Hej
Det är ett par månader sedan jag var aktiv.... o värre har det blivit! Då mamma o pappa har gått bort med ett par månades mellanrum har drickandet lindrat o hjälpt. Jag började gå till samtal o började med tabletter o tyckte jag drog ner drickandet till nått glas fre o lörd. Sedan skulle jag utomlands o jag drog ner på tabletterna, mest för jag är så jävla flygrädd o ville bli lite berusad av nått glas vin.... Bara där ökade drickandet igen

Nu de sista 4-5 veckorna har jag haft tarmvred o åkt in o ut till akuten varje vecka, inga tabletter hjälpte så jag slutade med A tabletterna. Smärtan har jag lindrat med starka tabletter o vin.... Oro för op (gjort 4 st var av två med svåra komplikationer ) har gjort att jag druckit mer o mer. De planerade in op för 3 veckor sedan, vindrickandet ökade för varje vecka. Op blev inställd även om jag låg med dropp o lugnande o skulle rulla in. Tidsbrist. Ny op tid två veckor senare..... Jag har pendlat mellan akuten o systemet varannan dag. De ville inte akutop då jag är gastric bypas op o de behöver special kirurger.
Nu är jag nyopererad men kan ju faaaaan inte sluta dricka. Sitter här nu bakis o måste till jobbet. Längtar tills em då barnen är borta o mannen skall komma sent, då hinner jag få i mej en flaska vin.....

Detta är helt patetiskt! Vill men orkar inte sluta! Till o med ljög för samtals tanten att fortfarande ligger inne o kan inte komma till henne i morgon.....
Suck!

Hoppas så att det går bra idag! Har bara ett tips! Håll ut! Det blir bättre... Och bättre... Och bättre.., ge det lite tid nu. Cyberkramar

Heddali

Du förtjänar också ett liv som inte består av vinångor och fyllor. Ge dig själv chansen, det är bara du som kan det❤️

Lena72

Sitter i väntrummet och det är mycket folk.... Några är riktigt illa däran o spyr och har nån övervakare med och några har kostym och ser ut som de har kommit fel. Tänk att inför A är vi alla lika.

Jag pendlar mellan hopp och ett jävlar anama och att jag nu direkt tar vägen om bolaget eftersom det är jag värd o behöver efter denna fruktansvärda upplevelse.... Tårarna bränner!

Denna väntan?!?!

Anders 48

F-n vad bra och starkt av dig! Du ska ge dig själv en rejäl och varm klapp på axeln. Hoppas att mötet gått bra. Det kommer antagligen att bli tufft den första tiden, men det blir ju bättre. Hoppas att du får något lugnande mot ev abstinens så att du får "landa" lite mjukare. Önskar all styrka till dig!!!!

Lena72

Så här många inlägg har jag inte fått någonsin..... Tack!!!!

Vill bara berätta en händelse i morse....
Skulle ta ett leverprov ifall jag kunde få medicin eller inte....
Sitter nu iväntrum 3, gått från 1-2-3.... (Helt slut! Sovit dåligt, rädd, fattar inte deras system och jätte! nervös! )
Jag frågar en sköterska vart skall jag? Dit eller sitta eller nu nrlapp mm? Undrade jag.... Hon sa, vid rum 23 förstås..... Ok sa jag o satte mej ner.
Satte mej och en kille sa efter 10 min, du är vid toa 2:3an. Du skall längre ner i korridoren.
Jag kände mej som Bambi på hal is och rafsade ihop min väska o jacka och ville bara "ta bort mej". Tanken fanns att nu skiter jag i detta o går till bolaget köper nått o sätter mig i en park o häver. Ber min gulliga man hämta mej om 6 timmar då vänte tiden drog ut på allt..... (Full)
Tårarna började rinna.....
Klarar inte detta! Trolla bort mej!

Mannen som var ca 50 nått, sliten men med de mest snälla ögonen frågade om detta var min första gång där.... Jag tittade skamset ner o hulkade fran ett nja. (En gång för ett år sedan.....)
Han kom fram tittade på mej djup i ögonen o sa: - DU fixar detta! DU har tagit ett stort steg i dag! -Du löser detta, kom igen! Sedan ropade han på syster Berit! Kom o hjälp tösen, hon är ny här! Här finns det hopp! Han frågade om han fick skaka min hand (visst sa jag o hulkade nått) Han kramade handen och överlämnade mej till syster Berit, som gav mej en näsduk och tittade gulligt. -Lena, EN sak i taget, EN timma i taget!
Vilken gentleman!!!!! Sliten o dan och en ängel!
Tack OM du finns här inne.....
En sådan lyhördighet, ett sådant hjärta. När nöden är som störst är vännerna som närmst!!!!!
Önskar att vi stöter i hop igen, om/när jag kan stötta dej!!!!
Vilken dag!!!!

Man o barn är borta tills i morgon! Nu skall jag ha en "egen process att hälla ut allt" Nu kör vi! Laddad o rädd!

