Anonym26613

Bra att din mamma steppar upp och tog sonen till pappan. Så klart skäms han innest inne och måste då förklara sig.
Läste först nu om tabletterna 😱 tack och lov att du inte fått fysiska skador av det. Kan inte vara bra för kroppen ❤🌸🙏

Jag önskar att du snart börjar må bättre och kan komma igång med mer hälsosamt liv. Jag är snart halvvägs på sockerdetox och ser framemot att se om jag får några fördelar.

Hoppas du får en fin kväll 💚 Jag ska se på Tv

Kaffetanten88

Tack Majaela och Mary! Idag har jag mått något bättre. Inte mycket men alla steg åt rätt håll är bättre än nedåt. Mejlat beroendecentrum för blodprov om vitaminer med så får se. Då kanske man får en rejäl sporre att ändra kosten. Men måste få bukt på psyket för att orka. Matvete liksom inte i vilken ände man ska börja dra i. ❤️

Kaffetanten88

Gud nu som jag mår oroar jag mig för allt. Men nu oroar jag mig att jag blivit gravid. Brösten är svullna och gör ont. Molande värk i magen. Dock tror jag inte mensen ska komma för än om några dagar.

Att jag oroar mig är för att som livet är nu orkar vi inte ett barn till. Jag bär dessutom på genen som sonen har. Vill inte ha ett sjukt barn till. Sen alla mediciner jag står på kan ju göra vilket barn som helst sjukt.

Ja ni ser ju själva hur jag spårar ur. Jag får nog köpa ett test idag så jag iaf vet. Antingen eller. Så får jag antagligen ett lugnande besked. Eller så får jag och killen ta lite beslut. 😱

@Kaffetanten88 Beroendecentrum skickar ingen anmälan. De har absolut sekretess och du kan tom skriva på ett extra papper på att de inte får dela din journal ens på liv och död... Gå dit. Ta hjälp! Jag är själv mitt i ett ordentligt beroende. Jag gick dit. De är underbart bra. Fick abstinenshjälp då jag inte vågade sluta... All styrka till dig. Det kommer ordna sig.

Kaffetanten88

Haha ja Miss Mary! 😂❤️ Verkligen Pjuh! Vi är inte redo för fler barn än. Några år till vill vi vänta. 🙈 Jag menar jag är 32 Några år till borde jag ha på mig. Framförallt vill jag vara mer mentalt stabil.

@Så_svag Tack för ditt svar. ❤️ Jag har gått hos beroendecentrum i 4 mån. Får antabus därifrån. Men tack ändå. Jag tänkte mer om de också kunde ta en remiss för blodprov för vitaminbrister.

Anonym26613

Grattis finaste @Kaffetanten88 💚🌸💚🌸💚🥳🥳🥳🥳 då har jag 8 dagar kvar eftersom jag är 10 dagar bakom dig ❤❤❤ Vill aldrig komma förbi, så kämpa!!!

Kaffetanten88

Jag blir så trött på att vänta på svar på psykiatrikern hela tiden. Hennes plan är ju att vänta en månad tills jag mår bättre sen trappa ner antidepp och in med en annan. Jag gillar inte den planen. Dels för ingen av de 3 mediciner jag äter har någon effekt. Så ska jag gå en månad till och äta mediciner som inte har effekt och samtidigt må dåligt. Jag förstår inte hennes plan. Jag antar hon tror senaste ångestmedicinen ska hjälpa. Men nope! Det gör den inte.

Kaffetanten88

Och just det när jag började med antideppen jag äter fick jag någon sorts muskelryck. Jag tolkade dem som en sorts epileptiskt då jag är rätt insatt i det. Men på den tiden drack jag och hade ingen läkare som följde upp mig så jag struntade i det och åt min medicin. 🙈

Sen träffade jag min psykiatriker och fick börja med topimax som framförallt är en epilepsi medicin och rycken försvann. 🙈 Jag hade haft rätt.

Nu sen jag började må sämre och speciellt sen vi satte in den nya ångestmedicinen så har rycken kommit tillbaka. Jag försöker få tack på min psykiatriker har försökt sen jag tog överdosen men hon svarar inte.

Topimax har verkligen förlorat sin effekt på alla plan. Den stabiliserar inte mitt humör längre, jag hetsäter trots den, och rycken är till baka.

Hetsätningen är ju ett sorts byte min hjärna gjort mot att dricka. Jag behöver ju hitta bättre vägar att gå. Men jag vet fasen inte vad på eftermiddagen/kvällen.

Kaffetanten88

Så försöker men ringa mottagningen som alltid ska gå och ringa. Första gången svarar ingen. Vilket händer då ringer någon tillbaka. Jag blev lite otålig och testade att ringa tillbaka 45 min senare. Då var telefonen av....

Det där med antidepressiva är oerhört komplicerat. Man får symtom både vid insättning och utsättning, och det försämrade måendet är det allra vanligaste symtomet. Att du mår fortsatt dåligt och upplever att medicinen inte hjälper kan vara ett insättningssymtom. Först när du har tagit medicinen några veckor-en månad så får du den fulla effekten. Eventuellt. Så tänker jag att din läkare tänker. Men hon måste ju få dig att förstå det också! Nu oroar du dig väldigt mycket för medicineringen, och det gör bara din ångest värre.

Styrkekramar i massor till dig ❤️

Kram 🐘

Kaffetanten88

@Andrahalvlek Tack för svar. Fast den här antideppen har jag ätit i flera år. Jag har försökt förklara för henne att den inte fungerar. Hon vill byta den men om en månad. Så jag ska må dåligt en månad innan vi börjar byta den. Sen vet jag att insättning och utsättning ger mycket symptom. De här rycken är sånt som hängt kvar.