.

Tor

Dag 15
Det blev hungergames2 igår innan sängen. Sov djupt inatt. Frulle till national geografic (är favo program tillsammans med discovery). Dimma ute nu. Jag var ovanligt törstig igår em och söt sugen. Tog en/två extra kopp kaffe, 1 liter vatten + mellis. Med lchf kosten så är det noll sött för mig. Måste vara 5v sedan starten. Noll kg i viktnedgång senaste veckan. Vilket inte har prio. Är i hyfsad form ändå. Ätit gott hela veckan. Mkt fet lax. Mår toppen av det. Läste trådar igår. Jag önskar att alla som har alkoholproblem får ha ett A-fritt hem och en A-fri partner. Idag blir det en ute dag med massor av kul.
Ha en härlig söndag :)

Tor

vickan69 - känns som du mår toppen. Kul :-)
Nu rider jag inte själv utan är en supportande förälder som hjälper till. Trivs på stallet och att sitta och titta på när de små rider. Du har ju koll på tid termerna. Inte jag än. Ha en underbar söndag.

Tor

Ohh toppen...Tor tackar ebba för tipset :-)
Ska lyssna sen. Lyssnat på de andra låtarna och börjar gilla din musik smak.
Ha en fin söndag

Tor

Igår somnade jag gott efter en ute dag på nöjesparken. Sov djupt igen och nu vaken.
Jobbvecka i sikte. Ska träna lite mer än förra veckan. Läste trådar igår och tänkte på att jag vill ha ett a-fritt hem och a- fri partner. Hur hittar jag en kvinna som är a-fri. Hmm man lär ju skrämma bort de flesta om man ens tar upp det. Det för bli en senare fråga. Jag ser verkligen fram mot att vakna varje morgon nu. En underbar dag. Nu frulle ala äggröra, grönt och kaffe.
Ha en fantastik måndag :)

konstnären

Du kämpar på bra, eller du kanske inte behöver kämpa. Vad skönt det låter ett A-fritt hem, en A-fri partner. Tror att du verkligen får gå på jakt för dom är nog inte så många. Inte meningen att vara negativ, visst finns dom men var, AA-möte. NTO, vet inte. Eftersom vi anses underliga av alla drinkare, jag känner bara min syster som är A-fri. Måste skämtal lite nu, kan det vara något. På tal om frukost hur orkar du göra äggröra på morgonen.
Fin måndag Tor
Konstnären

Tor

konstnären - tack för pep! det går ok tycker jag. Lite känningar då&då. Inget som jag inte fixar känns det som. Undrar bara vad göra med all tid man får. Känns lyxigt. Klok syster du har. Fick mig ett skratt när du skrev så. Fin tanke iaf :-) . Kanske är det så man får göra för att hitta en nål i en höstack. Med lchf så blir det att laga frukost. Inga onödiga kolhydrater.
Onsdag snart och nu fyller 1år tror jag. Det ska bli kul :-) Är så glad för din skull!

Tor

Dag 17
Vaknade tidigt och ligger och känner efter. Hur mår jag idag? Mår bra. Ända från topp tilll tå. Svalt och skönt i sängen. Känns som gamla frågetecken rätas ut av sig själv. Sen så uppenbart att vad göra/fixa med idag. Jag har ju släpat lite eller skjutit på saker. Drömde att jag var skitförbannad och skrek i sömnen. Sa ifrån när jag fick betala för mkt på en restaurang. Lurad lixom .Dont like. Riktigt ogillar de som lurar folk, är giriga och ute efter att få ut så mkt pengar fr folk. Tex min gamla mamma som blev blåst av bilverkstaden förra året. Jag gick dit och fick tillbaka några tusen. Och så försökte de lura henne igår igen. Så satans lågt.oj..arg. Nu vet jag varifrån drömmen kom. Har inget med alko och göra alls. Men jag tycker allt blir tydligare. Enklare. Friskare. Och läst trådar igår. Hmm... skriver då och då för att peppa. Vet hur tufft det kan vara. Sen läste jag memon i mobilen. Memon som jag skrivit till mig själv under året när jag velat sluta. Kämpat med att inte gå till bolaget men gjort det ändå. Memon om hur jag vill leva mitt liv. Om hur det ska vara.
Så ska man gå upp nu och göra dag 17 till ännu en bra dag :-) Tror det.
Önskar alla en underbar dag och massor med positiv energi.

konstnären

Det bara vibrerar i universum från Tor som är så full, av energi alltså. Glad blir jag verkar som livet leker, inte illa alls. Förstår din ilska, bilverkstäder kan var mycket luriga, tur att din mamma har dig som kan ryta i. Håller på att förbereder festen till i morgon, inga utomstående bara vi här inne på forum. Tänk om det vore verklighet tror att vi skulle ha jättekul. Man har ju sina bilder av en del här inne. Det blir en lång, lång fest för vi har otroligt mycket att prata om.
Gillar ditt resonemang, inget bolag för mig idag heller.
Kram
Konstnären

På tal om bilder av varandra. När jag läser dina inlägg Tor, då ser jag en enorm vattenspridare. Eller snarare en jättefontän som sprutar energi och glädje runt omkring sig! Blir glad av dig! :-)

Ha en fin dag!

