@Torn Ha ha! Ja, dessa tonåringar och mobilen. Min bonus 14-åriga son, går med mobilen framför ögonen och går ibland in i väggar och prickar inte riktigt rätt när han kissar på toan😂.

Ja, bänken jag ska måla om fick nog inte riktigt det goda grundarbete som krävs och framför allt målning i fel temperatur. Och precis som du säger, tålamodet tröt mer och vinet lockade desto mer. Stolarna har jag inte målat om någon gång, så det kanske blir hållbarare denna gång😁. Kul att du fick så fint resultat på garaget och att det dessutom var kul👍😁.

Ha det gott!🌱💕

majken_r

@vår2022 ditt inlägg kom lägligt..har skjutit upp målande av diverse hur länge som helst😅 Mest pga av grundarbetet, vill helst bara köra på. Men, nu ska jag ta mig samman och bara börja! Tack för inspiration och trevlig lördag!!

@majken_r Ha ha! Kul att jag kunde inspirera till att göra grundarbetet. Vi får bara sluta tänka och bara göra, så är det tråkiga snart klart. Det är ändå tillfredställande att fixa och göra själv istället för att köpa nytt, och mycket billigare! Min man har fått en uppgift av mig och det är att ta in stolarna under tak från regnet, så att de torkar ordentligt innan målning. Han tycker om att göra mycket och hjälpa till, men trädgården och måla är inget han gärna ägnar sig åt. Det blir bättre resultat utan hans halvhjärtade försök, hela hjärtat måste vara med😂❤️

@majken_r Ha ha! Kul att jag kunde inspirera till att göra grundarbetet. Vi får bara sluta tänka och bara göra, så är det tråkiga snart klart. Det är ändå tillfredställande att fixa och göra själv istället för att köpa nytt, och mycket billigare! Min man har fått en uppgift av mig och det är att ta in stolarna under tak från regnet, så att de torkar ordentligt innan målning. Han tycker om att göra mycket och hjälpa till, men trädgården och måla är inget han gärna ägnar sig åt. Det blir bättre resultat utan hans halvhjärtade försök, hela hjärtat måste vara med😂❤️

Sov bra i natt, skönt! Nu har jag druckit klart mina koppar morgonkaffe och ska kicka igång dagen. Skönt med uppehåll från regnet. Det blir snart till att springa intervaller, stapla ved och gå ut med hundarna i skogen. Utemöblerna är under tak och ska få torka klart innan jag sätter igång med att skarpa och slipa bort färgen, så inte idag. Sedan hockeyfinalen Finland-Kanada😱, håller på Finland men vet inte om mina nerver pallar😬. Jo, måste orka, så på med hockeytröjan och kämparglöden🇫🇮🇫🇮🇫🇮

Dag 219 säger appen. Noterade vilken dag det var i 7 månader och ska även notera den litet då och då även i fortsättningen. Känns mäktigt att se dagarna växa i antal. Varit hos frissan idag, färg och klippning, ska ju på mitt nya jobb första dagen imorgon. Lite pirrigt men spännande! Köpte nya skor också, mest gått i sköna outdoor skor sedan pandemins start, då jag jobbat hemma och sedan varit arbetssökande sedan januari. De var snygga, bekväma och även dyra, men smakar det så kostar det😁.

Har fått jordgubbsplantor av bekanta som jag planterat. Har inte haft jordgubbar någon gång. Funderar på att skapa en större odling i ett hörn av mina land. Kul att prova på nytt. Köpte även en ny ros som jag planterat och hoppas på massor av vackra blommor. Hittade maffiga persiljor som fått plats i köksträdgården och för säkerhets skull täckts med fiberduk ett tag framöver. Hämtat ormbunkar från skogen och satt dem i stora krukor, får se hur de tar sig. Har fått en nytändning och lust för mina planteringar och det beror helt klart på att jag är nykter. I många år har det mer varit besvärligt att sköta om allt och jag har varit dålig på att ta vara på det ätbara som jag planterat, inte orkat. Nu är det en glädje att titta till dem varje dag och ge dem lite kärlek.

