Kaffetanten88

Jahapp så igår fick jag ett livstecken från psykiatrikern. Hon svarade tack för videorna på sonen då hon ska hjälpa mig med utredningen och så. Men det var allt. Inget mer svar så nu vet jag att hon på riktigt undviker att svara mig om mitt mående. Frågan är då om jag ska byta? Kanske till den syrran går hos. Det känns inte ok att bli helt ignorerad. Inte utan förklaring. 😔

Kaffetanten88

Säger det igen tur jag har antabus. För jag vill bara börja dricka igen för att få dagarna att gå snabbare tills jag får hjälp. Dagarna går så jäkla långsamt. Jag bara går och väntar. Lever inte. Överlever bara.

Kaffetanten88

Känner att det hoppet jag fått av att ha den mottagningen bakom mig har försvunnit. Tryggheten att veta att jag kommer få hjälp att bli frisk. Vilket verkligen suger. Att inte ens när man betalar kommer man få hjälp. Att allt är fan meningslöst. Jag kan fan bara lägga mig ner och ge upp.

@Kaffetanten88
Jag känner att jag egentligen inte har så mycket råd till dig och vet inte riktigt vad du skulle kunna göra. Är så frustrerande att du inte får den hjälp du behöver. Försök i alla fall att släppa tankarna på vikten just nu och fokusera på att må bra istället. Har du funderat på vad du tänker att en ny mottagning, om du byter, skulle kunna göra annorlunda för dig? Förutom att inte undvika att svara på dina frågor då.

Kaffetanten88

@TappadIgen Jag tänker väl att jag då får psykiatrikern min syster har som hon är väldigt nöjd med. Att någon med nya ögon kanske kan se över mina mediciner och göra ändringar. Läkarna verkar rädda att trappa ut för biverkningar även fast jag inte mår bra av att äta dem heller. Tänker att det kommer vara lättare att nå dem då det är ett större företag så fler sköterskor som arbetar så snabbare service. Även om det inte alltid är läkaren man når så kan man bolla tankar med någon. Så är det ju med sonen. Jag pratar ju inte alltid med hans neurolog men når hyfsat lätt en sköterska för råd iaf. Den mottagningen jag tänkt vända mig till samarbetar dessutom med beroendecentrumet jag går till. Så jo det finns en del fördelar.

Sen har vi den ekonomiska biten. Dit jag går nu så betalar jag 1800 kr för ett möte med psykiatrikern som ignorerar mig just nu. 1000 kr med terapeuten per möte. Han är dock bra tror jag. Träffat honom en gång.

Byter jag så är det vanliga vården så blir betydligt mycket billigare.

Jag gick till den här privata för jag blev ignorerad och skjutsades runt av vanliga vården. Därför jag är så ledsen nu.

@Kaffetanten88 Jag förstår. Det låter som väldigt mycket pengar för vad du får och speciellt det att de undviker att svara på frågor. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig, men som vanligt kommer det att ta en massa tid. Kanske en klen tröst, men du har ju alltid forumet att skriva av dig på. Man blir ju oroad att det kommer bli sämre för dig innan det blir bättre :/

Kaffetanten88

Ja precis. Jag är för första gången är jag beredd att göra jobbet och låta det ta tid och allt sånt. Men jag behöver ju känna att jag har någon bakom mig. Känner mig jäktigt ensam.

Kan knappt prata om det hemma heller för killen min börjar jämt ”ja men vad säger att det blir bättre på nya stället” ”hon har mycket nu” ”sluta va så” ja han fattar inte hur jobbigt det här är. Att jag i 3 månader kände att jag var på väg mot något bättre sen bara rasa igen. Och den jag till och med betalar för att hjälpa mig med just precis den saken skiter i mig. Det är fan inte ok någon stans.

Kaffetanten88

Nu efter att ha brutit ihop och pratat med en jättesnäll sköterska på telefon. Så har jag skickat en egen remiss till Ewa mottagningen. Sen ska jag be beroendecentrum skicka remiss till wemind. Så får vi hoppas att detta är vändningen för mig. Vågar inte hoppas för mycket denna gång.

@Kaffetanten88 Hej! Jag tänkte bara skriva att jag har följt din tråd och tycker du är en helt grym kämpe! ❤️ Jag har ingen erfarenhet av det du går igenom och har egentligen inga tips att ge. En sak som har varit avgörande för min del är dock den dagen jag började hylla alla positiva saker i mitt liv, och slutade lägga energi på de negativa, jobbiga och tråkiga.
Allt som inte går att göra något åt släppte jag. Jag slutade oroa mig för framtiden, allt löser sig på ett eller annat sätt. Det blir bara värre om man oroar sig. Det som däremot gick att fixa, tog jag tag i och löste. Lugnt och metodiskt. Det gav glädje. Sedan gjorde jag saker som jag tyckte var kul och mådde bra av. Denna omvändning i mitt tänk kom när jag hade varit nykter i ca 4 månader. Ungefär där du är nu.Jag önskar du kunde få uppleva samma sak. Det var så obeskrivligt skönt.

Men oavsett, du ska vara jättestolt för att du inte dricker alkohol längre.💪 Du är så jäkla stark! Kram

Kaffetanten88

Jag önskar att jag kunde @Torn

Det är dit jag vill komma med terapi och medicin. Att kunna tänka positivt. Att vända ångest till något bra. Osv. Men jag har mått så här sen jag var 14 typ. Alkoholen var bara medicin. Sen har livet inte alltid varit rättvist.

Jag är dock redo att vända på det nu. Men jag behöver någon som vill visa mig vägen för jag hittar inte själv. ❤️

@Kaffetanten88, bra någonstans ändå tror jag. Nu har du chansen att få hjälp direkt, och du behöver hjälp. Både med din medicinering och med allt ansvar du har haft. Passa på att tillåta dig att vara svag och gör dig inte starkare än du är. Du en är mamma som älskar ditt barn och ingen kan ta ifrån dig det.
Fantastiskt att du klarat dig nykter genom det här ! 👏🏼👏🏼👏🏼
Vi finns här! 🤗💕

@Kaffetanten88 Skickar tonvis med empati och styrkekramar till dig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Det blir bättre. Nu är inte alltid. Är du inlagd så kommer du att få den hjälp du behöver för att orka med ditt liv ❤️

Kram 🐘

Kaffetanten88

Tack för era svar. ❤️ Och peppande ord. Jag blir kvar här till torsdag. De här kommer inte göra några ändringar i min medicin. De har inte ens någon terapeut att prata med. ❤️😞 Jag har video möte kl 13 på onsdag med min terapeut som jag tänker ha fast jag är här. Sen på fredag efter jag kommer hem har jag videomöte med min psykiatriker. Då får vi diskutera medicin. Jag hoppas att vi kan börja sätta in en ny antidepp nu. Det får inte vara så här livet är längre. 😞❤️

Anonym26613

Styrkekram vännen ❤🌹 Vila bara! Fantastiskt att du är nykter! Hoppas de snart kan reda ut vad som gör att du mår så dåligt! Tusen kramar ❤❤❤❤