Tor

konstnären - va kul med en cyber fest :-) jag kommer! Känns jättekul att fira dig. Japp, bilder finns haha... jag tror ingen skulle gissa rätt när det gäller mig. Klart man får en känsla för varandra och hur man är på något sätt men tror ingen har koll på det andra. Vilket kanske är bra ändå. Så nu..snart ska vi fira dig :-)

Tor

muränan - vad snäll du är haha... när jag läste det idag på jobbet så påverkade det mig. Blev glad och spred lite glädje. Du är så gullig som säger sånt. Blir glad av dig också :-)

konstnären

Tack Tor. Trodde inte det skulle kännas något speciellt idag, men det gör det och jag fattar ingenting, ren och skär glädje känner jag, och mycket stolthet. Försöker sluta med att slå på mig själv. Visst blir det kul med en cyber-fest, alla vi i en varm gemenskap. Vi här inne vet ju hur man ska umgås utan A. Förmodligen skulle inte bilderna man har i huvudet stämma så där exakt om vi skulle mötas. Idag ska jag bara jobba några timmar, sedan ska jag ligga på divanen och ta emot alla presenter.
Fin onsdag Tor
Styrkekram Konstnären

Tor

Dag 18
Förmiddagen gick snabbt. Lunchjogg. Lunch. Em nu. Hmm vill hem och och krypa ned i soffan och titta på en film. Njuta av att vara i nuet bara. Inga måsten idag. Kolla in trådar sen. Ha så mys ikväll alla goa här och kom ihåg o fira/gratta konstnären :-)

Tor

Dag 19
Igår så var jag trött på em och kväll. Kände bara för att mysa i soffan. Gjorde det :-) Somnade tidigt. Och upp 05.00. Hmm mår toppen. Utvilad. Läste några gamla trådar igår och många slutar på samma sätt. Återf. Det börjar med en klunk, ett glas, en öl osv. Får en att förstå att detta är ingen lek. Jag har inga sug och inga tankar på att dricka a öht. Inte haft det heller. Känns bara lite ovant just nu. Behöver planera in aktiviteter. Kanske ta ledigt på fr och åka till ikea. Fixa med bilen träna. Bio. Planera bättre. Nu frulle, morgonmys och sen till jobbet.
Ha en bra dag alla underbara.

konstnären

Du verkar sova gott och det är guld värt. Nej, det är verkligen ingen lek det här, det är ju på fullaste allvar. En armslängd ifrån som Muränan skrev. Så lätt, så farligt, nej det faller vi inte för. A är ju en inrotad vana, den har tagit upp en hel del plats i hjärnkontoret. Jag tänkte på hur många timmar jag lagt ner på att tänka på A sedan jag slutade. Vet ju att att det måste vara många, många. Dag 19 Tor, toppenbra.
Ha det bra
Konstnären

Moa

Stämmer det där med att det blir en vana. Att dricka så fort jag kom hem från jobbet gick många gånger av bara farten. Inte för att jag direkt hade något sug efter alkohol. Nu skulle det kanske (säkert) kommit i alla fall lite senare, jag suktade ju efter den sorglösa känslan, men ändå. Det var liksom inprogrammerat, en instinkt. Låter ju inte klokt nu när jag läser det. Att bara låta alkoholen ta över ens, till och med nyktra hjärna, och få mig att göra precis som den ville! Huva!
Låter härligt Tor med 19 dygn! Jag är inne på 5:e och det känns fint.

Tor

konstnären - då är det väl dax att sluta tänka för dig snart. Eller det kanske inte går. Hmm jag är här ofta nu för jag har ett behov av det. Hoppas det minskar med tiden. Man kan väl inte tänka på a 24/7 hela livet. Då blir man väl tokig eller nått. 1år +1dag för dig :-) Trevlig kväll

Tor

moa - det är ju det som är farligt. Dvs att vi inte fixat och inte dricka. Alkoholen skapar ett sjukt starkt beroende med tiden. För mig är det nog. Vad bra med 5 d :-) Helgen närmar sig. Har du a-fritt hemma?