@Andrahalvlek när jag kom till låssmeden efter att ha kånkat en halv kilometer på gitarren i sitt tunga fodral så knäppte han bara upp låsen. De var inte alls låsta med nyckel! Håhå. Sen bjöd jag mig själv o gitarren på god lunch.

”Vi e filosofer gitarren och jag” sjunger Ted Gärdestad.
Känner igen det där med flytt och rens och tappade glasögon. Jag önskar dig frid i att kunna se MÅLET- dit du ska- även om du inte vet vart du ska. Men om xx månader kommer jag att bo i en lägenhet som jag har köpt- och gillar. Att se målet även om det är luddigt har hjälpt mig många dagar.
Kram till dig fina G!

@Se klart 🤓😇🫣 ! Hittade båda glasögonparen. Ett under soffan o ett i en random byrålåda. Idag är jag mkt piggare, hade ett litet stress-break-down. Två dagar i mörkt rum. Mosig mat. Nu börja lite försiktigt på ny kula. Ev köpare till luta uppenbarat sig. Känner mig ibland som en gammaldags torggumma som samlar sedlar i förklädsficka.

Det ena dumma hälsoproblemet efter det andra har slagit undan benen för mig på sista tiden. Tyvärr sätter det sig på humöret så allt synts målat i olika nyanser av svart. Nu, efter några antibiotikadagar känns det rätt okej. Mycket röjande kvar innan mäklaren kommer på tisdag och inspekterar. Liten dust m banken, vilket öppnade för olika skräckscenarier. Bara att spänna på sig selen nu och börja dra igen. Som ett ganska trött gammalt djur. Känns nästan fånigt med alla dessa uppbrott, bara under de senaste två åren. Men livet är inte alltid att leka med. Hoppas jag kan landa någorlunda mjukt denna gång. Och få några lugna år. Tänker naturligtvis på alla runt om i världen, på flykt, i ruiner. Och att detta ändå är ingenting i jämförelse. Väldigt glad och tacksam för detta forum, som alltid finns, som inte kräver ringa, planera, boka, jämka, kalibrera. Ett knapptryck bort. Alltid fullt av tänkvärdheter och äkta välvilja. Kram! 🥰

Dotter dök upp igår helt apropå och ojojoj vad vi hann med under 2,5 timme! Gjorde alla stora möbelflyttningar, grubblade och provade och nu är alltihop på mycket mera realistisk bog. Jag vågar ju knappt be döttrar om hjälp, de har mycket med jobb barn, förkylningar mm så detta var verkligen som en stor fet present. Nu skall jag bara packa bort två bokhyllor och sen börjar det arta sig! Så tacksam o lättad! Hade också riktigt skrämskott med banken men det ordnade sig med ett nödrop. 😌😇😁

Ja, bara och bara… och så är det plus plus plus. Oändligt många turer nerför backen till Emmaus. Bort med saker som ska säljas. Plocka undan allt i hela köket. Röja i gästrummet. Flera turer till soprummet. Alltså, business as usual under oöverskådligt antal dagar. Tänker: det är ändå görbart. Jag har inga stora problem. Barnen mår bra. Pensionen trillar in på konto. Jag kommer att klara detta. Snabb tanke på den långa raden glas som detta hade krävt medan jag drack. Tex när vi tömde mammas lägenhet. Det är bara drygt två år sedan.

Ojojoj. Nu verkar hela forumet vara förnyat o jag fattar ingenting. Får bara upp en massa gammalt. Stor försämring. Varför skall man göra om någonting som funkar bra?

Ja det ser inte klokt ut- som Emmaus haha. Eller Vägverket? Jaja. Vi vänjer oss. Sämst är att inte kunna backa tillbaka till den del av forumet där man redan befinner sig- utan man ska tillbaka till gå. Varje gång.
Kramkram 😞

@Geggan skrev:"Varför skall man göra om någonting som funkar bra"

Tyvärr så var den bakomliggande tekniken (Drupal 8) för gammal och skulle bli osäker att amnvända om ett tag. Vi är medvetna om att det är lite rörigt och jobbar hårt för att få saker på plats och kanske till slut till och med bättre än tidigare. Ikväll har jag lagt tillbaks navigeringen tillbaks till det forum en är i. Fortsätt gärna att reagera om ni märker problem eller fel.

Hälsar
/magnus

@Geggan Varje gång det sker förändringar blir vi omskakade. Jag brukar tänka på en grafisk tabell som jag har på min arbetsplats. Några få tar täten, de tillhör pionjärerna. (De var först med att köpa en iPhone från USA innan den kom till oss i Sverige.) Ett lite större gäng är nyfikna, hmm hur ska det här fungera tros? De provar och förfasas lite, men är mest nyfikna. Anpassar sig rätt snabbt efter det nya. Den stora massan avvaktar i skogsbrynet. ”Nähä, det där får någon annan prova först. Det där tror jag när jag ser det.” En liten klick blir förbannade. Sätter sig på rumpan, vägrar flytta sig en millimeter. ”Jag vill inte vara med mer”. Allt detta händer på ett företag när man ska omorganisera tex. Visste du att 40 procent av alla omorganisationer inte blir genomförda för att personalen sätter sig på tvären? Otroligt mycket tid och energi till ingen nytta. Tänker osökt på polisens omorganisation för några år sedan. Själv tillhör jag de nyfikna, går inte i täten men strax efter.

Kram 🐘

Kruxet med en del omorganisationer (inte förändringar på forumet- vilket vi alla kommer att vara vana vid om en kvart) som fungerar dåligt är att det 1) är ett sätt för halvdåliga chefer att visa att de ”gör nåt” 2) att halvdåliga chefer inte är helbra på kommunikation och att förklara varför.
Jag har både varit med om- genomfört- och stått vid sidan om och lär mig varje gång nya saker. Denna vecka har man bestämt att vi ska flytta runt alla avdelningar- den femte omflytten på tre år. Jag jublar inte men sitter inte på tvären. Jag går hem och tänker att nu är klockan 17- nu äger jag mig själv! Kram 🤗

@Se klart Det viktigaste jobbet man gör vid en omorganisation är förankring hos personalen. Förklara VARFÖR man vill göra annorlunda. Bjuda in att påverka där det är möjligt. Ungefär som barnuppfostran 🤣

Kram 🐘