kommer de att få.
Bara ett förslag . Sen får du ha oxsascand inlåsta,
Kraam❤️

Du har det verkligen tufft.
Jag brukar tjata lite i mina inlägg om att det är bra att ta prover och se till att man är frisk och får i sig näring i övrigt. Du beskriver en enorm trötthet, det kan absolut bero på din livssituation, det kan bero på depression och utmattning men det kan också bero på att kropp och hjärna inte är i näringsmässig balans. Hur ser ditt kostintag ut? Äter du bra mat? Du kallar dig kaffetanten och det säger kanske en del om ditt kaffeintag. Men i övrigt? Jag fick enorma problem på grund av lågt järn. Extrem trötthet, koncentrationssvårigheter, nedstämdhet. Medicinerade det med alkohol. Inte jättesmart. Jag har fått en enorm respekt för hur kropp och hjärna hänger ihop och även kosten är extremt viktig för att vi ska må psykiskt bra tror jag. Jag vet att du har mycket annat i ditt liv att tänka på i livet och du äter kanske redan bra, men jag tänker att du kanske skulle kolla upp så att du har bra nivåer av ferritin och B12 till en början. Det blir en så ond cirkel om man är för trött och byt ut en av kaffekopparna mot nån näringssmothie.
Lycka till!

Kaffetanten88

Tack för alla svar, ❤️ Jag klarade natten och sov ok. Drömde mycket.

Ja Majaela om jag måste till psykakuten så får jag spä på helt enkelt.

Hmm min kost är inte bra. Jag har tänkt ta tag i det men det har blivit mycket halvfabrikat, fikabröd och godis. Koffein för att orka lite till. Jag borde nog ta ett blodprov 🙈 Kan fråga sköterskan på beroendecentrum om de kan ta sånna prover.

Kaffetanten88

Första mötet med terapeuten kändes bra. Han verkar väldigt trevlig och förnuftig. Tror det kommer bli bra. Önskar bara psykiatrikern kunde svara angående medicinen. Känns inte bra att stå på så höga doser mediciner som jag gör och ändå må så pass dåligt. Då kan man ju lika gärna börja trappa ut nu för jag kan inte må sämre ändå.

Kaffetanten88

Min mamma lämnade över sonen till sin pappa för jag var så slut. Hon var borta jättelänge. Han hade pratat massor hon var trött och ville bara där ifrån. Han sa att hade ställt upp massor och försökte typ försvara sig🙈 Ingen har anklagat honom för något. 🙄 Sen har han inte ställt upp sen borde det inte kallas ställa upp när det är ens egna barn.