Jag drabbades av ny förkylning, bara tre veckor efter den förra. Ont i halsen och hosta. Otroligt segt o deppigt, särskilt när solen skiner. Idag äntligen lite bättre. Oklart när vi kommer iväg till landet, mannen har fått nya cellgifter o är fortfarande lite knäckt. Jag måste komma ur mitt shoppingberoende. Skall lämna tillbaka en del idag. Känner lite sund kampglöd med det. Det ska gå. Måste utarbeta strategier. Rett ut lite grejer med ena dottern, hemskt när man får för sig att det är något problem. Jag får ju för alltid leva med att jag har utsatt dem för otrygghet som aktiv. Den fortsatta sommaren är ganska oklar. Får bara försöka ta en dag i taget. Att vi har det så bra som möjligt. Min man var så glad att lite hår hade börjat växa under den tidigare pausen. Nu har det rykt igen.

@Geggan Så ledsamt, med förkylning, dottern och mannens cellgifter 😢 Men du verkar ändå vara vid gott mod. Det som varit har varit och det som sker det sker. Vi kan bara hänga och göra så gott vi kan.

Bra att du känner kampvilja inför att ta itu med shoppandet. Jag har nog en släng av det också. Har infört köpstopp för mig själv, men det är svårt som fan att avstå. Riktigt jävla svårt. Just nu är det hundsaker som upptar mitt intresse.

Kram 🐘

Hej @Andrahalvlek ! Så skönt med förståelse för shoppingberoende! Jag tror att det är extra ångestskapande för oss, för det är ju den där känslan att man blixtsnabbt bara går och gör något fast man har bestämt att låta bli! Något med belöningssystemet. Men nu är det slut med det! Vi får peppa varandra. Har vi kunnat sluta dricka så är det väl skräp om detta inte går att få kontroll på. Nu väntar vi alla på valpen! Blir det ljusbrun pudel nu eller vad? Modigt, tycker jag. Har du bra hunddagis sen? Man vet ju aldrig hur vara-ensam-träningen lyckas…

@Geggan Tiken är aprikos (ljusbrun) och hanen röd (mörkare brun) så något av det blir det. Inte hört något än, men beräknad födsel är vilken dag som helst nu 🥰

Det svåra med shoppingen är ju att man faktiskt behöver handla. Också. Men kanske inte så ofta och spontant. Hundsaker behöver jag ju. Snart.

Jag kan jobba hemifrån, och tänker på sikt hitta en dagmatte/husse. Kan vänja valpen sakta, men att vara själv hemma några timmar vill jag att den klarar av.

Kram 🐘

@Geggan Låter som det är mycket omkring dig. Lite rörigt och lite kaos som tar energi. Och att shopping är något som dämpar ett tag, men som sedan stressar dig. Förstår det, det är en tuff situation du är i med en oförutsägbarhet, väntan och oro. Kanske skulle det vara skönt för dig att få gå i samtal om hur du har det och hur du mår? Där du kan vara ledsen och får sätta ord på dina känslor? Det är lätt att saker drar iväg och börjar blanda in andra nära, tänker på din dotter, skulden för att varit aktiv.

Sköt om dig❤️

Nu är jag äntligen frisk igen. Jag har förlåtit mig själv och strukit ett streck över alla impulsköp. Någonstans spökar gamla minnen. Jag hade ätstörningar som ung o pendlade mellan mager o riktigt fet. Minns varma somrar när jag bokstavligen inte hade ngt att ta på mig o allt var obekvämt. Men det var då, femtio år sedan. Nu har jag vad jag behöver o börjar på ny kula. Mest oroad av när det blir liksom förhandlingsläge- bara den här, sen slutar jag. Eller den här är jag verkligen värd. Eller- ja, låter det bekant? Nu är det stopp. Nu gäller sy om jag skall ha något.

