@vår2022 @Se klart @Torn Tack för påhälsning här! 🤩
Ja, nog är det en sorg alltid när barnen lämnar boet. En omställning och en stor saknad. Jag gläds över att det går bra för dom båda. De är på bra ställen i livet och har hittat jättefina omtänksamma pojkvänner. Jag behöver inte oroa mig för dom på det sättet vilket är jätteskönt. Men längtan efter att ha dom nära är jobbig.
Dagarna går och jag jobbar på. Det går ändå framåt och det är bara ibland MrA frestar med att han vill träffas och ge mig njutning. Jag håller hårt i min tanke om att han är en player som inte vill mig gott och att jag är värd så mycket bättre! Har funkat hittills. Idag är det 25 dagar ✅
Ha en härlig dag där ute! 🤗

@Rehacer Grattis till 25 dagar!🎉🌟💫💐. Så jäkla bra jobbat! Du verkar ha genomskådat playerns avsikter och hans karisma bländar dig inte längre💪. Du är helt klart värd ofantligt mycket mer❤️.
Nu ut med vovvarna, blir väl lika blöta som din blev i detta tråkiga väder, men ska se om vårkänslorna tittar fram😊

@Rehacer Så fint du skriver om dina barn o deras välmående!
Stor omställning för dig - kanske att se det som livets goda gång...
Grattis till dina dagar, det gör du så bra!
Kram från mig 🤗

Jag har varit galet trött sen jag var sjuk, kan sova hur mycket som helst. Känner inte helt igen mig själv. Men har förstått att många har det så som haft Corona. Sjukt tråkigt är det iallafall. 😕
Ville bara säga hej och att jag är på banan. 🍌😂
Dag 26✅

@Rehacer Tack för att du tittade in hos mig! Ligger några dagar efter …men vill gärna skriva några ord om det här med utflugna barn..och tomheten. Våra barn bor i samma stad som mig och min man. Vår dotter är väldigt ensam vilket är smärtsamt. Men, vad jag vill komma till är…som i söndags…hon var hemma hos oss ca fyra,fem timmar…nu vet jag att jag kommer att få träffa henne snart igen…men det är som om hon fyller hela vårt hem med sin existens…med minsta cell…å när hon lämnar hemmet då är det tomt..jättetomt. Fast jag kan hantera det eftersom jag vet att vi ses snart igen…dessutom lever jag m min man.
Så …jag tror jag kan förstå din känsla när du lämnar dina barn.

Kram❤️

majken_r

@Rehacer grattis till dagarna! Jobbigt att du är så trött..Jag håller på att återhämta mig efter några dagar i sängen. Trist att vara sjuk, hoppas du blir bättre snart 🙏🏼

@vår2022 @Varafrisk @Friluftstok @majken_r @Lavendelblomman
Hej på er!
Intensiv lång dag idag med många puckar i luften. Dessutom har min telefon fått spunk och den går varken att ringa till eller ifrån med. Stresspåslag när det är mycket på jobbet och man behöver telefonen. 😬
Jag har oxå börjat fundera på hur jag ska tackla nästa veckas kurs onsdag-fredag. Det lär bli middagar på kvällarna och jag försöker redan nu visualisera att det blir trevligt med bubbelvatten i mitt glas. Det blir en utmaning helt klart att bara välja vatten då.
Har varit på massage i eftermiddag & jag hsr deltagit på ett yogapass nu ikväll. Så jag har gett mig själv tid & kärlek idag, det känns så bra! Har varit oerhört dålig på det de sista åren. Men jag försöker ändra på det nu, lite i taget.
Imorgon har jag faktiskt bokat fotmassage, har lite problem till och från med trötta fötter som gör ont. Har länge försökt ignorera det, men nu är det dax även för den själv-kärleken. För det är jag värd!
Mr A har nog haft fullt upp med någon/några andra idag för han har inte ”hört av sig” alls idag, såå skönt!!
Tack för att ni finns, alla ni som tittar in här och kommenterar. Ni gör min resa mot nykterheten såå mycket lättare! 🤗

@Rehacer Men vad bra att du unnar dig måbra saker till dig själv, det är du absolut värd💕. Mr A har kanske ledsnat på dig då du inte ger den narcissisten någon uppmärksamhet😂. Han lär säkert försöka sätta in en stöt igen, då gäller det att vara beredd💪. Jag var ute på middag med jobbet när det gått ca fem veckor om jag minns rätt, skulle beställa en alkofri öl men hittade ingen i menyn. Tänkte att, äh en starköl kan jag väl ta nu efter så långt uppehåll. Började ändå dividera i huvudet och fram och tillbaka, de övriga tog in vin och starköl. Till slut besegrade jag Alkoholdjävulen och såg att det fanns en alkofri öl i listan och beställde den. Det var så nära ögat, puh! Hade inte planerat så väl innan som jag borde gjort, men jag lärde mig till nästa gång jag var ute och åt. Så planera väl och noga är mitt råd.