Tack!

SkåneTösen

Du stötte på. Hoppas att du kan hitta ett sätt att sluta drick nu när du får hjälp. Det blir lättare med tiden. Du har ju haft det tufft och drickandet är en stor bov i dramat. Nu måste du ta hand om dig själv och kämpa. När suget kommer så håll ut! Det är svårt men det går. Tänk på allt elände drickandet ställer till med. Tänk längre än det lugnande och trygga ruset. Tänk på konsekvenserna. Jag minns när din dotter sa till dig att du suttit och gråtit på fyllan flera kvällar i rad. Det är sådant som du ska slippa ha i livet. Det är det du ska kämpa för.
Du ska vakna utan minnesluckor och ångest. Det är svårt men fullt möjligt. Det är du som sitter vid ratten. Du bestämmer hur du ska ha det.

ja så är det, bland alkoholisterna eller människorna som har det svårt finns så oerhört omtänksamma människor. Ser dem ibland prata med tiggarna. Lämna en slant eller kaffe. Kan skämmas då för själv är jag för rädd, för blyg, för egoistisk. Vilken tur att du träffade en person som vågade, som såg dig när du behövde det som bäst.
Du klarar det här Lena72. Du har verkligen gjort nåt stort idag och livet utan beroendet är verkligen värt att leva.

Lena72

Kom hem! Hög som ett hus.... 12.35.

Han (dr) tyckte jag behövde avgiftning! Tabletter. Han vet bäst men nu är jag hög som ett hus!!! 13.30
Kanon! Nu kan jag smyga mer.... Skoja bara...'
Häller ut flaska för flaska, känner mej som på topp! NU KÖR VI????
Tar alla likör, häller ut! Sprit, häller ut! Vinet.... Tar ETT glas, blir full rull på 1/3 glas
Min man kom hem: Full igen?? Skulle inte du sluta i dag????
Har druckit men 1 glas sedan hällde jag ut!!!!
??
Känner mej o otaggad just nu!
Jobb i morgon!

Lena72

Jag har haft oxascand innan, då i samband med op. Då tog jag en halv 5 mg. Nu kollade jag, skulle ta 3 i går kväll, tig "bara" 2, med de var 15 mg! Alltså tog jag 30 mg! Som sagt innan op 2,5 mg.
Inte konstigt min man trodde jag var full igen..... Suck
Jag känner mej sugen på vin o han är ff sur.....
Vilken bra start..... NÄ

Dosering för: Delirium tremens, predeliriösa tillstånd och akuta abstinenssymtom: 15-25 mg 3-4 gånger dagligen.

Du borde nog inte ta 3 tabletter... Inte ens två åt gången. Det verkar ju helt galet. De är oxå beroendeframkallande och effekten förstärks av alkohol. Hoppas du lyckades göra dig av med all alkohol medan du stod där och hällde ut. Det var starkt av dig att sluta dricka tycker jag. Särskilt med tabletterna i kroppen. Så jo en lite bra start ändå! Kom igen nu Lena 72. Du kommer att vara sugen på vin ganska länge. Men jag kan svära på att du inte är sugen på ångesten och bakfyllan som kommer. Och den är då mycket längre än det lilla rus du får. Dessutom måste du ju dölja att du är full för din man... Och då är inte ens fyllan rolig kan jag säga av erfarenhet. Kör på, nu är du på gång.

Lena72

Nu är jag inne på tredje dagen denna veckan. I måndags drack jag vin och rensade hela barskåpet, det var faktiskt en mysig kväll och ett "vackert" adjö men en liten sermoni.

Igår blev kvällen konstig där jag kände mej hög som ett höghus och min man som kände sig besviken på mej (trotts att jag inte drack)

MEN i dag har jag klippt mej, fixat ögonbrynen myst och känner mej på G! Sitter i soffan med en kopp the och känner mej helt ok! Mer än ok, jättebra faktiskt! Tack för pepp, det lär behövas nu de första dagarna...
Kram

Krumeluren

Bra jobbat! Du kommer att fixa det här galant.
Tillsammans är vi starka.
Kram!

Lena72

Haft en kanondag på jobbet, älskar när det är lite hektiskt! Har inte haft tid att tänka på A! Nu kom jag innanför dörren och sätter mej 10 min innan jag skall städa. Sitter på altanen med en A fri öl och känner mej nöjd! Ikväll blir natten tidigt, har en lika kul dag i morgon!
Kram kram

Lena72

Sovit illa, mardrömmar o svettningar. Vaknar trött, svullen, plufsig men nykter!
Tog inga lugnande i går kväll....
Skall till A tanten, hoppas hon kan peppa mig inför helgen!
Kram o kämpa!

Lena72

Fick svar på mitt leverprov, kanonvärde! Allt normalt! Känns skönt men hade nästan hoppats på "lite" dåligt så jag hade blivit skrämd...