Tack alla. Ja, dagen har varit lång. Några timmar med vän, några med dotter. Skör och omtumlad. Förstår inte vem jag är nu, här i vårt hem, utan honom. Att gå tillbaka till den gamla, innan jag träffade honom, går inte. Måste skapa något helt nytt. Tänker på allt han har tillfört mitt liv. Och mycket av det har jag kvar. Han kläddes i rena kläder och jag fick ett par timmar. Pratade med honom, berättade vad jag tänkte och kände, spelade in det på min telefon. Sen togs han ifrån mig. Nu är jag väldigt trött.

@Geggan Vad skönt att du fick några timmar m fin sambo, och så klokt att spela in det❤️

Låt allt få ta sin tid. Det är klart att du är omtumlad och trött. Skönt att du har haft en vän och dotter h dig. Är du ensam nu? Om du är det, går det bra?

Kramar ❤️❤️

Efter tre hemska dödströtta dagar då jag känt att hinnan mellan liv och död är väldigt tunn och jag närsomhelst kan sugas bort, har jag idag lite mera krafter. Tar itu med begravningens massa olika aspekter. Vad han ville, vad jag vill. Att det ska bli fint. Fick hjälp av terapeut att reda ut olika rädslor och orosmoment igår. Skönt. Känner att jag är omgiven av stöd. Barnen är underbara. Vaknar visserligen fortfarande vid fyratiden men dagen har gått bra. Baby steps. Jag kommer att klara det här.

@Geggan Styrkekramar i massor till dig! Hur sorgligt det än är gillar jag faktiskt begravningar. Att samlas och prata om den som är död. Gråta ihop, kanske skratta åt någon tokighet som han/hon brukade göra. Genom sin närvaro hylla den man begraver. Fina blommor, fin musik och sång. Hoppas det blir precis så för er ❤️

Kram 🐘