.

Tor

Ännu en fantastisk morgon. 5v idag :-) och det blir roligare för varje dag som går just nu. Nu frulle och sen njuta denna dag också. Kram till er alla som kämpar.

Stingo

Fint att höra från dig. Avundas din livsenergi (men missunnar inte det minsta).

Tor

Känns som det händer mycket inom en nu. Funderingar och tankar kring allt. Får många minnesbilder från förr. Känns som ekorrhjulet stannat och jag står och tittar på alla andra. Observerar. Känner. Tänker. Eller som hela världen står still. Typ fryst. Och jag är den enda som inte är det. Ser min spegel bild ofta. Ser mig själv med nya ögon. Hur i helvete har jag hamnat här. Hur många av mina beslut har jag tagit utanför dimman. Är ute och reser i eu land. 3dje resveckan i rad nu. Är på rummet. Minibaren är full med sprit. Jag säger ehhh och nej. Finns öht inget sug sedan jag hörde rösten. Får min styrka från det tillfället. Och genom att tänka "oavsett vad som händer så är jag a-fri" jag har inga beroenden alls :-) jag är fri Glad. Lycklig. Sökande. Pånyttfödd.

Stingo

Låter härligt, Tor. Men tredje resveckan, fan vad jobbigt. Eller kanske du tycker annorlunda. Jag är själv också i Eu-land nu. Tömde minibaren och satte in några nollöl istället. Ha det gott.

Tor

Stingo - Smart med a-fri öl. Så du är kanske en av de andra på flyget/hotellet. Ha en bra resa då.

I like this life. Tänk om man fick bo på ett hotell hemma. Ingen tvätt, laga mat, städa,disk osv. Bara njuta. Just nu hungrig och utvilad.

Tor

7v idag :) en upp och ner vecka. Trött ti+fr.em denna vecka. Tryck över tinning. Lock känsla öron. Vätskebrist kanske. Stress. Men kommit igång med intervall träning. Full gas. Slut med negativ och bromsande skit träning. Skönt med träningsvärk. Hyfsad återhämtning. Jobbet går toppen. Är så smart. Vilken härlig lördag. Ska nog lägga in en maskin tvätt och sen hmm sova lite till.

Tor

8v gått sedan valet om ett liv utan alkohol!

- Har kommit igång med träningen.

- Är mer medveten om kosten. Slutat med lchf. Nu tallriksmodell. Behöver kolhydrater till träning.

- Jobbet går bra även fast jag har ca 2 trötta eftermiddagar per vecka. Blir bara så trött bara. Funderar på varför. Psykisk eller fysisk trötthet.

- Relation med mina barn är bra

- Jag har koll på ekonomin och börja formulera ett nytt liv. Tex skaffa saker jag värdesätter/saknar och göra mig av med sånt som jag inte vill ha. Suger på detta.

- Tar inga förhastade slutsatser och beslut.

- Har börjat dejta. Trevligt.

- Har klivit av ekorrhjulet känns det som även fast man är fast med jobb/måsten osv.

-Det här är knäppt. Hör/ser/känner mycket bättre. På ett positivt sätt. Inte bara att filtrera surret utan även vad andra säger/gör/känner. Störs därav om det blir för mycket av "det" också.

- Tänker "oavsett vad som händer så är jag fri från alkoholen och beroenden".

- Är här mindre och mindre. Vilket känns rätt.

- Ibland har jag tänkt tanken att social dricka ett glas rött/öl framöver. Kan dock inte lura mig själv. Känner avsmak när jag ser mig själv smaka på rött vin för att kunna umgås och passa in.

Är nöjd med det mesta idag. Inte allt men tillräckligt känns det som. Så var det inte för 8-9 veckor sedan. Så alla. Sluta med Alkohol. Börja leva.

Tor

12v har gått sedan sista droppen. Jag har slutat att räkna tid och alko får ingen mer av mig. Känns ibland som jag sovit länge och vaknat. Som man varit borta och kommit tillbaka. Tillbaka med nya sinnen som suger in allt som händer. Tänker. Minns. Känns som man kommer tillbaka till något som man lämnade det. Allt har väntat på att jag ska fortsätta där jag slutade. Känner mig klokare och lite sorgsen för förlorad tid/liv. Skrev för 4v sedan och har sedan dess fått rutin på träningen. Jobbar bra. November är en bra mörk månad. Saknar solen.

Fillifjonkan

Inspirerande att läsa! Jag är så glad för din skull! Och jag tar med mig din positiva erfarenhet på min egen väg BORT FRÅN ALKOHOL.

konstnären

Blir glad att det går så bra för dig. Du verkar trygg i ditt beslut. Det går bra för mig oxså.
Fin måndag till dig
Konstnären

Tor

Konstnären - tack...fin måndag till dig också :) du är ju den visat att det går. Glad att du finns här och att det går bra.

Trassel

Hej.

Är helt ny i detta forum. Har insett (egentligen för flera år sen) att jag och alkohol inte är en bra kombination. Ligger just nu och mår apdåligt. Har bestämt mig för att nu är det NOG. Det här går inte längre... Men jag är rädd, Jätterädd! Hur ska jag överleva de första dagarna, veckorna när suget kommer??
Hjälp...

/Trassel