Här bland alla inlägg känner jag igen mej. Så mycket att det gör ont i hela mej.. Hur mycket ska alkoholen få kosta? I mitt fall blir det snart hela mitt liv med mannen jag älskar som nu tyr sej till en annnan. Hur kan man hamna där? Så mycket kontrollbehov och svartsjuka från mej när jag varit påverkad som under så många år sakta, sakta fått honom att hitta nya vägar. Såklart. Vem står ut med en full fru som rotar i datorn och mobilen för att hon tror att hon är på nåt sjukligt smart spår.. Otaliga är dom morgnar jag vaknat med en ångest utan like, otaliga gånger har jag klarat mej. Någon skriver om det där att "städa upp" efter sej dagen efter.. Om jag känner igen det. Först ångesten, sen lättnaden att man lyckades dölja sitt rotande trots en praktfylla, sen städandet.. Överdrivet glad och hurtig. Med ett huvud som bankar och kanske efter att man tvingat upp en spya.. När han så då gick hemifrån i höstas ställdes allt på sin spets. Efter 32 år, vi var bara fjortisar när vår saga började.. Men då händer det nåt konstigt. Jag dricker "lagom". Finns inget mer att bevisa, bara sorg.. MEN, jag dricker. Vinet lugnar oron över var han är, med vem, blir det skillsmässa till slut osv... Det är högst troligt att det blir så men jag har ett förödande hopp kvar..
Samtidigt har jag tagit tag i så mycket saker, går en utbildning för att se varifrån mitt beteende kommer. Tagit tag i gamla vänner. Jobbet går åt rätt håll. Livet är fint. Förutom sorgen som behöver sina glas vin. Och mer om det är middag nånstans.
Jag är riktigt rädd att det här blir min nya "lagom kompis". Jag har aldrig varit ensam förr. Någonsin.
Hur bryter man?

vill.sluta

Ingen blir hjälpt eller glad över att du är deppig och nere! Sträck på dig visa att du är den där STOLTA starka tjejen som har någonting fantastiskt värdefullt som bara DU besitter!
Du är en helt fantastisk underbar tjej som KAN!!!
GLÖM ALDRIG DET!
Kramar/A

lessenfrun

Ja ja..jag är så underbar så det är inte klokt..
Men jag hajar poängen.. tack! :)

Häromdan satt jag på bussem intill en dagisklass.
En av småkillarna hade trubbel. Ville inte riktigt nånting.
Hans ännu mindre kompis bredvid sa till honom,
"Säg NEJ!" och gjorde polisstopp handflata upp... helt underbart.
Bara säga nej alltså.. easy peasy ;)

Dompa

Visst är det så...de små barnen och fyllona(tror inte riktigt på den sista gruppen)...sitter inne med alla sanningar. Så enkelt och så svårt! Det VAR en underbar historia!

Ha en riktigt bra helg nu. Gå på djeeevla fin fest och hinka DomP!!! Att bryta av vardagen är nyttigt. Klä upp sig lite...kanske flirta lite? Om du är redo för det...du behöver ju inte "följa upp", men lite bekräftelse sitter aldrig fel. Sen kommer du in här på söndag och talar om hur det var! Som du märker så är jag liiite avis. Det festligaste som min kommande helg innehåller är storhandel, stortvätt och städning :(. Life in the fast lane...hur kunde det bli så här?

Kram på dig E!

Mammy Blue

Allt man hittar på i stället för ett glas starkdricka är ju positivt för kroppen, om man tänker tanken att belöna sej genom att hälla i kroppen gift, så blir det ju inte lika intressant längre tror jag.

Vi har ju bara en kropp, och den ska bära runt oss länge. Usch vad jag låter präktig, men jag är bara inne på min tredje nyktra dag, så jag är väl lite över- entusiastisk tror jag, hi- hi! ;-D

Stigsdotter

...sarkastisk tror jag ;-) Nå, det kan man gott unna sig när man är så bra som du =) Det kan bli lite klämkäckt ibland men som jag brukar gasta till mina barn när de tycker att jag är världens dummaste: "det här är den mamma ni har, ni får ingen annan och förresten så är det den allra bästa mamman i världen för det är ER mamma"...hmmm...vad barnsligt det lät när jag skrev det. Ja, ja...

