Tack Charlie för ditt svar??

Ditt svar ger mig så mycket bekräftelse, insikt ....å att i detta just nu behöver inte jag ta hand om ”alla” som har en beroendeproblematik ...utan faktiskt bara ta hand om mig själv...å faktum att det är fullt tillräckligt ?

Kram

Att du är så uppmärksam.
Jag lägger +1 röst på Charlies inlägg. Ibland blir jag så ledsen över allas nedlåtande kommentarer om sig själva, vi får verkligen hjälpas åt och påminna varandra. Vi kämpar, allihop, och det är ju inte direkt som vi hamnat här för att vi längtat hit. Vi är såna som försöker ta stort ansvar för våra liv och relationer. Värt att känna sig stolt över!

Det var ett tag sedan jag skrev...hoppas att någon av er är med mig idag för idag är en tung dag. Har varit så arg/ledsen/haft ångest under fm. Så otroligt otrevlig mot min man...Jag har inte klarat att vara alkoholfri mer än en dag och oftast är det söndagar då systemet är stängt. Jag har inte mått fysiskt bra därför har jag tänkt att det verkligen skulle få mig att inte dricka...har känt en så otrolig stress under veckan....har inte varit klar i knoppen...bara för de där tankarna brottas med varandra...samtidigt som jag sköter mitt jobb och lyssnar och ger råd till andra. Är så oerhört trött idag både fysiskt och psykiskt...känns som om kroppen bara behöver vila.
Så himla besviken på mig själv....så till slut brast jag och tårarna kom....min man tog min hand och vi la oss i vår obäddade säng...å där låg vi bara...å andades å småpratade...min man sa...du har inte sagt ngt positivt om dig själv el om den här dagen under tiden du har pratat...
Å så är det ju jag är hård mot mig själv..inget blir bättre av det...men idag blir det i alla fall ingen alkohol...klockan är tio över två..systemet stänger kl tre...å jag tänker inte åka fram...även om det just nu kommer ett litet sug...för suget/tankarna blir ofta starkare precis innan möjligheten till att köpa alkohol försvinner. Vi skulle åkt till ett mysigt Café som ligger på ett berg en bit utanför staden där jag bor...men jag orkar faktiskt inte...jag behöver nog bara landa idag.. vi pratade även om att gå på bio...få se hur det blir med det..det kan bli imorgon istället..för åter igen jag behöver vila...

Ha en fin lördag...kram:)

Har inte mycket till tröst att komma med. Men jag läser vad du skriver. Vad bra att du har din man! Vila nu.
Kram!

Tack Charlie70 att du finns där?
Det är trösterikt??Det betyder mycket med att få en kommentar/ett svar för mig. Har inte varit på systemet så jag klarar mig idag utan alkohol ..så himla skönt??

Kram

Du har fått tre hjärtan också! Ett från mig och så två till. Häng här bara om det känns som om det ger dig något. Jag håller utkik efter dig! Jag hänger här från och till hela helgen. Behöver det. Att läsa framförallt. Jag har inte något akut sug eller så just nu men behöver hela tiden påminna mig om varför jag inte ska dricka. Det är så fortfarande, trots att det blir 10 veckor i morgon.
Kram!

Skriv och läs på forumet! Få ord på dina tankar och känslor, låt dig inspireras av andra. Och var glad och stolt över att du är nykter idag!

Tack Andrahalvlek för ditt svar och pepp?
Ja nu ikväll känner jag mig riktigt stolt över att jag klarade av att vara alkoholfri denna lördag???

Har läst ikapp mig lite och vill skicka en stor styrkekram till dig.?
Hoppas du får en fin söndag!
???

Tack FinaLisa för din hälsning?

Drack inget igår och vaknar med en helt annan känsla inom mig?
Tror på att det ska bli en fin söndag??
Önskar även dig en fin söndag och alla andra här på forumet???

Själv vaknade jag lite tidigare än planerat. Behövde gå på toa. Det är det där bubbelvattnet jag drack när vi kollade på mellot i går.... Här regnar det och är riktigt skitväder. Hoppas på att få med mig flickan till vårt lokala badhus i dag.

Kram!

Tack Charlie70 jag har sovit gott inatt! Men, jag vaknar som oftast väldigt trött...å m huvudvärk. Jag tänker att jag spänner käkar och jag snarkar. Det blir värre när jag har druckit alkohol. Jag har även min övervikt. Behöver ta kontakt m tandläkare och bör nog även göra en sömnregistrering men har inte riktigt orkat ta itu m det. Men känslan i kroppen att inte ha druckit en droppe alkohol och dessutom inte haft så mycket sug har varit det allra bästa??

Kram..ska skriva lite i din tråd?

När kommer dag två? undrar du. I dag kommer den. Och i morgon dag tre.

Du är så bra, kämpar och kämpar.

Du vet, det är inte svårt att vara nykter om det inte är en kamp.

Kram till dig

Tack Vinäger och tack alla ni andra:)

Ja, idag äntligen så kom dag nummer två som alkoholfri!! Så glad jag är och så himla skönt!! Har inte haft sug på alkohol idag...har gjort mysiga saker som jag har orkat göra idag...lugna påfyllande saker. Ätit gulaschsoppa m gott bröd med min man på det mysiga caféet. Var på massage/hälsocouchning efter det och nu ikväll har vi sett filmen "Min pappa Marianne".
Imorgon en ny dag...ska inte tänka att jag ska inte dricka alkohol för då blir det fokus på alkoholen utan jag ska försöka tänka på att jag ska till optikern och jag ska gå ut och gå när jag kommer hem. Hoppas att de positiva tankarna ska vinna!

Kram:)

Det är som klassikern ”tänk INTE på den rosa elefanten”. Vad tänker man på då?

Mycket bättre på att fokusera på optikerbesök och promenad när du kommer hem. Perfekt sätt att rensa skallen.

Själv ska jag boka in ett pass squash på lunchrasten, och sen tänker jag redan nu lite på vad jag behöver ta tag i på jobbet. Bara lite. Vill inte att jobbskallen sätter igång för mycket.

En dag i taget, och viktigast först - vara nykter!

Kram ❤️

Ny vecka, nya tag!
Första vårmånaden dessutom! ?
????
Bara det ger ju hopp!
Varafrisk, hoppas din vecka blir riktigt bra! ?
Kram ?

Tack FinaLisa?

Ja, ny vecka och ny månad ...dessutom vårmånad kan det bli bättre....jo om veckan blir fylld med alkoholfria dagar???Tar en dag i taget...
Önskar även dig en fin och bra vecka???
Kram??

Klarade inte dag nummer tre..å jag skäms...så mycket!!!

Jag skulle ju fixa det...allt var så självklart igår...men en gammal vana föll in...jag har inte druckit mycket men jag har druckit....så ikväll gav jag min man både mitt kredit- och kontokort...så att jag inte har några pengar för att köpa alkohol för imorgon.

Jag ska fixa det...imorgon...jobba...antingen gå till Friskis eller ta en promenad...eller jobba länge...ligger minus på flexen...så jag kan jobba tills systemet har stängt...

Fan..att det blev så här.....

kram:)