.

Tor

Dag 21
Vaknade några gånger inatt men sov bra ändå. Känner mig lite jäst och tung. Törstig. Hmm jag det bero på vitt bröd i räkmackan, glass och chips igår kväll tro? Kolhydrat bakis? Jag tror det. Det var 6v sedan jag intog sånt senast. Konstigt. Klart jag åt ju en halvliter glass för att det var så gott :-) så får skylla mig själv. Mindre sånt idag och framöver. Vill vakna på topp. Med en bakelse ska jag unna mig idag. Dottern ringde och undrade om jag ville vara med henne i stallet idag. Sa ja, glad för det. Sen hjälpa mamma efter det. Sen ??? Nya vanor måste in. En vanlig barnfri lördag hade jag skyndat mig hem till a och myst. Slut med sånt. Nu frulle dax. Är iof inte hungrig än men lite kaffe fungerar.
Ha en underbar morgon alla :-)

Ebba

Underbart ju :) En nykter lördag är en HÖGVINST. Vad skönt för din dotter att ha en pappa som är mer stabil och välmående och som helhjärtat orkar och vill vara med i stallet. Hästar är ju bara så vackra, starka, coola. Kolla deras ögon - de har svaren. Nya vanor behövs helt klart men du kanske borde öva på att vara nöjd i nuet ?Ta det lugnt och vara här och nu. Minns att du var frustrerad över att Alkoholhjälpen är anonymt - det var "svårt"för dig ett tag, du ville ha och veta mer. Jag blev lite irriterad då för just här kan man få vara Anonym och det är en förutsättning. Det finns en miljard andra ställen att fläka ut sig på. Jag ser det du skrivet utifrån och ni ser mig. Ni kan upptäcka sådant jag är för blind att se.

Ja, jag har feber och har haft en jobbig natt. Efter fyra där så började jag hosta och har inte sovit mycket. Ha en underbar dag och var stolt över dig själv, känn dig som en vinnare och tänk på alla stackare som är fruktansvärt bakis och ångestfyllda idag...

/Ebba

God morgon!

Vet du - de gånger jag prövat lchf/gi och sedan slutat, så har jag känt mig som du. Bakis?! Helt yr, konstig och illamående. Jag vet inte, men det blir som en sockerchock för både kropp och knopp. Men söta du - du kanske ska mjukstarta lite istället för att köra på med en halvliter glass och bakelser...? Typ frukt är också godis - första veckan.

Ha en fin dag! Kram

PS. Med tanke på allt socker så antar jag att du hoppar över hindren som en ping-pong-boll i stallet just nu...! ;-)

Tor

Det är något speciellt med ögonen. Själens spegelbild sa någon. Varför undviker vissa blicken?Jag vänjer väl mig att skriva här på en sajt där man ska vara anonym. Det finns gränser. I know.
Man ser vilka som är bakis. Förra helgen hade jag lust att sätta mig utan för bolaget för att studera alkoholdjävulens vunna själar. Se det utifrån.
Jag ser vad du skriver ebba, ser dig och alla andra här. Bakom alla ord finns själar som vill bli sedda, hörda, ha hjälp och gemenskap. Att stå ensam med alkodjävulen är tufft.
Hoppas hostan blir bra snart. Ta hand om dig.

Tor

muränen - godmorgon :-) tänker på den bilden, du länkade upp, varje gång jag skriver muränan. Huga, bra nick här. Socker bakis stämmer. Det var ju fredagsmys igår. Men du har rätt. Får smyga in lite mer kolhydrater. Frukt och surdegsbröd är ju gott. Man borde ju bli piggare med mer energi :-) Nu upp ur soffan. Ha en underbar dag/kramkram

konstnären

God morgon på dig
Hoppas du får en fin dag i stallet. Min första man och jag, ja, nu är jag inne på nummer tre. I alla fall hade vi en galopphäst och jag var hela tiden skiträdd för den, så hög och stor. Jag åt en Budapestbakelse i går och den var smarrig.
Glad idag att inte vara dimmig, det nya riktiga livet är här och nu.
Kram
Konstnären

Tor

konstnären - Godkväll :-) hoppas du mår bra. Läste om vildsvin på bordet hos dig. Låter gott. 3 män hmm jag förstår... för jag har klarat av 3 kvinnor haha.. känns nu som "been there done that". Jag tror hästar känner av rädsla och de visar/säger ifrån om nått ogillas.
Budapest bakelse hmm ska nog åka iväg och hyra en film och köpa något gott. Ha en mysig kväll. Kram!

Ebba

Den gåtan måste jag köra för ett barn i 10-11 års åldern någon gång. Kul kul men jag kan inte skratta då hostar jag mer.
Jag orkade inte se nån film (som jag skrev) men började för 4:e gången på sugar man... Skulle vilja se tecknad Rosa Pantern, jag älskar älskar älskar Rosa Pantern. Han är UNDERBAR och får mig att känna mig mindre ensam.

