@Geggan Grattis till +2 år!🥳🥳🥳. Mycket har hänt i ditt liv under dessa två år, motgång och medgång. Du har ändå lyckats att hantera det så bra och livets stig med alla krumbukter för dig framåt. Ha det så gott och kram❤️

Ja, nu gäller det att ta sats inför nya året! Själva nyår firar jag inte, är alldeles för kvällstrött. Men jag tycker om känslan av ett fräscht nytt olevt år. Bävar lite inför våren- det blir igen lägenhetsförsäljning med allt vad det innebär av röjning, och sen köp och flytt. Och inemellan har jag skrivkursen och måste streta på med det. Idag skall jag börja, efter julpaus. Känns nervöst, det är inte mera det fria lekandet, jag har skrivit berättelsen till slut och nu är det bearbetning från början. Nu skall det bli bra också..Nå, huvudsaken är att börja, sen kommer det att gå lättare. Börjar om åtta minuter. 😉🫣😇

@Geggan Tänker lite likadant. Hur ska jag orka vara vaken till efter midnatt? Det är nyårsaftons största utmaning 🤣 Men 2024 blir ett kanonår - det utgår vi ifrån redan nu tycker jag. Allt går som det går och blir som det blir. En sak i taget och vila mellan varven är bästa receptet.

Gott nyttårkram 🐘

Firade nyårsafton med lunchmöte på aa. Länge sedan sist. Lugnt och eftertänksamt, mycket om den andliga dimensionens viktighet. Tänkvärt. Tryggt med de gamla skyltarna längs väggarna: Gör det enkelt, Det viktigaste först, Lev och låt leva. En fin stund. Tänker på min man. Känner en kontakt. Förra nyåret var vi ännu tillsammans. Önskar alla kraft, mod och fantasi under det nya året! 🦄🤗

@Geggan God fortsättning! Låter som en skön nyårsafton, lugn, eftertänksamt och andlighet. Kraft, mod och fantasi är fina värden att ta med sig in i 2024. Härligt att du kände kontakt med sin man, kände också kontakt med min pappa, hans fanns med mig och var ett tänt ljus hela kvällen. Ta hand om dig❤️

Nu har jag börjat röja inför flyttplaner. Orkar inte jättemycket men skönt att det är påbörjat. Lagt ut grejer till försäljning, tv gått bra. Bit för bit. Tack vare att jag slet så med att slänga allt möjligt lagrat skräp sist, för två år sedan, så är det ganska luftigt i källaren, vilket ju är oändligt skönt. Då var jag nynykter, vilket ju också det var oändligt skönt, annars hade jag aldrig klarat det. Men- mera döstädning krävs. Och så makens massa saker. Flera tusen cd-skivor. 🫣🥲😇

@Geggan ojoj. vilket jobb du har. Tycker själv att det är både lätt och svårt att röja saker. Jag har röjt mycket i mitt liv. Sedan jag skilde mig och flyttade till lägenhet har det långsiktiga målet varit att ha så lite grejer som möjligt. I början var jag i chocktillstånd över obefintliga förvaringsmöjligheter i denna nyproduktion men med tiden har jag insett hur skönt det är att inte ha mer grejer än jag behöver. Man får en översikt som är lugnande tycker jag.

Kram!

Ja, det är såklart mycket. Igår fick jag hjälp att köra bort makens alla fina böcker. Mycket skönt, för jag måste glesa men förstås dubbla känslor inför att liksom städa ut honom ur mitt liv. Andligt, energimässigt, finns han ändå kvar. Och jag måste ju ordna ett eget liv som fungerar. Om några dagar åker jag iväg igen på kurshelg samt några dagar i min gamla hemstad. Inte varit där på länge, lite synd att det är så kallt för där blåser dessutom alltid. Letat upp mina allra varmaste stövlar, knähöga pälsfodrade. Underbart. Idag är det bokklubb o det skall bli spännande. Mycket glad åt alla goda vänner som jag har. Och vill fortsätta att vårda. Småningom tror jag alla i bokklubben minns att jag inte dricker vin o förbereder med alkoholfritt alternativ. Men det har tagit tid! Hälsade på min nya baby, brorsdotterns tvåmånaders. Ljuvlig unge.

