Här bland alla inlägg känner jag igen mej. Så mycket att det gör ont i hela mej.. Hur mycket ska alkoholen få kosta? I mitt fall blir det snart hela mitt liv med mannen jag älskar som nu tyr sej till en annnan. Hur kan man hamna där? Så mycket kontrollbehov och svartsjuka från mej när jag varit påverkad som under så många år sakta, sakta fått honom att hitta nya vägar. Såklart. Vem står ut med en full fru som rotar i datorn och mobilen för att hon tror att hon är på nåt sjukligt smart spår.. Otaliga är dom morgnar jag vaknat med en ångest utan like, otaliga gånger har jag klarat mej. Någon skriver om det där att "städa upp" efter sej dagen efter.. Om jag känner igen det. Först ångesten, sen lättnaden att man lyckades dölja sitt rotande trots en praktfylla, sen städandet.. Överdrivet glad och hurtig. Med ett huvud som bankar och kanske efter att man tvingat upp en spya.. När han så då gick hemifrån i höstas ställdes allt på sin spets. Efter 32 år, vi var bara fjortisar när vår saga började.. Men då händer det nåt konstigt. Jag dricker "lagom". Finns inget mer att bevisa, bara sorg.. MEN, jag dricker. Vinet lugnar oron över var han är, med vem, blir det skillsmässa till slut osv... Det är högst troligt att det blir så men jag har ett förödande hopp kvar..
Samtidigt har jag tagit tag i så mycket saker, går en utbildning för att se varifrån mitt beteende kommer. Tagit tag i gamla vänner. Jobbet går åt rätt håll. Livet är fint. Förutom sorgen som behöver sina glas vin. Och mer om det är middag nånstans.
Jag är riktigt rädd att det här blir min nya "lagom kompis". Jag har aldrig varit ensam förr. Någonsin.
Hur bryter man?

Dompa

Kände din omtanke. Känner du att jag besvarar den. Tänker ofta på dig. Hoppas att denna dag inte ska behöva innebära mera skit för dig. Och att du får skratta åtminstone ett par gånger. Kram/R

lessenfrun

Klart jag känner.. <3

Nu blir det fotbollsmatch på andra sidan stan. Dottern är ju bra på fler saker än att festa som tur är...
Hon är lite tagen efter läkarkontroll och samtal men, kanske, har det gått in nu.
Mannen fattar inte ett skit av sin roll i hennes trasiga själ, men så är han författare också och lever på en annnan planet.
Vi lever i verkligheten och vi ska fixa det här.

Dompa

Att dottern fick komma till läkaren. Har det inte gått in nu...så gör det nog det nästa gång. Hon har ju en smart mamma...så det finns ju alla förutsättningar för att hon kommer att förstå.

Att mannen inte greppar är ju beklagansvärt.

Men du kommer att klara det, dottern med. Bara ge det tid...den där djävla tiden. På tal om tid, nu är dags för en av årets värsta fyllehelger. Hur tänker du kring det? Jag menar när det gäller din dotter? Vågar du släppa ut henne? Vad ska du hitta på själv?

Jag ska fira för barnens skull...men är annars helt ointresserad. Min grej var aldrig att supa till och spänna på grannhustrun...utan jag ville dricka ensam i soffan. Så jag slipper den där "nu ska det passas på känslan" eller "alla andra har roligt, stackars mig ångesten".

Kram kompis/R

lessenfrun

Midsommar blir bara en vanlig fredag.. Ska försöka baxa över min gamla föräldrar på lunch, brukar göra det för dom och är väldigt mån om att andra ska få må bra så så får det bli.

Sonen jobbar, har ett intensivt turistinriktat jobb här i storstan och kommer få fullt upp.

Jag cyklar över till vänner och spelar Ginrummy på kvällen troligtvis.
Dottern, ja, hon kommer få gå ut men med rätt hård koll från mammas spelhörna.
Tar inte en risk till med henne.
Sköna är att hennes röst avslöjar miinsta lilla som är på gång, så jag käner att planen kommer hålla. Och mamma har lilla bilen..

Så det blir jättekul, verkligen.
Not.

vill ju plocka blommor och skit och pussa på gubben :(

Dompa

Vad är det för skit du vill plocka förutom blommorna? Ja, du din midsommar låter ungefär lika festlig som min... Gillar ju inte maten, stod dock ut förr eftersom man fick dricka till. Men nu? Sillen är inte riktigt min favorit :(. Inte heller jag har ngn att pussa. Rart av dig att bjuda föräldrarna...men du är ju sån. Rar! Och smart att hålla dig nykter nu när flickan ska ut. Undrar om min 13-åring kommer att försöka smyga till sig ngn öl? Kanske inte med två alkisar till föräldrar. Men någon gång ska han ju prova och då är jag helst i krokarna.

