AmandaL

Det gick bra! Nyss hemkommen från stranden! Jag cyklade hem nu, när alla andra hade druckit upp sin flaska vin och skulle vidare in på restaurang och beställa gts, det är så skönt! Jag var glad hela cykelturen hem och sa flera gånger högt till mig själv, så underbart det här är. Jag cyklar hem med ett leende på läpparna. Jag bokade in ett träningspass när jag satt på stranden till imorgon. Helt hundra på att jag kommer att kunna gå för jag kommer må bra imorgon och jag lyckades säga nej till alkoholen hela kvällen, gick till och med lättare än vad jag trodde, lite tjat och frågor fick jag, någon tyckte det var en dum månad jag valt medans en annan sa, kör du nyktert? Soft! Men väldigt skönt och den här nöjdheten är svårslagen och att veta att jag kommer må prima imorgon, det känns fantastiskt. Tack till forumet som hjälper mig att vilja stanna nykter. Jag vill inte göra mig själv eller er besvikna ????

Det är en stor lättnad när dom man umgås med känner till att man inte dricker. Så skönt att inte behöva dra en massa lögner och påhitt. Det blir dessutom ohållbart efter ett tag. Du är modig också som fixar det såpass tidigt i nykterheten.?

Kram

AmandaL

Tack torn! Jag hade först inte tänkt att säga någonting till alla, vi är ett gäng på 10 personer som brukar träffas på stranden och dricka vin.. men henne som jag skulle kalla min bästa vän i gänget hade jag anförtrott att jag inte dricker nu, så hon skulle veta. Efter att hon hade druckit sin flaska kände hon för att berätta varför jag var så lugn ikväll, varför inte jag var lika rolig som jag brukar vara, jag brukar ju stå i mitten av gänget, nu satt jag lugnt i min stol och såg på alla andra som började ligga ovanpå varandra och ta bilder. Men när hon väl hade sagt att Amanda har en time out nu kände jag att ja jag kan säga det, det har blivit för mycket för mig så nu dricker inte jag.. det var en befrielse att säga det och jag är inte arg eller besviken på min vän, hon hade druckit en flaska vin och två gin och tonics, vilket jag också hade gjort i vanliga fall vid den tiden! Men nu mår jag som sagt helt perfekt. Har ätit ett 200 grams marabou choklad istället när jag kom hem så den enda ångesten jag känner är över dem 1060 kcal jag klämde på en kvart. Men den ångesten går över när jag tänker på hur det kunde varit ??? Tack igen torn för pepp och fina kommentarer ❣️?

Imorgon när dina kompisar beklagar sig över baksmälla och du drar iväg på tidigt träningspass så kan du unna dig att vara lite skadeglad ?

Skön känsla att studera kaoset lite på avstånd ibland. Riktigt bra gjort att berätta för kompisgänget. Är de riktiga kompisar spelar det ingen roll om du dricker alkohol eller inte.

Kram ?

Dendartjejen

Du går från klarhet till klarhet! Jag hoppas du själv inser vilka starka och kloka beslut du tar och att du är stolt över dig själv för det är verkligen jag ??

AmandaL

Tack andrahalvlek! Det känns verkligen bra och jag motiverar mig med att jag verkligen märker skillnad på min sömn, jag känner när jag vaknar att jag faktiskt har sovit. Det är en annorlunda känsla när jag kliver upp, förut vaknade jag flera gånger under en natt med hjärtklappning men nu sover jag hela natten och vaknar lugnt utan att tankar och hjärtat skenar. Det är en stor motivation för mig.

Lite lustigt att man kan se allt med andra ögon nu, att vuxna beter sig så illa med alkohol i kroppen, skrikit och mycket ”jag, jag, jag” någon skrev här att ”jag gillar inte fulla människor”
Ironiskt men jag är villig att hålla med, det var ett pinsamt gäng jag lämnade på stranden idag och ”konstigt” nog har jag aldrig tyckt det innan..

Även forumet har verkligen hjälpt mig att hålla mig nykter. Det är så fint att skriva och få beröm, hihi, jag längtar efter att få berätta om min nyktra dag för er och äntligen få känna att jag gör det här bra, det är fint att ha er här som stöd, det har hjälpt mig många gånger när jag vacklar. Och jag spelar ofta hela filmen andrahalvlek som du tipsade mig om tidigt, och den gamla filmen har jag ingen lust att vara huvudroll i längre..
??