Ha nu en så bra helg du bara kan, flirta är bra - bara för att du kan! Ser fram mot rapport på söndag ;-) kjamiz (det där sista sagt med lite ironi i tonen ;-)

Stigsdotter

...sarkastisk tror jag ;-) Nå, det kan man gott unna sig när man är så bra som du =) Det kan bli lite klämkäckt ibland men som jag brukar gasta till mina barn när de tycker att jag är världens dummaste: "det här är den mamma ni har, ni får ingen annan och förresten så är det den allra bästa mamman i världen för det är ER mamma"...hmmm...vad barnsligt det lät när jag skrev det. Ja, ja...

Ha nu en så bra helg du bara kan, flirta är bra - bara för att du kan! Ser fram mot rapport på söndag ;-) kjamiz (det där sista sagt med lite ironi i tonen ;-)

lessenfrun

Ha ha!
kraamizar och puzzizar har jag alltid varit allrgisk mot.
Har väl inte kallats Isprinsessa för intet..

Jag ska ta hand om mej imorgon och det ska ni med!

Ordinär, lagomkram ;)

Mammy Blue

Hi- hi, här har du en Isprinsessa till, så jag får väl räcka ut näven i stället och önska god fredagskväll! ;-D

vill.sluta

Själv är man utkörd från tv:n.......
Ungarna kollar, men det är helt ok.
Har varit på kurs i PRAKTISK ARBETSMILJÖ och avklaratr hemuppgiften som skall lämnas in 26 nov.
Har varit inne och läst, skrivit desto mindre men men.
Hämta underbara frun elva ikväll, och håller i föreningens höststädning i morgon bitti så det blir till att lägga sig snyggt i tid ikväll.......kanske.
keep it up all you good people!
//A

lessenfrun

Igår kväll var det nån som sa att jag såg ut som Victoria i profil.. när hon var anorektisk.
Hm..
Det var väl..snällt?

När jag kom hem tog jag en bild på mej själv i profil för att kolla om det stämde.
Det gjorde det faktiskt.

Men det som hände sen..
Tittar på bilden och efter en stund ser jag att kameran fångat nåt mer. Utanför fönstret bakom mej står en gubbe i rock och tittar in.
Det finns en sida på nätet som heter ShitBrix som mina barn garvar åt ibland..
Jag lovar, jag skrattade inte alls, snarare så, ja, översätt engelskan.. ;)

Men festen gick galant!

vill.sluta

Så kanske även gubben i rocken hade..... :-)
Men det är inne okej nånstans.........
Upp med humöret nu, helgen är slut och ÄNTLIGEN får man ta sig till arbetet och få lite
Struktur i vardagen....(jag är ironisk)
Godkväll alla, kom ihåg full fart spar tid.
Enda gången man spar på att vara"full"
XxA

lessenfrun

Blir glag när borttappade själar tittar in.
Den här sidan har fått ett större grepp om mej än jag trodde.
Börjar tina lite tror jag..
Hur ser ni ut?
Var bor ni?

Håll med om att man blir lite nyfiken.
Tänk om jag stått bakom er i kassakön på ICA..

Hoppas dock att det inte var någon av er som spydde ner min kappa på pendeln ikväll. Lite vodkablandat maginnehåll.
Ville egentligen krama om men där,
...går min gräns för närhet.

:)

Stigsdotter

stå och kräkas på pendeln, kanske magsjuk?! Usch, jag har kräkts på tunnelbanan en gång men det var riktigt länge sedan (redan där borde jag kanske hört varningsklockor?) Jag brukar också fundera lite, tänk om vi setts??

Dompa

Som Prins Daniel ser jag ut! Nej, det var ju en riktig lögn. Men det hade passat med en anorektisk Victoria...jag tyckte faktisk hon var fin då. Men hur pk var det? Men faktum är att det är sant...kanske var hon inte frisk, men hon var fin. Skönt att jag vet hur du ser ut nu! Då ska jag krama alla Victoria -lookalikes. Bara för att vara säker liksom...tror att det blir uppskattat. Givetvis säger man inte så, men han som gav komplimangen menade nog bara väl!!!

