Nu börjar den sista av mina drygt sex veckor på landet. Stressar lite nu att bli klar med olika saker innan andra dottern med familj kommer imorgon. Målade lite ytor i ett eftersatt vindsrum med fyraåringen som assistent. Funderar på att klä trädammiga väggar med tyg. Dottern tycker att tyg producerar damm. Hm. Villrådig. Mannen i stan har sämre värden och skall på olika undersökningar. Kluven, skulle vilja dit, samtidigt är dessa få dagar så viktiga för min relation m barnbarnen. Tänker att han är väl omhändertagen, väldigt bra hemsjukvård. Och vi pratar mycket, leve FaceTime. Snart är jag där. Tacksam för forumet. Ni är faktiskt de enda som full ut förstår, att man kunde dricka såna mängder och ändå leva ett helt vanligt liv. Och att man måste sluta. Kram! 🐳🐝❤️

Håller med dottern här 😅 svårt med tyg men tvätta och borsta rent håller dammet på avstånd- och det är lättare att damma än att tvätta tyginklädda väggar.
Håller med dig om att stanna på landet så länge du kan. Tids nog stan och en annan verklighet som kommer att kräva att du är utvilad. Håller också med om forumet, det är toppen och värdefullt på så många sätt.
Njut av dina dagar allt du orkar! 🌸🌱☀️

Nu har det hänt. Mannen har hastigt blivit mycket sämre och har nu inte långt kvar. Jag flög hem i förtid . Igår mycket fint samtal med läkare och favoritsköterskan från hemsjukvården. Nu avbryts all behandling. Levern är för dålig. Värme, medkänsla, stöd. Pratade om processen, om känslor nu. Min lilla vånda att jag borde ha kommit tidigare- man kan inte veta. Nu blev det såhär. Vi pratar så mycket han orkar, försöker lösa allt möjligt med bilen, koder, konton. Vänner o familj kommer att titta in. Han är lugn, nöjd med sitt liv. Jag har gråtit otröstligt. Diskmaskinen, en av hans domäner, slutade fungera. Och ja, jag har tänkt tanken ”ett glas”. Men det fladdrar snabbt iväg. På mitt andra språk heter det att nånting ”efterfrågar krafter” när det är jobbigt. Ja, detta efterfrågar krafter. Jag fick många fina dagar med barn och barnbarn. Framtiden. Och nu har vi en viktig tid tillsammans. Att minnas, sörja. Fortfarande kan vi också skoja lite. Vi träffades ju sent, fick fyra händelserika år. Min bästa vän, stöd och älskare. ❤️😭

Allra käresta och finaste @Geggan❤️
Känner med dig i den svåra stund du som du befinner dig i nu. Ord känns för futtiga nu. Jag tänker ändå att din vånda att du borde kommit tidigare….det var menat att du skulle vara där du var kanske för att få mer energi för att klara av den tid som kommer komma nu. Och…vad skönt att du är nykter! Du kommer omfamnas av olika känslor men du kommer klara det så mycket bättre utan alkoholen.

Varm innerlig kram och kärlek t dig❤️❤️

@Geggan Åh, så ledsamt. Men oundvikligt och det har ni båda vetat om en längre tid. Fint att ni kan prata om det. Sätta ord på det svåra. Vara tacksamma ihop för den tid ni fick ihop.

Och jag tänker att det också känns väldigt fint att du den senaste tiden har fixat och donat, och umgåtts med barn och barnbarn. Du har fått en aptitretare på det liv som väntar efter allt det jobbiga och den akuta sorgen.

Jag vet att han unnar dig den tiden du fick. Att ladda dina batterier för att orka finnas för honom 24/7 på hans allra sista färd. Vara nära, hjälpa honom acceptera, ge honom tillåtelse att släppa taget. För du klarar dig. Du vet det. Han vet det.

Massor av styrkekramar till dig ❤️

Kram 🐘

@Geggan Åh, så sorgligt. Vad fint att ni kan prata om det svåra och att han känner sig lugn och nöjd med sitt liv. Skönt att vänner och familj tittar in. Kramar och ta hand om dig❤️❤️❤️

@Cloette tack! Precis så känner jag. Idag har här varit en strid ström av människor som älskar honom. Imorgon fler. Jag har orkat hela dagen men är nu toktrött. Går typ o lägger mig. Tar itu med morgondagens problem imorgon.