majken_r

@Se klart Du och de andra som går före förmedlar så starkt och tydligt att det är en fortsatt rörelse framåt, att inte dricka. Att det finns så mycket att hämta i ett fritt liv. Det är jag oerhört tacksam för🙏🏼 Jag skulle så gärna vilja vara mer aktiv här, för andra som är nyare än jag, men har svårt att få till det så mycket som jag vill. Tror helt på Pay it forward 🙌🏼🥰

@majken_r Härligt❣️Nått som jag också tänkt på är hur äckligt vin luktar! Jag har fått flytta på någons glas som stått för nära mig för att jag tycker det luktar så fruktansvärt illa!

Efter min resa med väninnorna förra veckan känner jag väldigt mycket mer att jag aldrig mer vill dricka🥰 Bara en vecka innan tyckte jag nog det var lite synd om mig som inte kan dricka men veckan gav mig mer övning på att vara en som inte dricker och det behövde jag!

Kram❤️

majken_r

@Himmelellerhelvette känner igen mig! Det luktar inget vidare numer😇 Var också på en resa, utan att dricka, förra sommaren. Det blev som för dig en fin övning. Var med min familj, så inte samma utmaning som för dig på det sättet. Men, jag mådde så bra! Pigg och vaken tidigt. Satt på stranden nästan ensam, före frukost, och njöt. Som sagt, har liksom du upptäckt vinsterna som det innebär att inte dricka. Väldigt tacksam för det. Stor kram till dig 🥰❤️

majken_r

Hmm, det är spännande att följa sin egen process. 🤔
Upptäckt att det hänt något nytt, oväntat. Plötsligt är vin ointressant, på en ny nivå. Det började ju i helgen med att jag liksom kände mig helt frågande inför bara tanken på vin. Ett stort Varför uppenbarade sig. Varför skulle jag ens vilja dricka?
Den känslan sitter i. Så har tydligen blivit än mer nykter, på en ny nivå. Känns bra!!
(Sen har jag all respekt för alkohol och släpper inte garden i fall sug skulle komma.)
Men just nu är jag väldigt glad att det är så självklart att INTE dricka🙏🏼😁 Är också tacksam att jag är närvarande känslomässigt fast det är så smärtsamt, outhärdligt, kring min dotter. Det gör mig starkare❤️

majken_r

Trött idag. Men inte bakis! Fortfarande något av det bästa med nyktert liv. Att slippa de sega, trötta bakisdagarna. De som bara blev bra när kvällen närmade sig och jag fick ta ett glas. Det där glaset som förhöjde matlagningen. Som var så himla gott. Fast det inte stämde..bare hittepå! Förhandlaren som ständigt hittade anledningar till att dricka vin.
Nä, det behövs inte och behövdes aldrig. Glad att jag slipper. Glad att jag är normalt trött.
Nu ska jag ut i trädgården, planera och sen beställa lite fröer. Mello med barnen ikväll, alkoholfritt bubbel och glass🍧🌱

@majken_r Jag är också trött men inte bakis😁. Håller med, något av det bästa och mest värda med ett nyktert liv och att känna av naturlig trötthet. Det var svårt att veta vad som var vad när man drack. Som naturligt trött kan man masa ut sig på en löprunda och bli lite piggare, men som bakis var det helt omöjligt. Och så himla skönt att slippa förhandlaren, som alltid ändå vann. Nä, det går hur bra som helst utan alkohol, så det behövdes aldrig. Det var bara något förhandlaren hade som övertygande argument, fake news så klockorna stannar😂.

Hoppas du fick en fin dag och inspiration i din trädgård och en mysig mello kväll med barnen❤️

majken_r

Hos mig skiner solen, underbart! Ser fram emot en helg utan planer, bara hänga med och se vad som händer. Vara med barnen, stora och små. Så jäkla tacksam att jag inte dricker! 🌱🌸☀️

majken_r

Ny känsla. Var på restaurang igår med sällskap som drack vin. Sådär alldeles lagom, inga problem för dem. Förr har ju ett sug liksom fladdrat förbi. Igår fick jag mer tvärtom. Sådär som när man ätit något dåligt, blivit sjuk och inte kan tänka sig äta det någonsin igen. Inte heller så där ”i huvudet”-tvär som i att alkohol är vidrigt och tur att jag slipper. Utan fysiskt, som att det bara inte skulle vara möjligt ens om jag velat. Väldigt skönt! Det händer verkligen saker ju längre nykter tid som går! Kram på er☀️

@majken_r Men vad bra! Skönt! Din hjärna har fattat att det är ett gift och att du ska akta dig😂. Det är verkligen skönt med nya hjärnbanor och jag tycker numera att vin luktar illa och då får jag en lätt fysisk rysning. Tänker också ”usch” när jag ser vin i ett glas, det påminner om det elände det innebar för mig.

Kram på dig🌞❤️

Precis så känner jag med, laddningen är ungefär som att folk satt och drack aceton. Om nån skulle falla sig in att säga ”känn hur gott det doftar” skulle jag; eeh nej tack.
Det är som du skriver, tiden och nykter-jobbet gör mycket med oss! Kram 🥰

majken_r

Fortfarande något av det bästa med att inte dricka: att vakna klar och fri, ingen krypande ångest, svettning eller huvudvärk. Känslan av att liksom vara närvarande och att en hel ledig dag ligger framför mig. Så jäkla glad att jag till slut kände att det inte längre handlade om att kunna dricka lagom, utan att leva helt ut. Nu ut i solen, rasta hunden och sen planera till kvällens middag och mys. Kram till er🐶☀️❄️

@majken_r Idag, och alla andra lördagar och söndagar, kan jag verkligen instämma till fullo. Just idag var det dock extra tydligt och viktigt efter en tuff jobbvecka, jag är så enormt tacksam för att jag förstod - och agerade.

Kram 🐘

@majken_r Ja, den känslan du beskriver gör det så värt att vara nykter och blir ett självklart val. Eller rättare sagt en självklar livsstil😁. Underbar dag idag med sol, snö och någon minusgrad. Blev en lång och härlig hundpromenad i skog och mark. Ha en skön promenad och en fin myskväll❤️