.

belinda

Fantastiskt att du mår så bra! Hoppas verkligen att den där dörren förblir stängd.
Jag är också på banan igen och känner mig lugn och tillfreds med livet. Glad faktiskt. Och ingen goja som tjatar i örat på mig idag:)
Det är skönt att inte dricka.
/Belinda

Tor

Tänkte på dig igår och undrade hur det gick. Skönt och höra att du är på banan :)
Hur ser helgen ut då. Är den säkrad sas?

Dörren..
hmm ..grejen är att det inte finns någon dörr öht. Så den är varken stängd eller öppen. Den finns helt enkelt inte :)

Tor

En toppen dag utan sug, bara glädje. Lunchjogg. God mat. I helgen blir det nog karusell&bus på Grönan.
Ha en fin kväll alla.

belinda

Nej, det fanns ju ingen dörr! Det slog mig just som jag skickat iväg inlägget, men lät det vara...
Men ännu bättre då :)
Helgen kommer att gå hur bra som helst. Min dotter, med familj kommer hem och hälsar på. Hon tycker inte att det finns nån anledning till att dricka bara för att det helg. Hon vet att jag ( eller vi , min man också) har problem (fast hon har ingen aning om att mina problem blivit så stora. Jag har ju för det mesta suttit och hällt i mig mitt vin i ensamhet. Det har jag inte berättat. Än.) och tycker bara det är bra om det inte finns a hemma. Barnen är ju med. Och då, förut när jag drack, brukade tom. jag kunna hålla mig till ett glas eller två, eller helt avstå av den anledningen. Nu dricker jag ju inte. Det känns så himla bra. Att bara tänka tanken: "Jag måste inte dricka, Jag behöver inte dricka" är befriande. Lugnande på något sätt.
Det kommer inte att finnas något vin på middagsbordet, som kan fresta. Fast jag misstänker att mannen i huset kommer att bunkra upp med öl. Han är inte redo att följa med på min resa. Men gör han det, får han dricka den själv.
Ha en fin helg!
Belinda

Tor

belinda - det låter som mentalt redan fixat helgen. det är ju lite röda dagar som jag brukar kalla det. Jag tillhör dem som inte berättat för någon om A. Bara för er här. Tänker inte berätta heller som det känns nu. Önskar att din man ser dig och dins resa och åker med. Ha en nykter helg!

Tor

Goooodmorgon :) Världens bästa dag känns det som. Har sovit så gott. Nu frulle och sen till jobbet. Tänker på er och önskar er massor av god energi, livsglädje och en underbar fredag (ehh skrev det igår också,tror jag).
Glad.

Tor

Fredag och dag 13, låter som det rimmar illa. Men mig biter det inte på. Tycker dagarna rullar på och trivs bra i nuet. Inget sug efter A finns. Kan skratta, vara avslappnad och tänker inte på hur det var förrut. Är ganska nöjd. Även fast jag är singel. man springer väl på någon såsmåning om. Läste igår en tråd där det var någon som gjort ett inlägg med tips om nykterhet och även berättade att han fått hjälp och ska aldrig mer dricka. Nästa inlägg kom 6månader senare. Då var han berusad och visste hur det skulle sluta. Tycker det är så tragiskt och är glad att han delade med sig. För det väcker tankar om hur framtiden kan se ut om man inte håller löftet till sig själv. Man är tillbaka på ruta ett.
Sen detta forum och att vara anonym gör mig gaaalen. Blir en mental krock lixom. En fantasi värld på något sätt. Men med äkta känslor och livsöden. Önskar alla en rolig helg.

Förstår vad du menar med anonymiteten. Men å andra sidan hade det här forumet inte haft så många medlemmar/deltagare om man skyltade med namn och bild ;-) Du kan nog räkna med att det inte är en fantasivärld i alla fall. Det är blodigt allvar...

Jag tycker också man blir djupt berörd när man läser om när det inte går så bra. Det visar väl att det inte är en hitte-på-värld. Det är ändå bra att man skriver i både med och motgång. För egen del hade jag nog haft mycket lättare att ta ett återfall om jag inte läst så mycket om det här på forumet. Jag kan lugnt säga att det har hjälpt mig väldigt mycket och jag är ganska säker på att jag hade tyckt att det var dags att pröva ett glas vin annars. Ibland behöver man ruskas om, inte bli för säker på sig själv. På tal om det. Var på ett aa-möte för några veckor sedan. Mitt första och enda, än så länge. Går fortfarande och funderar på det. I alla fall. Där var det flera människor som varit nyktra så himla länge. Typ 8 år och så, vilka ändå trillat dit igen. Det skrämde skiten ur mig för att tala klarspråk.

Ha en bra fredag!

