@majken_r Medkänsla med mig själv och andra har hjälpt mig enormt. Det finns en tröst i det som ger värme och kärlek, medkänsla, försoning och förlåtelse. Något som är svårt att beskriva och är mer som en känsla eller ett tillstånd som fyller kroppen och själen. Som värmer och skapar frid inombords. Ett meditativt tillstånd av kärlek.

Jag hoppas att du emellanåt kan få ro och frid mitt i det svåra❤️

majken_r

@vår2022 Samma för mig när det gäller medkänsla, är också väldigt glad att jag gått i terapi och är nyfiken på att utforska mig själv, och hur jag vill vara så människa/medmänniska. Min dotter har haft återfall tidigare men inte såhär allvarligt. Så jag har kunnat öva på att liksom leva även när det är svårt.
Läste att ni ska få en liten valp! Underbart💓 Vår lilla vovve är över året nu och jag är så glad över honom!
Grattis också till dina dagar! Kramar🥰

majken_r

@Andrahalvlek Ja, ovissheten är vidrig.. Du vet🙏🏼 Vi har levt med ovisshet kring dottern i många år, lärt mig att också leva. Det är jag tacksam för nu när det blivit så mycket sämre.
Tacksam också att alkoholberoendet inte hänger ihop med att döva mig eller lägga locket på. Det gör det enklare att vara fri.
Kram till dig🥰

majken_r

Mår bra, har äntligen varit på gymmet🏋🏼‍♂️ Frisk. Lagat god och bra mat, tom fått till en lunchlåda! Glad att jag skrev här om vinet jag överraskande nog fick i mig för ett tag sen. Att vara öppen är viktigt när det handlar om den man, jag, vill vara.
Nu är det fokus på att inte glömma. Att dessutom våga be om stöd om det skulle svaja till.
Hoppas sova gott trots en rund 🌝

majken_r

Lite skön träningsvärk efter att äntligen varit på gymmet igår, så skönt! Ätit bra, och druckit mindre kaffe. Mediterat på morgonen. En bra dag, trots huvudvärk efter störd sömn (fullmåne😵‍💫). Ikväll börjar jag med en ny rutin, ingen mobil i sovrummet. Blir nog en liten utmaning men tror verkligen det är bra. Ska läsa lite istället. Förhoppningsvis få sova lite bättre och drömma om våren😴

majken_r

Kaffe efter kort meditation, lyckades välta ett litet ljus och fick stearin på benet. Effektiv sätt att vakna till på😵‍💫 Men, jag mår bra av att verkligen göra plats för dessa små ritualer som jag gör oftast dagligen. Att vakna nykter är klart något av det bästa med att inte dricka, älskar den fria känslan 🙏🏼

majken_r

Står inför en lite tuff period, en behandling för dottern ska testas. Förhoppningsvis bromsa tillväxten av de metastaser som finns.
Jag har full fokus på vila, återhämtning, energi, och nykterhet. Spenderat förmiddagen med meditation, gott te och mys. Strax ut och fånga lite ljus. Leva!

@majken_r hoppas det har effekt! Min man har nu fått tre omgångar och sen skulle det utvärderas. Men det dröjer! Såg att många sjukhus varit virusdrabbade. Men man vill ju veta! Ja, det är bara att lite lugna sig! Kram! 🐳