majken_r

Vaknar klar, solen skiner och snart blir det kaffe. Ledig dag. Att inte vara bakfull är fantastisk och den största vinsten, utöver närvaron med barnen, med att inte dricka!
⭐️

@majken_r Skönt med ledig dag och sol. Här har det snöat och varit naturen i vinterskrud. Det ljusnar upp😁. Ja, att slippa vara bakfull är så himla skönt. Tur att vi kommit över på andra sidan och kan njuta av vårt kaffe i fulla muggar.

Ha en fin kväll❤️

@majken_r Visst är det underbart att slippa vara bakfull! Jag hade en vinflash härom dagen och då tänkte jag på hur lätt det var att lura sig själv på kvällen om hur underbart det var med vin medan man sedan vaknar upp dagen efter och mår så dåligt att det inte finns ord att beskriva med!

Kram❤️

majken_r

Är så jäkla glad och tacksam att jag valt att leva befriad från alkohol!
Orken, energin, närvaron. Jag hade inte klarat min psykiska hälsa så bra som jag gjort om vinet hade fortsatt få utrymme i livet som ”guldkanten”. De andra guldkanterna, som alkoholen dolde, har framträtt efterhand och blir dessutom fler. Som en skatt. Det hade jag aldrig trott för ett typ halvår sen.
Nu är det fredag och jag ser fram emot helgen, i klarhet🎊 Kram🤎

@majken_r Yes! Så glad för din skull ❤️ Det är häftigt vad som händer i ens inre efter 6 månaders nykterhet 🙏🏻 De naturliga guldkanterna står där och tvekar på tröskeln, men när de väl kommer in fylls rummet av ljus och värme från golv till tak.

Kram 🐘

@majken_r Underbart! Så härligt att du hittat den riktiga guldkanten, den som låg väl gömd, men du hittade den! Du gör ett så himla bra jobb och det är roligt och givande att reflektera kring tankar med dig❤️.

Ha en riktigt fin fredag!❄️💕

majken_r

Livet är överjävligt tungt. Kan inte riktigt hänga med här inne men tycker om att läsa. Som en liten hemlig trygg klubb. Dricka vin finns inte på kartan. Njuter av att känna mig närvarande och stark. Även när det smärtar. Tar hand om mig, tränar och yogar. Mediterar och vilar. Pussar och kramar mina små och stora barn. Kram på er alla fina kämpar⭐️

@majken_r Håller med de andra, låter tufft.
Men du gör ju allt du kan för att klara av och anpassa dig till verkligheten som den ser ut just nu. Du flyr inte, bedövar inte, tränger inte undan. Bara hanterar med bra redskap❤️🌸🍃