Tor

muränan - alltså.. det är inte så många här. Säkert många som läser. Hur man kan få fler aktiva har jag inget svar på.
Sen en fantasivärld, hur menar jag. Absolut handlar det inte om det människor här berättar om. Utan själva forumet. Ett virus/krasch kan stänga ned denna sajt på en sekund. Eller ett beslut av de som har sajten. Vad händer då? Har man fått bra kontakt här och anonyma cyber vänner så är det borta. Det är vad jag definierade som fantasi värld. Fel ordval kanske. Återfallen skrämmer mig också samtidigt som de får en att bli påmind om verkligheten.
Denna sajt hjälper mig.
Ha en fin kväll :)

Hmm... att cyber friendsen försvinner om forumet försvinner...? Det har du helt rätt i och det har jag faktiskt inte tänkt på. Hur skulle man hitta dem igen? Annonsera i dagspressen? "Ledsen, ensam nykter alkoholist söker borttappade vänner"... Aj. Försökte skoja, men det gjorde mest ont. Har nog en del borttappade vänner I.R.L också... Men man får väl maila alkoholhjälpen "hej - kan ni ge min hemliga mailadress till användarnamnet x". De skulle få lite att göra då. ;-)

Tor

muränan - men... ohh suck. Driv på..bara bra :) haha. Sanningen är väl den att några riktiga vänskapsband inte går att knyta här. Folk kommer och går, några kanske består. Det är väl så det ska vara. Inget bestående lixom .Tror jag iaf checkar ut sen. Inget mer om det. Nu freeedag och åka hem. Ha en fin lördag kväll!

Stingo

... också för forumet att de flesta inte blir hängande här i evighet. Vad skulle det bli då? "Pensionerade fd alkoholisters frukostklubb" liksom. Nää det är nog drivet hos oss som är mitt i processen som också är drivkraften här. Sen är det ju jättefint att några orkar hänga med länge och dela med sig av sina erfarenheter.

Kom att tänka på att det här forumet kunde vara väldigt intressant forskningsmaterial. Inte bara över hur folk slutar dricka, utan också för forskning om social interaktion. Hur ändras forumet då mänskor byts ut? hur mycket kan ett fåtal dominerande personer påverka? vad kommer på nytt och på nytt?... osv.

Sorry, det här blev visst "off topic"

Tor

stingo - haha.. nu spånar du som jag. Så mycket bra berättelser här om livsöden. Mkt input till de som vill veta. Eller kanske till någon som vill skriva en bok om detta. Sen det du skrev om social interaktion är något jag klurar på. Hur vi påverkar varandra osv. Jag har läst gamla trådar. Sett hur folk kommer och går. Intressant när man ser helheten. Tror det är därför jag tog upp detta. Ser vad som komma skall. Folk kommer och går, några kanske består. Vem kommer imorgon, vem försvinner, hur länge är jag kvar. Finns det någon fortsättning eller är det punkt. Lite separationsångest i förtid. Och annat fokus idag. Ha en toppen helg!

Tor

Godmorgon alla underbara!
Skriver en rad direkt här. Är ju en fantastik dag idag.
Vaknade flera gånger inatt och vet inte varför. En av gångerna drömde jag om rödvin tror jag, svagt minne av blää och äckel känsla. Samt så mixades några scener från hungergames (som jag såg igår) in. Snurr. Vaknade med "bakis" huvud fast jag inte inte druckit. Kan man bli bakis av att drömma att man druckit? Kanske bara trött..gäsp. Sen har jag inte ätit för mkt eller för lite av ngt annat igår. Hmm åt ostbricka med grönsaker sent igår. Kan det varit blåmögelosten. Eller lcht kosten. Nu kaffe och dag 14 :) Idag blir det stallet och sen grilla revbenspjäll. Finns inga tankar eller sug. Glad. Kaffe och mys. Ha en toppen lördag!

Har också vaknat bakis trots att man INTE druckit. Tror att hjärnan/kroppen reagerar per automatik...

Blir lite avundsjuk på det där med stallet. Älskar hästar!

Ha en fin helg

Tor

muränan - tack, då vet jag att jag inte är en knäppis. Tror jag läst om att andra vaknat bakis. Hästar är fina.
Ha en fin helg du med :)

Vickan69

Grattis till dag 14!! Det verkar gå bra för dig. Stabilt framåt.

Red islandshästar i vacker natur i sommar. Underbart och längtan att börja igen kom tillbaka. Tycker om när man känner att man blir ett oavsett dressyr, race, kadrilj eller voltige som jag höll på med som yngre. Revbensspjäll. Blev hungrig...

Ses!

Stingo

Känner mig alltid bakis när jag vaknar, om jag sovit dåligt, oberoende om jag druckit elelr inte. så har det alltid varit för mig. Just nu är jag både illamående och darrig, för att jag är så trött. Skall skriva mera om det i egen tråd om jag orkar, men före det blir det bastu.