Borde nog jobba lite nu. Hoppas dagen blir uthärdlig! Kram

lessenfrun

"blommor och skit" symboliserade bara allt som varit..

Idag kom tingsrättens papper.
Jag fattar ändå inte. Helt körd. Går inte in.

Han vill ses och prata i midsommar och jag vet att jag inte kan stå emot.
Det är vidrigt. Vill bara skrika nej, nej!
Vännerna har fått förhinder så jag kan välja total ensamhet eller samtal. Pest eller kolera.

Det är så märkligt. Jag säger det högt till folk. Vet att sanningen är så ful och sann, men ändå,
kroppen vill inte ta in.

Och det blir vin. Lagom för att döva.
Sorgligt som fan.

Dompa

Välj kolera! Prata ut med mannen. Intressant att väljer att prata ut med dig på midsommarafton istället för att hänga med nya tanten. Eller ska hon vara med? Stå på dig vännen. Och känn efter. Vad vill han och vad vill du? Vad känner du innerst inne? Om du väljer att ta tillbaka gubben så betänk att han har svikit en gång...orkar du leva med det?

Hoppas det går bra! Att du vinar lite är sorgligt men förståligt. Nu skickar jag en massa kramar! /R

lessenfrun

Nya "kvinnan" bor i Växjö, långt härifrån. Har fyra småbarn och kommer förbli på distans som jag förstått.
Hon kommer inte i närheten av mej eller mina barm!

Jag skippar honom i Midsommar. Sitter nog hellre ensam.
Kan va "vakt" åt dotter.. det är viktigt.
Men ack var tog den tiden vägen när det var mysigt, kul, kärlek...? Kransar i håret?

Har tappat bort er kollopolare helt känner jag..
Vi har inte bytt partner, boende eller inställning till Foppatofflor o kaftaner va?

;)

Dompa

Kära Fru Ledsen! Angående foppatofflor och kaftaner tycker vi som alltid. Det förstnämda är still förbjudet. Det andra nödvändigt. När det gäller partnerbyte så är vi lite mer öppna. Tvåsamhet är inte riktigt vår grej...vi har ju alla testat det med lite skeva resultat. Nu är den stora fyllehelgen här...men kollektivet ska nog nobba nubben i år. Kanske...den som lever får se.

Kransar i håret? Som i larver och andra insekter? Ja, varför inte...ska kanske pröva i år. Ska ju köra Stigsdotters linje och plocka blommor med barnen...och då kan man väl gå hela vägen? Det blir bra vännen, vi kommer att överleva även denna dag. Men att du valde bort mannen? Intressant! Kram hjärtat. Skaffa fb så vi kan tala mer privat! /R

Stigsdotter

Jag finns oxå på FB om du vill leta upp mig: stigsdotter von à-hjälpen, där kan man chatta flera!

Dompa

Ville bara titta in och säga hej! Min midsommar är över nu...inte orkar man sitta till nästa morgon när man är nykter. Kändes lite som jag hindrade de andra att leva ut sin midsommar/fylla. Godnatt vännen. Hoppas dottern "sköter" sig. Kram/R

lessenfrun

Men jag finns på Fb, Fru Lessen (vilket djävla skitnamn..måste ändra)
Konstig midsommar. "Firade" med hans bror och vänner. Fick skjuts hem av en dotter i huset som irrade runt stan väldigt, nästan olidligt, länge och kom hem nyss.. Trött. Men tillfreds.

Nynykter

Kollektivet har så mycket att planera. Dompas har ju rett ut det här med kaftaner, foppatofflor och partners på ett föredömligt sätt, men vi har fortfarande inte spikat var vi ska slå oss ned. Några av oss funderar på sydligare nejder (sydligare än Smålands djupa skogar alltså). Och själv har jag ju gått och blivit ännu mer kär i havet, så frågan är om jag kan nöja mig med en småländsk insjö? Ja, det finns mycket att fundera över. Kom gärna med synpunkter!

Kram från fröken Nynykter

lessenfrun

Hallå där alla..
Jag är i en sån där låg avstängd period när orden inte riktigt vill ut. Därav tysnaden. Är trött helt enkelt :) Men helt ok.

Småland? Det kännns "inte helt bra" just nu ;)
Röstar på långt sydligare breddgrader..

Annelie 60

men jag måste erkänna att jag känner mig lite vilsen och yr bland alla foppatofflor och kaftaner och kollektiv ;-) Men rakt igenom alla ord så känner jag din förtvivlan så starkt att den går att ta på. Vet inte vad jag ska säga för att trösta mer än att du får en stor styrkekram av mig, och en till som tröst.