Aha! Det var ett skämt - pucko...! GUD vad trög jag är ibland... Jag tänkte att man gjorde dåliga produkter typ onyttig pucko. Tur att man är anonym ibland...

Ebba

Ja alltså Tor undrade "vet du vad man gör med mjölk från kor med galna kosjukan? "
jag visste inte så han avslöjade svaret den luriga rackaren. Svaret var Pucko!

Tor

Dag 22
Igår var så hyrde jag några filmer på kvällen. Såg en som hette "non-stop" som handlade om en fd polis som blev alkis efter att dottern gått bort pga cancer. Han var nu en sån där civil vakt på flygplanen. Ingen litade/trodde på honom pga att han var alkis. Åt lite glass till. Mys.Träffade nya grannen som visade sig vara en gammal jobbar kompis från förr. Vi pratade och pratade och jag sa, eller dessa ord hoppade ut ur mun på mig "vi kan väl ta en öl och prata mer sen" ehh... kändes så trevligt och rätt att säga så. Ändrade det snabbt till "kaffe" fungerar också. Nää sa han, öl är ju gott. " Sen" var inte bestämt i tiden. "Sen"med öl blir inte av, men kaffe blir bra. Och då med ngn bra anled. i beredskap om varför inte öl. Igår var en bra dag, en viktig dag eftersom det var sådana här lördagar som jag gillat och relaxa med öl/vin. Behöver nya vanor. Fick tom en stark lust att träna igår. Tror det har med kolhydraterna att göra. Energi i överflöd. Samt att jag är mentalt på väg tillbaka. Idag söndag. Sov djupt inatt. Ska gå upp strax. En ny underbar dag. Kaffe. Frukost.

konstnären

Du verkar gilla läget just nu, och det glädjer mig, jag blir oxså glad. Tänk att man kan vara så här nöjd utan alkohol. Innan var jag en missnöjd person, gnällde på allt och alla.
Såg inga fel hos mig själv. Kunde till och med peka ut den och den och påstå att dom drack för mycket, och själv var jag full då. Försöker hela tiden rannsaka mig själv och göra gott för dom jag har sårat under alkoholens inverkan. Säg till grannen att du köpt en ny kaffesort som ska var så underbart gott. Vad ska han säga då, inte nej tack.
Hinder kommer vi alltid att möta, det största irritationsmomentet är A. Har blivit en förbudskäring.
Underbar söndag till Tor
Kram
Konstnären

Tor

Trådavslut. Tog en 24tim timeout för att fundera över beslutet. Det finns en logisk förklaring varför jag vill lämna alko hjälpen/forum. Jag vill inte att A ska finnas i mitt liv alls. Och att vara här är som att vara på akut psyk för alkoholister. Förstå mig rätt om någon läser detta. Det är inte en miljö jag trivs i. Akuten åker man till när man behöver hjälp. En skön metafor för ett bättre forum kunde vara ett bibliotek/cafe för de som slutat med alkohol. Dela erfarenheter och chatta om ditt o datt. Men här på alkohjälpens forum krökas det fram och tillbaka. Nya som har kraschat. Ett slagfält. En Kamp som pågår. Några nyktra är ryggraden. Perfekt ställe och komma när man kraschat och vill sluta och resa sig. Man får pep och stöd. Lite av en akutmottagning som drivs av patienterna själva. Fast känslan finns att några jobbar här. Sen när vingarna bär, styrkan&glädjen är åter så går livet vidare. Önskar alla på detta forum all lycka och ni som läst tråd ska veta att jag fick nog av A och ville sluta. Fick stöd här. Efter en vecka släppte det. Känner idag glädje. Dag 23 är den dagen då jag förstått att livet väntar inte på någon. Bestämt mig att gå vidare utan att älta/tänka/fundera så mycket och ej heller inte låta A få mer av mitt liv. Varken mentalt eller fysiskt. Är nykter och fri. Så lägger ner tråden. Tittar säkert in här för att se hur det går för några. Slut.

Tor

Städar, hög musik, dansar och vill bara säga till er som funderar på ett liv utan A att sluta fundera. Bestäm dig. Låt livsglädjen komma till dig åter. Det finns så mycket ljus och glädje bakom krönet. Kan vara svårt att se pga dimman. Men den finns, den känns ända in benmärgen när man funnit den. Livets heta puls slag finns igen, livsglädjen strålar och intensiteten är underbar. Är bara så happy att jag bestämde mig. För 4v (kl 14 idag) så lämnade jag A. Så lilla tråd. Vi kanske hörs igen när och om jag vill berätta för hela världen om hur det är. Så ut alla och älska livet, älska dig själv och dina nära.