Här bland alla inlägg känner jag igen mej. Så mycket att det gör ont i hela mej.. Hur mycket ska alkoholen få kosta? I mitt fall blir det snart hela mitt liv med mannen jag älskar som nu tyr sej till en annnan. Hur kan man hamna där? Så mycket kontrollbehov och svartsjuka från mej när jag varit påverkad som under så många år sakta, sakta fått honom att hitta nya vägar. Såklart. Vem står ut med en full fru som rotar i datorn och mobilen för att hon tror att hon är på nåt sjukligt smart spår.. Otaliga är dom morgnar jag vaknat med en ångest utan like, otaliga gånger har jag klarat mej. Någon skriver om det där att "städa upp" efter sej dagen efter.. Om jag känner igen det. Först ångesten, sen lättnaden att man lyckades dölja sitt rotande trots en praktfylla, sen städandet.. Överdrivet glad och hurtig. Med ett huvud som bankar och kanske efter att man tvingat upp en spya.. När han så då gick hemifrån i höstas ställdes allt på sin spets. Efter 32 år, vi var bara fjortisar när vår saga började.. Men då händer det nåt konstigt. Jag dricker "lagom". Finns inget mer att bevisa, bara sorg.. MEN, jag dricker. Vinet lugnar oron över var han är, med vem, blir det skillsmässa till slut osv... Det är högst troligt att det blir så men jag har ett förödande hopp kvar..
Samtidigt har jag tagit tag i så mycket saker, går en utbildning för att se varifrån mitt beteende kommer. Tagit tag i gamla vänner. Jobbet går åt rätt håll. Livet är fint. Förutom sorgen som behöver sina glas vin. Och mer om det är middag nånstans.
Jag är riktigt rädd att det här blir min nya "lagom kompis". Jag har aldrig varit ensam förr. Någonsin.
Hur bryter man?

Dompa

Fan vad härligt att du tar resan...och med sonen
med dig. Barcelona är inte fy skam. Hoppas ni får det toppen...och om en parfymdroppande spanjor flörtar med dig? Flörta tillbaka!

Önskar dig en toppenresa E! Kram gumman ;-) /R

lessenfrun

Åh, vill tillbaka! Underbar stad Barca ...underbara son..

Nu är det liksom lite tufft.
"Gamla släkten" är där vi brukar vara, i det vackraste Nordnorge.
Men inte jag.
Fy fan. Ilska, bitterhet, saknad, avundsjuka!, allt blandat i en röra.

Det står en tom rödvinsflaska här. Men jag har haft middagsgäst, ingen fara, det blir inte mer. ?

Har en Selma and Louise framför mej. Utan Selma. Utan Louise.
Bara jag och bilen drar imorrn på roadtrip neråt landet.
Bokat upp möten med gamla vänner, slutar hos syrran. Hemåt sen förhoppningsvis utan att dra över nåt stup..

Det blir fint.

Ni måste må bra allihop, det är min önskan.
:)

Dompa

Härlig semester! Good for you! Nästa del roadtripen kommer att bli lika bra. Du min vän är en stark tuff kvinna som kan själv. Vad ska du i Nordnorge och göra. Sitta bland myggen och den osäkre gubben? Nej, bilen, vänner och söderut är det enda rätta. Have fun och undvik stupen...för då blir jag ledsen. En riktig sommarkram får du nu din brunbrända sticka. /R

Stigsdotter

till fd lessenfrun. Du får känna allt det där i din blandade röra, det är OK. Du klarar av att känna allt det där och du vet att det inte drar ned dig. Man får känna saknad, avundsjuka, ja till och med lite bitterhet ibland. Bara man inte fastnar där. Och DET tror jag inte du kommer att göra! Ha det bäst på din resa söderut. Känner du för att styra över något stup får du höra av dig så får vi komma och stå i vägen!!

lessenfrun

För första gången på länge kände jag både frihet och lite, lite glädje.
Jag, bilen, nervevad ruta, sool, George Michaels "White light" på högsta..
Joda, vin med vänner och släkt. Men ok.

Mår bra.
:)

Stigsdotter

...hoppas det mesta av bra-måendet kommer från vinden, solen och George snarare än från vinet...

<3 <3 <3

lessenfrun

det var ju det det gjorde.. Bästa sorten!

Kramar till er alla.
Lite svettiga dock för det vara grymt varmt där nere..

