@Geggan Vad fint att du har stöd h dig. Även om du visste att din sambo skulle dö så kommer det ju ändå som en chock. När jag var ung kunde jag tycka att begravningar var jobbiga ..det kan de givetvis fortfarande vara men även väldigt fina….en stund att gemensamt minnas den avlidne.
Du kommer klara det här…men en dag i taget…en timme i taget.

Massa kramar av styrka och värme t dig❤️❤️❤️

En kram kommer här med för jag har inga bra ord at the moment men jag tänkte på dig i morse och att vi som är nyktra har du det är ju blivit bra på att tänka en dag i taget, och då går det. 🌱

Fortfarande vaknar jag vid femtiden. Ligger fortfarande långt ut på min sida i sängen. Fortfarande tomt på den andra. Tänker på det dryga år som gått sen han fick diagnosen obotlig spridd cancer. Emellanåt har det varit tungt. Men också många fina dagar, lite bättring, och vi har njutit av att gå runt här i våra nya kvarter. Fortfarande är han med mig ofta. Begravningen börjar klarna, hittat fantastiska personer som stöd. Det blir här i huset, hans favoritplats. Och han kommer att få gravplats bara ett par hundra meter härifrån. Kände mig otroligt vilsen i början. Men som en vän sa: den omsorg, omtanke och kärlek som jag fick av honom, den har omskapat mig och den finns kvar. Vi var de goaste vänner. Känns speciellt att det är ni på forumet som har kunnat följa hela berättelsen, bit för bit. Inte ens nära vänner har hört hela kontinuiteten. Men många hjälper nu och stöttar. Tack för att ni lyssnat och för allt stöd och alla kramar. 🐳❤️

@Geggan Hörde någonstans att den sorgen man kan känna, efter att någon älskad går bort, är all den kärlek som man känt mot denne. Tycker att det är fint på något sätt, all kärlek skiftar karaktär och vänds till sorg. Att den tiden behövs och är så viktig för att sörja, processa, bearbeta, landa och så småningom gå vidare. Det fina är att med tiden kommer den skiftar karaktär igen från sorg till kärlek när livet går vidare💕. Så bra att du har fin stöttning runt om dig. Kram❤️

@Geggan Så vackert du skriver. Vi har inte skrivit med varandra (jag är ganska ny här) men ville ändå skicka en omtanke. Harry Martinsson har skrivit vackert om sorg:
"Varje sorg har förlorad glädje till föremål
Tappa inte bort denna riktning
Låt inte sorgen glömma sitt ärende
Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få."
Sköt om dig 💔

@Eirene ”Sorgen är den djupaste ära som sorgen kan få.” De orden bär jag med mig, tack.

@Geggan, så himla fint att du har bra stöd omkring dig. Att begravningen blir precis som han ville, och indirekt också du. Hans sista vilja gäller. Och du får en plats nära att gå till. Det är fint med kyrkogårdar, så mycket ackumulerad kärlek på samma ställe ❤️

Kram 🐘

Idag känner jag att min värld utvidgas, bit för bit. Efter att ha bestått av bara mig, min ensamma halvgenomskinliga kropp, därutöver fragment och dimma. Nu kommer minnen, andra platser, helare sammanhang. En ny känsla av närvaro. Bävar inför hur listigt uttänkt det är med sorg. Mycket precisa stadier, ständig rörelse. Som en förlossning. En vecka har gått.

@Eirene Vilka fina rader🙏🏻

@Geggan Någon sa att sorgen är randig….Tänker på dig och hur du har det. Vad gott att du kan skriva här på forumet om dina tankar, känslor….ja, vad du vill🥰 Om du hade bott nära (fast det vet jag inte förstås men har för mig att jag har inte haft den känslan) hade jag kommit med ngt att äta, kanske lite bröd el ngt mer matigt…Man kan behöva hjälp med lite sådana där saker….

Skickar en varm innerlig kram av styrka t dig🤗❤️