Sov gott😴💕

majken_r

@Rehacer Fotmassage, herregud så härligt det låter! Ska på ansiktsbehandling på lördag. Också självomsorg. Det är det vi behöver tror jag. Skönt att MrA inte varit hos dig, inte här heller. Han känner kanske på sig att det inte är någon idé 😅 Jag tror, eller vet, att du kommer klara att dricka bubbelvatten utan problem. Inte så stora i alla fall. Jag har fått lite ”åh, snart går vi och tar ett glas”-frågor. Känner att det kommer bli lite jobbigt. Tror jag. Men, jag vill inte. Inte nu. Ska pyssla om mig själv mer, njuta av mina klara morgnar. Hoppas du och ni andra får sova gott. Så glad att ni finns 🙏🏼

@Rehacer Grattis till många alkoholfria dagar, kan det vara 27 idag? Det låter som en aktiv dag, aktiviteter för din egen skull 👍 Massage låter underbart, det är något jag vill kolla upp - när corona lugnat ner sig lite till...
Glöm inte att sätta in "vila" i din dag!
Kram från mig till dig 🤗

@Rehacer vad skönt det låter att ta hand om sig själv lite extra! Jag ska bli bättre på det nu när man förhoppningsvis kommer ha lite mer pengar över 😅
Dricker du alkoholfria alternativ typ öl/cider? Förstått att det finns olika åsikter om dessa men annars kanske det kan vara ett alternativ? Vissa uteställen har ibland tex äppelmust, det tycker jag är vuxnare än läsk och gott till mat. Tycker det låter smart att du redan nu börjat fundera över hur du ska göra, vilka alternativ du har osv.

@vår2022 majken_r Nä, Mr A vill fortfarande ha mig, idag har han flörtat med mig. Tyckte att vi kunde ses en sista gång, för det var ju så länge sen nu. Han lockade som bara den, men jag bad det lilla aset att fara å flyga. 😁 Å det gjorde han!! Seger! ✨
@Friluftstok @majsan_nu @majken_r @vår2022 Vi är värda lite lyx, vi jobbar på med oss själva och våran nykterhet och då kan vi väl få skämma bort oss lite?!
Fotmassagen idag var ljuvlig. Verkligen värt varje krona. Kostade lika mycket som 3 st BiB’s. 😁
@Friluftstok Nä, jag dricker inte alkoholfria alternativ. Tycker inte om öl och alkoholfritt vin vågar jag inte dricka om jag blir triggad.
Väljer gärna äppelmust om det finns bra sort! Det är lite festligare än Ramlösa Citron. 😁
Ha en fin kväll! 🤗

@Rehacer Ha ha! Mr A ger sig inte i första taget! Hans charm och karisma börjar förlora sitt grepp om dig, nu tycker jag han mer börjar vara sliskig och efterhängsen. Lukten är inte längre fräsch, luktar gammal fylla och de bländvita tänderna är gråa efter allt vinsippande😂.

Ja, vi är värda lite lyx! Har klippt håret och köpt fina gåhemma kläder, nu när jag mest är hemma. Kastat de uttvättade och slitna. Även köpt byxor och skjorta för ev jobbintervju. Funderar på någon ansiktsbehandling till våren och fotmassagen lät underbar!

Ha en fin fredag alla och njut av nykterheten och det stronga arbetet💪🌷❤️

Jag tackade nej till vin igår. Var på dejt och han hade tagit ett halvt glas innan jag kom, antagligen för att lugna nerverna. I sådana situationer saknar jag vinet lite. Att ta några klunkar och vara mer relaxed och skön. Men jag vet oxå att vinet gör att man tar beslut som man kanske inte hade gjort nykter.
Jag tackade nej som sagt och förklarade att jag tagit en vit månad men planerar på att fortsätta så. Han tyckte det lät bra, han är också väldigt restriktiv till alkohol. Han drack aldrig upp det där halva glaset som stod upphällt, utan tog en kaffe som jag istället. 😊
Det var en mogen dejt, kul och avslappnad, fina samtal. Kändes pirrigt och bra! Hade vi träffats för några månader sen hade det lätt blivit lite galet och för avslappnat och jag hade inte vaknat i min egen säng nykter..
Vaknar glad & stolt faktiskt. Jag är nog lite bra ändå.
Ha en go lördag vänner! 🤗

majken_r

@Rehacer men så glad jag blev av att läsa. Det är så imponerande, på många plan. Att våga gå på date, att inte ta ett glas, att vara närvarande. Coolt och så modigt!! Hatten av🎩 Stor kram, grattis och ha en riktigt fin lördag!! 💕

@Rehacer Du är superbra! Vad härligt med pirr💕. Måste kännas skönt att dejta och vara helt nykter känslomässigt och sann i samtalet. Att besluten är grundade på riktigt och inte i ett lulligt tillstånd. Jag är så glad för din skull och har ett stort leende på läpparna när jag läser om din fredag.

Ha en skön lördag🌷💕