<3

Dompa

Du är så stark kompis! Så fint att läsa att du faktisk kan må bra trots din singelstatus. Och att du kan och vågar allt själv. Inte bara kan och vågar utan dessutom njuter av dig. George Michael...var länge sedan. Brukade tänka i yngre dagar att om jag någonsin go gay så är det honom jag ska ha - världens vackraste man. Ingen Jonas Gardell för mig...och nu menar jag inget ont om JG som skriver fina böcker. Men en man måste få drömma ;-) tack för svettkramen du får en morgondito! /R

Stigsdotter

...blev lite orolig där! Toppen att du njuter, samla på dig härliga stunder att ta fram senare i höstrusket! Av mig får du många svala kramar (jag har en fläkt här på kontoret :-)

lessenfrun

Mm...R, min "sticka"
Han har inte blivit fulare han, Michael ;)
Så vi drömmer vidare...

Tack Sd, du är alltid så stödjande! Positiv, kramar tillbaka.

Nu, exakt nu, undrar jag hur lång en invigning av OS kan vara?!
Tröttnade efter fem.. hade gärna satt mej på trappen under stjärnorna (gillar!) och svept ett rosa.
Men eftersom jag slipat/skrapat husfasad och jagat färg/hittat färg, så är kroppen smartare än att falla för det. Den säger Gonatt och vill verkligen vila. So I listen :)

Är alla bröllopsplaner nerlagda by the way?

Dompa

Tydligen hur lång som helst. En del var vackert...annat bara trist. Men jag höll ut till det bistra slutet. Såg att de valt Paul McCartney (heter han så?) till slutsångare. Det land som gav oss just G Michael. Hur fan tänkte man där? Dessutom är ju GM både grek och utövar dessutom grekisk kärlek/brottning. Grekerna som gav oss olympiska spel! Hur kunde det bli så fel? Kanske är det för att Sir Paul är född i samma årtusende som det första spelen hölls?

Vad duktig du är med allt kroppsarbete. Och visst infinner sig det en skön trötthet efteråt? Sover bra gör man dessutom. Jobba på du så får vi se vem av oss som dör smalast. Tror min farmor håller på att matförgifta mig. Magsjuk för andra gången på en vecka.

Jag är alltid redo för samboförhållanden men vis av erfarenhet så tycker jag nog att giftermål får vänta. Vi har ju alla gjort så bra ifrån oss första gången ;-).

Kram på dig starka kvinna! /R

lessenfrun

Eller hur? Där fick du till det.. självklart skulle han vart där!
Nu har jag inte lyssnat på honom så jätteofta de senaste tio åren kan jag väl erkänna, men hans nya har satt sej i skallen för att stanna. Min smak :)

Jamen hur trött kan man bli i kroppen? Det ÄR skönt men vart e han som brukar trösta ömma muskler nu.. Har en son bredvid mej, som efter att ha bestämt att vi skulle köra Batman nostalgi hemma i soffan innan vi går och ser den nya filmen på bio, som somnade sött efter tre minuter.. Rätt gulligt ändå.

Ja, jag tor inte jag dör smalast. Har gåt upp ett klädsamt kilo senaste veckorna.. Tjoho vilken lycka.
Livet går framåt!

Puss o kram, nu blir det sömn :)

lessenfrun

Jag är definitivt inte någon som uppskattar små gulliga inramade citat.. ;) Tvärtom.
men det finns ett jag gillar. Indiskt.

"om du inte vill få taggar i fötterna när du går, kan du
antingen klä hela jorden i mattor, eller,
köpa ett par skor"

Men det är svårt att hitta en bra skoaffär.. ;)

Kram på er.

Stigsdotter

Jag gillar inte heller riktigt gulliga citat - mest för att jag blir lite irriterad över vad bra de faktiskt är, enkla oftast, liksom bara sunt förnuft. Men samtidigt är det inte alltid lätt att leva efter de där enkla principerna (varfö inte??) och då gör de mig lite irriterad med sin påminnelse om att jag borde veta bättre. Eller nåt, nu spånar jag.

Tycker om citat som liksom ditt väcker bilder, jag ser framför mig vad besvärligt det skulle vara att lägga mattor överallt...

Kram från mig

Dompa

När du skriver om Batman tänker jag catwoman. Först snygg George...nu Michelle. Börjar ana ett mönster. Jag som trodde jag var en andlig kille...stod liksom över det fysiska. Anar att du lider av samma besvär. Massera ömma muskler? Yep, vi säger så.