Nu väntar jag på flyget i min gamla hemstad. Intensiv vecka, kurs och djupa, lugna dagar med gamla vänner. Samt riktigt mycket konst. Omvälvande känsla. Och fortfarande ovant med alla ack så bekanta krogar som jag inte går in på. Och inget svindyrt glas här på flygplatsen heller. Hurra för det nyktra livet!

Fint att höra @geggan och konst kan ju både läka och få en att känna livet i sig.
Jag var på bokklubben ikväll och numera finns det a-fria alternativ, alltid! Kommer ihåg hur jag under det första året kände; lite tråkigare, lite mindre spirituellt. Aldrig att jag tänker nån sån enda tanke längre. Aldrig att jag ens noterar de andras vinglas som något annat än dryck, bara.
Hurra för det nyktra livet!

Först nu, efter ett halvt år, städer jag ur makens hylla. Alla sjukhuspspper, kuvert med mediciner. Bär bort Böckerna, skivorna. Säljer gitarrerna. Och vad ska jag göra med Google-home-anläggningen som kunde berätta roliga historier för barnbarnen. Känns tungt idag. Om ett par veckor ska lägenheten fotograferas inför försäljning.

Åh finaste @Geggan❤️förstår att det är en tung dag😔Minnen…och avslut….låt det få kännas det som känns…❤️
Jag vet inte varför men jag känner så mycket med er som förlorat er andra hälft oavsett om man har varit gift el sambo. Eller jag vet varför för jag blev så påmind om att vi inte har varandra för evigt när min man fick cancer. Jag minns att jag blev så rädd när han blev sjuk och fick irrationella tankar. Första tanken var..kommer jag bli hembjuden till någon om jag blir ensam….andra tanken var …och om jag blir bortbjuden då kommer jag hem ensam….å tredje tanken var …å var ska jag göra av all jävla skruv och spik??? Min man var under sina första tjugo yrkesverksamma år byggnadssnickare..

Kärlek och värme t dig❤️❤️

@Geggan Förstår att det känns tungt, det blir så uppenbart när du ska städa ur makens hylla och sälja gitarrer. Allt måste gås igenom i sorgen. Massor av kramar till dig❤️

Dagarna går. Nya försäljningar nästan varje dag, ibland går det snabbt, ibland blir det jättestruligt och drar ut på tiden. Bär bort, både skräp och användbart. Så knasigt att det är bara två år sedan den senaste vändan. Jag har hela tiden lite stresspåslag, fast jag försöker ta det lugnt. Men det är så mycket, olika saker. Och så hela ovissheten. Vad kommer jag att få för lägenheten. Vad kommer jag att hitta för ny. Var kommer jag att bo. Folk erbjuder hjälp och vissa saker kan man hjälpa med, köra till tippen mm. Men det mesta inte. Det är bara drivor av papper, högar av grejer som jag måste bestämma om. Vill dela med mig av rolig bild som min bror läst nånstans om hur alkohol påverkar levern: det är som ett gäng högstadieelever som gör livet surt för den färska vikarien, så verkar alkohol. Förstör tillvaron helt för alla som försöker lära sig något. Tar över hela situationen. 🤓😉 Nå, nu har jag gnällt lite, så nu är det bara att fortsätta. En av gitarrerna är i fodral som är låst o jag hittar ingen nyckel. Ska kånka bort till en låssmed som lovat hjälpa. Igår var jag till en firma för att få råd om hur behandla missfärgad köksbänkskiva. Har flera grejer på blocket så det kanske händer ngt med det. Och så har jag ju skrivläxa mitt i allt. Ojojoj. Tappat två par glasögon i röran.