Nu väntar nya rutiner från och med imorgon och det ska bli så härligt att aldrig mer vara bakis på jobbet.😁💕

Så roligt med nya jobbet @vår2022 😊
Fattade inte att du skulle få börja så snart. Förstår att du ser fram emot detta. Härligt också att läsa om hur harmonisk du verkar vara. Stort lycka till imorgon🥰

@vår2022 det är en fröjd att gå på jobbet icke bakis. Det är sån skillnad. Har ej varit bakis på jobbet det senaste halvåret och det är härligt 🙏

Grattis till alla dina dagar. Du gör det så jävla bra! ❤️
Kul att du har flyttat hit. Här passar du perfekt 👌

@Argbiggan Ja, förstår det! Hann vara ickebakis 2 månader på förra jobbet, men det var mest på Teams. Tänker att det ska bli skönt att sitta på plats fysiskt pigg som en mört😂.

Tack så mycket för dina fina ord❤️

@vår2022
Vad spännande med morgondagen! Hoppas du får sova gott inatt och vakna pigg och redo för första dagen på nya jobbet!

Kul med dina planteringar. 🌱 Jag slukar allt som finns att läsa om trädgård mm så jag gillar att du skriver om det! Såg att en av mina ormbunkar jag haft i kruka i flera år gett upp nu i vinter. Så jag ska ut i skogen ngn dag och gräva upp en ny, men först måste ryggen få tid på sig att bli bättre.

Grattis oxå till alla fina dagar!
Du är en makalös kvinna och jag vill inget hellre än att bli som du! ❤️

@vår2022 Grattis och Lycka till med nya jobbet🤩 Så intressant att följa din resa. Vet inte riktigt hur det var för dig innan du började skriva här på forumet men när du kom hit så har du varit så målmedveten💪🏻

Varm kram🥰

@Rehacer Men snälla, tack!❤️. Sov som en kratta men tog en tidig hundpromenad så har piggnat till lite😁. Hundarna blir själva utan husse och matte hela dagen, men sonen är hemma och kan släppa ut dem. Kan hända att de börjar yla efter oss, men om någon är hemma brukar de lugna sig. Nya rutiner för dem med.

Ja, det är kul med odling, vi får dela tips med varandra. Hur länge klarade sig din ormbunke i krukan?

Lycka till du med idag! och hoppas att ryggen snart ska vara ok så du får gräva upp en ny ormbunke😁❤️

@vår2022 önskar dig också lycka till på nya så efterlängtade jobbet! Känns lite som att alla vi som följt din process är lite delaktiga! Hoppas det blir så bra som du förhånat. Min ena dotter började också nytt jobb idag- med att göra resa hela avdelningen i två dar.. lite lugnare vill man ju ha det. 🥳🥳

Första dagen på nya jobbet. Inte det bästa tänkbara starten och då menar jag min sömn under natten. Sov dåligt, med korta uppvak. Inte så konstigt, lite spänd, i säng lite för sent och upp tidigt 05.45, skulle hinna ut med hundarna tidigt på morgonen. Tåget försenat, men det gjorde inget var ute i god tid. Skulle träffa chefen kl 10 och då kändes det som jag redan varit uppe en hel dag😂. Jag fick ett fint och varmt mottagande av chefen och mina medarbetare. Här kommer jag nog att trivas bra. Massor av information om praktiska saker och om mina uppdrag, men de känns spännande. Lite strul med ny dator och mobil också. Vid kl 15 var jag helt tjock i huvudet och jätte trött. Tog tåget hem vid 17 och lite ont i huvudet. Det är mycket att smälta. Nu har jag ätit och huvudvärken har släppt. Ska komma i säng i tid och hoppas på en bättre natt och en ny arbetsdag imorgon. Det är väl så det är när man är ny på jobbet😁.

Det som slog mig på vägen hem, var en tanke som flashade förbi på att det skulle vara skönt att varva ned med ett glas vin. Ja, det är precis så jag gjort förut, tagit en flaska vin för att varva ned och smälta allt och sedan vakna upp bakis, ont i huvudet, grus i ögonen och med ångest. Nä, fy fan vad skönt att den tiden är förbi! Att vara trött och gå till jobbet för att man sovit dåligt är en sak, men att vakna bakis och gå till jobbet är ett helvete.

Ha en fin kväll!🌱💕

@vår2022 det är lite jobbigt att vara ny på jobbet. Tar tid att komma in i allt. Kul att du känner redan nu att du kan trivas där. Önskar dig precis det.

Bra gjort av dig att inte göra som förr. Håller med om att det är ett helvete att gå på jobbet bakis. Skönt att vi slipper det 😁.

Hoppas du sover bättre inatt 💕