Citat är inte heller min grej, antagligen av den anledning Stigsdotter tar upp; Så självklart, så rätt...men så jävla svårt att efterleva. Men mattorna kan jag ta till mig. I mitt fall var mattorna promille. Nu har jag nya skor.

Ett klädsamt kilo är inte fy skam. Enda sättet för mig att gå upp vore om jag började muskelbygga. Det vill jag inte. Skulle väl ta en vecka innan ngn hade bjudit på anabola och med mitt missbrukarbeteende hade jag torskat direkt. Blivit störst och tokigast.

Jag är glad att livet flyter på för dig. Visst har du haft en tuff sommar...men jag anar att den även har varit extremt lärorik. Nu ser du allt vad E kan göra själv. Barcelona, roadtrip, vänner och husfix. Mindre vino, mer ego. Alla rätt! Nästa år kanske du kan ta en tur till det vackra Firenze? En tanke bara. Vågar mig på en kindpuss och en bamsekram! Jag är stolt över dig... /R

lessenfrun

Ja ni,
citat... gärna i rosa ramar på nattduksbordet. Nix, inte min tekopp.
Det är väl just självklarheten som jag mår illa över.
Såklart ska vi fånga dagen och bla bla.. "Idag är första dagen på resten av ditt liv".. Jo, det vore märkligt annars. "Ger livet dej citroner, gör juice.." Vem dricker citronjuice?

Nä, jag är omöjlig där.

Ja Dompa, vi säger så... ;)
Och Firenze låter som ett bra mål när lessen blivit glad på riktigt. Kindpuss tillbaks.

Varit lite tunga dagar, allt är så satans vackert i min trädgård. Så, jo det blev lite rosa tröst.
Oroar mej..

Stigsdotter

Vemodigt? "rosa tröst" tänkte jag först att du hade fina rosa pioner eller nåt i trädgården, men så var det ju förstås inte :-/ Kanske är du som jag på nyårsafton. Alla är så glada och förväntansfulla, jag blir bara sorgsen och deppig, det känns vemodigt att ett år är till ända och ett nytt börjar, ett nytt som innebär - vad? Knasigt... eller också har det alltid berott på att jag druckit ;-)

Många kramar till dig Lessenfrun, du vet att det inte är nån riktig tröst i det där rosa, eller hur ;-)

lessenfrun

Tack Sd.. för att du påmminner. Varken rosa pioner, ramar eller vin är sann tröst.
Fattar precis det där med nyår föresten..är likadan.

Jo, vackert gör mej ledsen fast du förstår nog vilken typ av lessenhet.
Vemodigt, absolut. Och ensamt. Och vackert. Då ligger det farligt nära till hands..
Men inte ikväll.

Kram tillbaks.

Dompa

Men jag är väl en deppig fan tänker du. Men imorse när jag vaknade kände jag hösten i luften. En del människor växer då...den kyliga friska luften. Tänker på dig. En höst är för mig lite som nyårsatfon för dig och Stigsdotter...vemodet trillar in. Typ; Men vad, fan hände? Eller vad hände inte?

Nu har jag ju förhoppningsvis rensat bort den känslan genom min flytt. Årstiderna är inte lika tydliga i Toscana...vilket passar mig bra. Men en del frodas ju. Hoppas du är en av dem! Nu har du fixat det värsta och överlevt. En sommar utan mannen. Du gjorde det och du gjorde det bra!!! Förstår du det? Du fixade "semestermyset" själv!
Utan allt för mkt rosa.

Shit, vad du imponerar! Kram tjockis! /R

lessenfrun

Rosa, vitt och rött.
Känner mej inte så imponerad av mej själv just nu...

Trodde nog att saker skulle fallit lite mer på plats i sommar än det gjort ändå..
Stark, oh ja.
Men väldigt ovan vid den vidriga ensamheten.
Herregud så jag saknar..

Men nu måste jag rycka upp mej, lägga ner ömket.
Dottern är riktigt sjuk och behöver mej.
Typ som förr när man baddade feberpanna och fixade.
Vi två ska till Kreta på fredag och blir hon inte frisk tills dess (hon har varit liggande i tre veckor i körtelfeber, inget att göra nåt åt..) så kommer jag säkert belasta mej stort med skuldkänslor.

Jag känner mej själv.

Jobbigt nu,
kramar till er.