Men trist att du har sånna problem med närhet ;-). Vodkaspyan hade nog uppskattat en ömsint hand. Men visst är det sorgligt...har nog gjort det själv ngn gång. I ungdomen...spytt på gator och torg. Fast där ser jag inget samband med min alkisperiod...snarare en ungdomsgrej. Tror dock det bara har varit tur att jag inte spytt ner mig offentligt på äldre dagar. Gränsfall? Har varit på krogen, spytt på toaletten...för att gå ut i lokalen och dricka mer. Charmigt? Nja... Fortsätt tina min vän! /R

vill.sluta

Men om man skulle försöka sig på en rättvis förklaring, nä.....
Men vilken charm man har då, utan att ta sig en droppe.
jag vågar och kan.
Som gubben i lådan kommer jag dyka upp..............
//A

lessenfrun

Fast det är rätt långsökt med Vickan...
Och det var ingen "han" som sa det, det var ett rätt champagneosande brutta..

(o Daniel var på mitt jobb för ett halvår sen..inte en chans att du ler så mycket, konstant, som han R. Thank god..)

Ha ha, ja ni, nån gång, i en annan värld kanske.. :)

Dompa

Då var hon avis! Tvärsäkert uttalande från en man som tror sig veta hur avskydda smala kvinnor kan bli av sina medsystrar ;-). Just nu ler jag inte alls...i detta världens-mest-uppkopplade-land...har jag sjukt långsam uppkoppling. Så jag ger mig, ska basta och äta. En helt ogullig Godnatt kram E! /R

lessenfrun - även om jag verkligen inser och förstår att din sorg och förlust är något helt annat min. Det känns ändå som en tröst att veta att jag inte är den enda som gråter... och inte du är den enda. Kanske det är med dina tårar som jag tror att det är med mina - att de renar sinnet och kanske också gamla sår. Många gånger har jag citerat rader av en vän som inte orkade leva sitt liv: Gråt min vän för det hör livet till... Och så är det. Sorgen är kärlekens pris. Tungt att sakna och sörja men ofrånkomligt om vi älskat... och älskar. Kram i tidigaste timmen. / mt

Dompa

Någon liten människa är du verkligen inte, men du kanske känner dig väldigt liten...det är en stor skillnad. Fattar att det är tufft...men det kanske även kan vara lite befriande. All gråten menar jag...den har ju funnits där inne och ut ska det ju förr eller senare. Både tårar och sorg. Du har haft ett tufft år då du dessutom har fått agera klanhuvud samtidigt som du kämpat med allt praktiskt. Sorgen har inte hunnit få ta plats eftersom ngn (du!) måste fixa allt praktiskt. Är det då konstigt om det brister ibland? Jag tycker inte det...och du med din intelligens förstår ju samma sak.

Därmed inte sagt att det är trevligt att vara så ledsen. Men tillåt dig det och ta hjälp om du känner att det blir för mycket. Om du har möjlighet så sjukskriv dig och vårda dig själv i ett par dagar. Att vara sanslöst sorgsen är också ett slags sjukdomstillstånd. Jag menar inte att du ska ligga hemma och gråta ännu mer utan kanske försöka tvinga ut dig i naturen (Om det inte regnar, ingen ska behöva gå ut i regn) som faktiskt har ngn slags läkande kraft. Det låter flummigt...men jag tror att det kan hjälpa. Lite vin kan också känns som en tröst...men tyvärr är det ju bara de första glasen...sen blir man ännu ledsnare. Men du VET det...jag bara påminner.

Tyvärr har jag inte mkt till tröst att komma med. Jag är en klumpig karlslok...eller vad jag menar är att de ord som man skulle vilja få ut...landar bara i floskler. Vad jag skulle vilja göra är att hålla om dig och låta dig snora ner min tröja. Nu kan jag bara repetera att det kommer att bli bättre. Men framför allt vill jag att du ska veta att du duger. Du mer än duger. Unna dig tid. Jag tycker om dig väldigt mycket! Väldigt! /R