@vår2022 tack för förslaget. Jag har tänkt på det själv. Jag är ju erbjuden kuratorshjälp men har hittills tänkt att jag sparar det tills det är värre. Nå, nu är det faktiskt värre. Satsar ändå nu på att sommarpausen i behandlingar blir bra och att jag börjar i höst. Kram 🐳❤️

Vaknade häromdagen på fel fot. Vet inte vad som hänt, kanske konstig dröm men hade sprängande huvudvärk, torr i munnen, råångest över allt och inget. Ja, precis sådär som det var förr. Tack alla högre och lägre makter för att det är slut med det! Nu lever jag i förberedelserna av att flytta till landet på måndag. Tar en vecka med allt, boka sista träffar, skaffa sista grejer och så tand- öron- mm-läkare. Längtar! Blir inte mycket till trädgård i år, allt jag sådde har torkat bort, få se hur perennerna mår. Men ändå: ljuvligt! 🐳🐝🎂. Imorgon fira födelsedag m barn o barnbarn.

@Geggan Det är så skönt att vakna och komma på att man är nykter! Då blir man dubbelt tacksam😁. Låter ljuvligt att flytta ut på landet. Om jag minns rätt ligger det nära vatten också. Hoppas att perennerna klarat sig.

Ha det gott!🌞❤️

Geggan, mina sommarblommor har det kämpigt i torkan och frånvaron av vatten-pigan (mig) men perennerna mår fint.
Hoppas att allt lugnar ner sig lite nu och du får njuta av vilsamma dagar! Kram 🤗

Äntligen på landet! Såååå skönt. Havet utanför fönstret. De flesta perennerna ok trots torkan. Ny rosenmalva o salvia, från ifjol . Inga sommarblommor från fröna jag sådde. Väldigt ont om sjöfåglar, örnar äter alla ungar. Lite skrämmande med hettan. Pionerna slår ut. Trots allt så njuter jag enormt.

Önskar alla en härlig midsommar! Här skiner solen o deltagare samlas, syskonbarn, bror, mm. Pyssel m båtar som precis har kommit i. Alla dricker ytterst lite o jag o min man förstås inget. Han ligger o vilar, jag pysslat om honom. Han skulle väl egentligen hellre vara i stan men kommer för min skull. Vi har nu lyckats tejpa glipor, ordna m myggfönster så att det åtminstone är myggfritt inne. Jag älskar detta primitiva liv, diska ute gör hand, ströva över tomten med det ena och andra. 🐳🐝😇

Låter väldans fint @geggan, jag gillar också och kan ibland längta efter en stuga långt ute till havs, utan el och tvättmaskin. (Men är nöjd med både det ena och det andra här…) Fortsätt njut av dina dagar 😍🌱☀️

@Geggan Det låter verkligen njutbart 🥰 Fina minnen och känslor att leva på länge! Umgänge med andra ger verkligen livet en guldkant. Det är niandet jag saknar mest med hemifrånarbetet, att tjöta med mina kollegor.

Kram 🐘

Underbara dagar. Kommer alltmera in i den lugna rytmen. Jag räknar det som min första riktiga sommar här på ön som nykter, förra sommaren var så hackig med operation, åka fram o tillbaka mm. Nu märker hur jag får mycket mera gjort än när jag satt med ett glas o glodde ut över havet hela dagarna. Sånt som behövts göras i många år, målat om en medfaren trappa, målat insidan av utedasset, ordnar skåp o lådor. Sååå tillfredsställande. Skall ha väninnebesök här i augusti från Stockholm, då måste allt möjligt vara lite piffat och puffat! Och så skriver jag min sida varje dag. Också stor tillfredsställelse. Leve nyktert sommarliv! 🐳🐝

Håller med dig, nyktert sommarliv är bara bäst! Och det blir så tydligt vilken bromskloss det där glaset/glasen är. Efter första händer inte så mycket mer när det kommer till praktiska förehavanden. Dock ska man inte glömma stirr-tiden, den behövs också! Kram och fortsatt fin sommar till dig ☀️

Ja, en hel del stirr-tid blir det också. Imorgon åker mannen hem till stan, trött på utedass mm. Han är ganska gnällig så en paus blir bra. Men vad fan, killen har spridd cancer. Då får man vara gnällig. Jag inväntar barn o barnbarn. Projekt: nytt golv på jättestort däck på gäststugan. Radat ut plank, ska börja skruva. Som vanligt en egen lösning, sk damsnickeri, med viss konsultation av min bror snickaren. Mycket stolt. Mycket återstår. Ingen dricker, det är som helt utraderat. Varken syskon, syskonbarn eller vänner.