AmandaL

Oh dendartjejen tusen tack! Jag längtar alltid efter en kommentar från dig för dem är alltid så uppmuntrande! Det känns som att vi är så glada för varandras nyvunna nykterhet och det är så glädjande att få känna så! Jag är så glad för din skull och jag känner att du är glad för min skull, att du blir glad när jag klarar det och vice versa! Det är verkligen betydelsefullt att ha det här forumet för mig och du utgör en stor del av att jag vill lyckas vidare, tillsammans med dig ??

Berätta INTE det för dina kompisar! Att de var ett pinsamt gäng ?

Tror jag kommer att känna exakt likadant nästa gång jag hamnar i en sådan situation. Jag ska se det som ett socialt experiment ?

Kram ?

AmandaL

Jag önskar ni kunde se mig nu! Jag är och tränar och jag mår så bra! Hela morgonen har det ramlat in videos från gårdagen i vår gemensamma grupp, hela natten har det skickats bilder och lyckliga tack hälsningar för den fantastiska kvällen, flera har skickat bilder på andras saker ”vems är denna?” ”detta är kvar glömt hos mig, nån som känner igen det?” Min väninna ställde in vår morgonpromenad som vi går på varje morgon kl 08:00! Jag är så glad, jag är så stolt, jag mår så bra. Känslan är nästintill obeskrivlig, jag är lycklig! Jag önskar ni kunde se mig för då hade jag kramat om precis var och en av er och sagt tack, tack för att ni här på forumet har hjälpt mig att hitta glädje i livet ❣️?

Dendartjejen

Jag skickar dig en enorm digital kram, alltså vilken fighter du är! ?? Jag blir så himla glad av att läsa om dina fantastiska framsteg och hur bra du mår. Ge dig själv en stor klapp på axeln, fortsätt hålla fokus och kämpa vidare. Du är grym! ??

AmandaL

Tack så mycket för era fina kommentarer, det värmer verkligen att läsa, vad fina ni är som peppar och kommenterar, men det är inte någon dans på rosor för mig, gud vad jobbigt det är att vara alkoholist.
Jag älskar effekten av att vara nykter på morgonen, förmiddagen samt tidig eftermiddag. Verkligen älskar det och är så där sprudlande glad över att vara nykter.
När det blir tidig kväll har jag varit extremt vin sugen de senaste dagarna, jag har saknat att dricka vin, det är ju så mysigt, så socialt, gott, trevlig känsla i kroppen, ser och känns mysigt att hålla ett glas vin i solen etc.. jag har känt så, verkligen känt så, ett riktigt sug.
Jag har aldrig förstått att det varit sug tidigare för när jag har börjat känna så förut har jag alltid bara gått och tagit ett glas så var det bra. Jag har alltid inbillat mig att jag inte känner sug, därför har jag obehagligt nog tänkt att jag inte är en alkoholist för alkoholister känner sug. Men nu när jag varit nykter i 12 dagar, känner dem positiva effekterna så har jag sug, så otroligt starkt sug, min stackars alkoholberoende hjärna försöker lura mig att det är mysigt med ett glas vin, jag känner mig glad att jag faktiskt fått den insikten, jag är alkoholist i min egen mening, jag känner sug. Jag är ledsen över att jag har tillåtet min hjärna att bli alkoholberoende och nu måste jag kämpa varje eftermiddag/kväll för att motstå och övertala mig själv om att det inte blir bra om jag tar det där första glaset. Fan vad jobbigt det är att vara en alkoholist, jag är en alkoholist, nykter kämpade alkoholist, det är inte alltid lätt. Men när jag är mitt bästa snällaste jag så ser jag till att hålla mig nykter! Nu har jag fått gå och lägga mig, borstat tänderna, ut med linserna etc, allt för att slippa sitta ute på altanen, det var tufft idag! Så vänner, godnatt från den 12 dagars nyktra alkoholisten..

Åh AmandaL förstår dig så väl?

Tänk du har klarat 12 dagar det är strongt! Tack också för att du berättar hur starkt suget kan vara..det är hjälpsamt...för då kan jag identifiera mig med den känslan...och kan vara hjälpsamt på min väg??

Jag kan känna ibland att det är ta mig sjutton ett heltidsjobb att bli nykter?

Stor varm kram t dig??