@Friluftstok
Ja, en dag blir tillslut många dagar. Vi följs åt vidare med, tycker jag!
Såg halva klippet, sen blev jag trött och tänker att jag ser klart det en annan dag. 😁 Tack för tipset!

Avrundar nu min 42:a dag - en fullspäckad, trött och lite jobbig dag.
Imorgon är en ny dag, förhoppningsvis en piggare & gladare!
God natt 🤗

@Varafrisk ja, det stämmer! I grund och botten är jag en rätt kunskapstörstande människa men av oklar anledning har jag inte sökt nästan någon info alls om beroende 🙈 Huvudet i sanden antagligen 🙈

Par i fyror idag, 44, känns bra. ✨
Men idag är en seg dag med huvudvärk, hade det även igår. Insåg då att det var väldigt länge sen jag hade ont i huvudet eller hade migrän. Tror det beror mycket på att jag inte längre dricker A. Konstigt att jag inte har noterat det. Ännu en positiv grej med det hela! 🙏
För huvudvärk och speciellt migrän är ju verkligen inte kul och det slipper jag gärna!
Njuter av en lugn dag idag.
Ska till ena dottern ikväll. Hennes pojkvän är bortrest och då ville hon ha mammamys! ❤️
Ha en underbar lördag kära forumsvänner!

@Rehacer Jag har också lite huvudvärk till och från, vet inte riktigt vad det beror på. Kanske pga inget A och att hjärnbalansering pågår eller annat. Tiden får utvisa. Skönt att din migrän blivit bättre! Grattis till dina fina 44 dagar!🎉🌟. Ha mysigt mammamys med dottern💕🌷

@Rehacer Par i fyror - Grattis till dom 👍Hoppas huvudvärken ger med sig, låter som du har en fin dag trots den. Mysigt med mor o dotter tid också 🥰
Kram 🤗

@Rehacer grattis till 45 dagar idag! 🥳 Riktigt bra jobbat! Har också haft en period med huvudvärk. Jag har aldrig huvudvärk förutom självförvållad så har gjort snabbtest på snabbtest men är inne på @vår2022 teori om hjärnbalansering (riktigt bra ord för övrigt!) I mitt fall har jag ju även tagit bort nikotin så är säkert kaos på hjärnkontoret 🤯 Hoppas du hade en fin kväll hos dottern! ❤️

Dagarna går. Vissa dagar är upp och andra ner. Har de senaste dagarna varit lite anti, känt att inget betyder något och att livet lunkar fram i ett alldeles för lugnt & tråkigt tempo. Konstig känsla att inte bry sig, det är inte likt mig. Men har förstått att flera med typ lika många dagar som mig känt likadant. Bara att tugga sig igenom dagarna, allt kan ju inte vara på topp jämt. 😁
Idag är iallafall en bättre dag, känner mig lättare i sinnet. Skönt.
Hade sotaren här i morse och fick min nya kamin besiktigad & godkänd. Perfekt alla ❤️-ans dagspresent! Så nu sitter jag i soffan och tittar på lågornas sken och känner en underbar värme sprida sig!
Köpte en chokladförpackning i hjärtformat till killarna på jobbet idah, lite uppmuntran men även för att det är alla hjärtans dag. Jag är ensam kvinna bland 31 män på jobbet, ibland är det tufft men oftast kul. De är härliga allihopa och de inkluderar mig alltid.
Men jag slås ibland (läs ofta) över hur olika män och kvinnor är! Kvinnor hade tackat för presenten & kanske gett mig en kram när jag överlämnat. Män vet inte hur de ska hantera att de får något så antingen säger de ingenting, inte ens tack, eller så börjar de skämta och driva hysteriskt om det. Förstår inte grejen.
Jag vill ju bara säga att jag tycker de gör ett bra arbete och att jag uppskattar dom, men många kan inte ta det. Var tvungen att le över hela situationen. Men sen smyger de in en efter en på mitt kontor och tackar, tydligen inte lätt att göra det i flock. Jaja… karlar. 😉
Ha det gott vänner!

@Rehacer jag skrattar när jag läser om din reflektion över karlarna 🤣 Har själv alltid jobbat i mansdominerade branscher och skriver under på att dom är ett lite märkligt släkte, speciellt i grupp 🤣

Livet är ju lite upp och ner och även jag kan uppleva att saker är gråa nu. Tror att man i början var "hög" på nykterheten. Nu börjar det bli en vardag men den vardagen är fortfarande så ny att hjärnan vill ha lite vin för att liva upp det gråa. Jag har en stor längtan efter att göra något kul. Skillnaden nu är att det inte behöver innehålla alkohol. Vi kämpar på! Framåt och vidare! 🌷

@Rehacer Har några mer dagar än dig men tror inte det spelar någon roll. Livet är upp och ner, det var det när man drack vin också, men skillnaden nu är att man inte drar i sig vin i dessa situationer. Nu får man hantera det utan och tugga sig igenom situationen som du säger. Men igenom kommer man så småningom och då också mycket starkare.

Skrattar också över dina reflektioner över karlarna😂. Som ensam kvinna och som jag uppfattar dig som person, har du säkert en respekterad och bra rang hos dina medarbetare. I grupp kanske det inte uttrycks men väl en och en. Fint av dig att komma med chokladhjärtan till dem❤️.

Sov gott, ny dag och nya tag imorgon🌷💕

Känns som en bra & nu väl inrutad rutin att varje kväll sätta en ✅ i min almanacka. Får mig att le och somna nöjd.
Jag säger samtidigt alltid tack till en högre makt att jag somnar nykter. Precis som jag när jag vaknar så tackar för att jag vaknar nykter.
Tacksamhet! 🙏

@Rehacer Jag upplever att jag blivit tacksammare nu som nykter. Tacksam som du säger att somna nykter och att vakna nykter. Det känns fint💕

Ha en fin onsdag, här snöar det för fullt❄️💕

@vår2022
Har ni snö? Vi har ösregn här. Det är de här dagarna som det inte är lika kul att ha hund… 😂 Men tacksamheten är större nu, som du säger - t om gråa regniga dagar som denna. 💛