En månad idag, 31 dagar! Men kommer ändå börja räkna januari som en månad (fast det blir 32 dagar). Kör på på nästa månad på tisdag. En dag i taget.
Jag har haft en fantastisk helg med dejter, kalas hos vänner och många goa skratt! Det har varit kul & bra dagar utan alkohol. Har glatt mig att jag kunnat umgåtts utan att dricka.
Men känner mig tom nu.
Dejten har jag känt i 20 år och vi har alltid dragits till varandra men det har aldrig varit vår tid. Den är nu, eller kunde ha varit nu. Men fjärilarna i magen infann sig inte och det gör mig lite nedstämd. Vi vill båda känna mer, vi tycker om varandra massor och har en fin vänskap - men upptäckte nu när vi fick chansen att det bara är vänskap. Vi har i hemlighet längtat efter varandra i 20 år, ingen har vetat, och när vi väl får chansen slår det inga gnistor. Antiklimax!
Vi har bestämt oss för att fortsätta på vänskapslinjen. Det är fint på sitt sätten känns tomt.
Nu ska jag ut i blåsten med hunden, kanske kan det rensa bort den känslan lite.

@Rehacer Låter som en helg med mycket händelser och känslor och utan alkohol. Bra jobbat! Ja, det är så viktigt att rätta känslor ska infinna sig när man ska ingå ett förhållande. Känna fjärilarna. Förstår att du känner dig lite nedstämd då det fanns en förhoppning om att fjärilarna skulle fladdra nu när chansen äntligen fanns. Kanske kan det utvecklas till en jättefin vänskap? Det är så starkt av dig att inte ta till alkohol för att dämpa. Att hantera detta kommer att göra dig starkare och det kan passera bättre. Ja, livet är en berg- och dalbana och massor av känslor att hantera. Blåsten kommer garanterat att göra susen och rensa, håll i hunden bara.

Kram och ha en fin kväll❤️

@Rehacer stort grattis till 31 dagar! Så himla bra jobbat! 🤩
Vad tråkigt att du och dejten inte klickade på det sätt ni hade hoppats. Går ju inte att sia om framtiden men något kanske växer fram om ni fortsätter umgås? Jag har ju också roat mig med en dejt i helgen. Även vi har känt varandra i många år, sju, åtta kanske. Varit ytliga bekanta. Alltid känt någon dragning till varandra. Men här är det väl just det, en dragning, attraktion, inte så mycket mer. Vi är på så extremt olika platser i livet men trivs med vårt dejtande. Sen är det ovant att efter ett 13 år långt förhållande och singel i 2.5 år kasta sig in i en rätt oseriös men rolig relation utan framtidsutsikter 😅

@Friluftstok Livet är till för att njutas och vi gör det på olika sätt i olika faser av livet. Tycker du gör helt rätt i att ha en oseriös & rolig relation, så länge ingen blir sårad. Köp åkband och åk de roligaste & galnaste attraktionerna. Ha kul & njut, de helgerna berikar livet & kan få en att le länge efteråt.
De är bra mycket bättre än alkohol, eller hur?!
🤗

Jag älskar att vakna nykter.
Älskar att huden strålar.
Älskar att känna mig pigg.
Älskar att jag kan stå nära kollegor utan att vara rädd för att lukta gammalt vin.
Älskar att kunna köra bil vilken tid på dygnet. Älskar att kunna svara i telefonen på kvällen och inte låta slirig & sluddrig.
Älskar att slippa planera och tänka att jag alltid måste ha reserv-vin hemma.
Älskar mitt liv just nu! ❤️

@Rehacer Vilken underbar läsning och vilka underbara känslor. Check på alla känslor här också. Tänk vad bra man mår och vad som händer med en när man är nykter❤️

Inatt drack jag snaps med tre väninnor. Två stycken hann jag ta innan jag kom på att jag inte dricker längre. Fick fruktansvärt dåligt samvete och jag blev så sur över vad jag gjort. Det förstörde stämningen helt och festen bara dog. Mina kompisar tyckte jag kunde bjuda till lite och ha lite kul, men jag ville bara hem.
Oerhört verklig dröm (även om jag irl typ aldrig dricker starksprit). Jag var glad när jag vaknade att det bara var en dröm, men skuldkänslorna satt kvar långt in på förmiddagen.

Idag har jag två vänner som firar 5 månader och 100 dagar nyktert här på forumet!!
Hur stort är inte det?!
🎶 Oh, woopie-doo jag vill ju va som er!
Jag vill lyckas som er, vara som er o-o-o! 🎶
Majsan och Vår2022! 🤗

@Rehacer Så skönt att det "bara" var en dröm o att du vaknade sen, inte värt några skuldkänslor egentligen...
Tack för Grattis till mig o mina a-fria dagar!
Grattis till dina dagar också 👍
Heja oss alla helt enkelt!!!
Kram 🤗

@Rehacer tänk vad drömmar kan ställa till det! Speciellt när dom är så verkliga och "aktuella". Jag drömmer i regel rätt mycket men har inte haft någon alkoholrelaterad dröm än, förstått att det är vanligt.

@Rehacer Huh😅! Sådana där ”verklighetsdrömmare” är skitjobbiga och som du säger påverkar en länge in på dagen. Det är så skönt att vakna upp och inse att det bara var en dröm. Och det är ju precis vad det är, bara drömmar och bara tankar som inte är sanna.

🎶 Oh, woopie-doo du på är på väg!
Du kommer att lyckas du, på god väg ju o-o-o! 🎶

Tack så mycket fina du❤️

Godmorgon världen,
Idag ska jag flyga söderut i vårat avlånga land. Jag ska inte ta ett glas vin innan, jag ska heller inte göra det i hotellbaren. Jag ska inte dricka på middagen efter första kursdagen imorgon.
Det blir många ”första gången” de här dagarna. Men det känns bra & jag är inte rädd för att falla. Men MrA kanske även hänger i Skåne och tycker att det vore en strålande idé att få mig två nätter på hotell? Jag är på min vakt och ska inte falla för hans smicker.
Nu ska jag ut i kylan med hunden. Fattar inte hur jag ska klara mig utan henne till fredagkväll. Men jag vet att hon har det bra hos dottern. ❤️
Ha en strålande onsdag vänner! 🤗

@Rehacer Du är så rolig😂. Tror allt att MrA kan följa efter dig till Skåne. Numera skuggar han dig för han vill ju så gärna vara omtyckt av dig igen. Men du har ju satt ned foten och bett honom dra på skarpen så när han känner din avsmak för honom där i skuggan drar han nog till Nordpolen och ut i kylan. Du är så stark och jag är så övertygad om att du kommer att fixa kursdagarna galant💪🌟❤️

majken_r

@Rehacer det är mycket möjligt att MrA plötsligt dyker upp, men det kommer vara lönlöst att försöka få dig på fall. Det märks på lång väg att hos dig finns inget att hämta. Stark och stadig, lätt och glad. Lite glitter i blicken. Så ser jag dig i Skåne. ⭐️