Hej
Det är ett par månader sedan jag var aktiv.... o värre har det blivit! Då mamma o pappa har gått bort med ett par månades mellanrum har drickandet lindrat o hjälpt. Jag började gå till samtal o började med tabletter o tyckte jag drog ner drickandet till nått glas fre o lörd. Sedan skulle jag utomlands o jag drog ner på tabletterna, mest för jag är så jävla flygrädd o ville bli lite berusad av nått glas vin.... Bara där ökade drickandet igen

Nu de sista 4-5 veckorna har jag haft tarmvred o åkt in o ut till akuten varje vecka, inga tabletter hjälpte så jag slutade med A tabletterna. Smärtan har jag lindrat med starka tabletter o vin.... Oro för op (gjort 4 st var av två med svåra komplikationer ) har gjort att jag druckit mer o mer. De planerade in op för 3 veckor sedan, vindrickandet ökade för varje vecka. Op blev inställd även om jag låg med dropp o lugnande o skulle rulla in. Tidsbrist. Ny op tid två veckor senare..... Jag har pendlat mellan akuten o systemet varannan dag. De ville inte akutop då jag är gastric bypas op o de behöver special kirurger.
Nu är jag nyopererad men kan ju faaaaan inte sluta dricka. Sitter här nu bakis o måste till jobbet. Längtar tills em då barnen är borta o mannen skall komma sent, då hinner jag få i mej en flaska vin.....

Detta är helt patetiskt! Vill men orkar inte sluta! Till o med ljög för samtals tanten att fortfarande ligger inne o kan inte komma till henne i morgon.....
Suck!

Lena72

Var hos min A tant och hon frågade hur jag skall klara helgen?! I kväll är jag inte orolig då jag slutar efter bolaget stängt o jag har hyrt en barnfilm till oss samtidigt jag är jättetrött och planerar att komma isäng tidigt!
MEN på lördag tror jag att jag trillar dit..... Skall på mässa i Stockholm där bubbel flyter och ensam på tåget själv hem en lördagskväll, såklart jag hade köpt en liten flaska (eller två) på väg hem, bläddrandes i alla härliga kataloger jag tagit på mässan. Vill inte trilla dit men längtar till "myset"
Hon frågade om jag ville ha en antabus?! Jag storgrina av nån konstig känsla blandat med rädsla, skam o oro. Tackade snabbt ja! Hon gick i väg för att hämta och jag börjar ångra mej.
Jag VILL ha vin i morgon! Jag VILL ha bubbel i morgon!
Min man satt ute i bilen o väntade. Jag ringde honom o bad han komma in, grinandes hällde jag i mej antabusen.

Nu känner jag mej lite tom, besviken och jättestolt!!!!

SkåneTösen

Ha vin menar jag? Jag är sugen på vin men jag vill absolut inte ha det... Men visst man kan ju vilja samtidigt som man inte vill.
Du bestämmer ju själv, ingen kan tvinga dig att inte dricka.
Men så dåligt du mått, du har beskrivit ditt liv som ett "helvete" räcker det inte nu?
Hoppas antabusen funkar för dig.

Så starkt jobbat!!! Du hade ju redan tänkt ut hur du skulle göra för att dricka. Nu har du stoppat dig själv. Bara en fråga, måste du gå på mässa? Kanske kan du välja bort, sjukskriva dig... Fokusera på att bli frisk, inte vara så himla duktig. Men om du nu åker iväg: Myset får jag med a-fritt. Funkar faktiskt bättre än man tror. Placebo! Kom ihåg nu att det blir lättare o lättare. Det är ju precis så jävligt som du skriver att dricka! Faktiskt bättre nykter.

Lena72

Känns skönt i Nin säng nykter!
Måste inte till mässan men vill och behöver....
Vill dricka???? Nej inte igentligen men "tror" att det ff är mysigt men vet att jag ofta går till överdrift.
Känns som när jag bantade i yngre år. På söndagen efter pizzan o godis var jag super taggad för att börja mitt nya nyttigare liv på måndag morgon. Då var jag SÅ villig, mätt o go.
Hade någon ställt fram en pizza när man är hungrig sedan tagit bort den o frågat är du villig att "kämpa" och ta tag i ditt nyttiga liv hade i alla fall jag sagt nja....

För mej är det fortfarande en sorg att inte kunna dricka.

Men mår betydligt bättre denna veckan utan A.

Rom byggdes inte på en dag. Jag kämpar på! Natti!
Tack för Hejja ropen, känns skönt att inte vara ensam just nu! Kram

Lena72

Haft en kanondag! Vilken mässa, SÅ mycket fint! Men en tuff dag för en som varit nykter sedan i tisdags.
Jag räknade, 17 st frågade om jag ville ha bubbel eller vin när jag gick runt. "Alla" drack öl o vin till lunch för att inte tala om vad "alla" drack på ute serveringen i solen en lördag..... Jag drack en ljummen lättöl då de inte hade alkoholfritt vin.
Utan min A tants ide om en antabus hade jag trillat dit i dag! Inte så jag hade druckit mej full (var ju offentlig o inte ensam) men hade tagit nått glas bubbel o nått glas till middagen. Nu sitter jag på tåget med en chokladbit o Cola.
Känns lite trist men bra! Nu är snart helgen över o då blir det nog lättare!
Kram kram

Lena72

Det känns så bra!
Det var ingen lättöl utan en alkoholfri öl. Tror det är 0 i den, men är inte 100!
Kände inget i alla fall. Frågande på systemet för länge sedan om man kunde dricka alkoholfritt vin på antabus, då det stod på flaskan 0,4 volym procent. De förklarade att det mycket mindre än lättöl som är 0,25 % . Skillnad på % o volym %
OM nu jag fattat rätt?!?
Som sagt kände inget o bara leva på vatten o läsk klarar jag inte det än. Kanske på längre sikt att jag kan uppskatta vatten eller smaksatt vatten bättre. Tyvärr klarar jag inte bubblorna i bubbelvatten, då jag är tjockis op.
Konstigt nog kan jag dricka öl (fast bara i flaskan o inte i glas.) Ha ha ha så konstigt!! Ha ha ha
Har nog med hur jag sväljer..... Ingen aning!

Läste igen nu och jag skriver ju som jag är full! ??
Lovar är bara trött, gick upp 04.30 och gått mil i dag.
Kram hi hi

Lena72

Jag tog en antabus i fredags, hur länge sitter den i? Hur ofta skall man ta dem?

Sovit jättegott men drömt mycket! Men har lite ont i huvudet och känns som jag inte kommer vakna idag. Vi som skall på familjedag med ponnyridning och bus.
Vill känna mej pigg o fräsch.... Kommer väl!

Lena72

Lite jobbigt just nu. Står ensam o lagar mat. Ingen hemma.... Vad brukade jag göra då? Smyga i mej två snabba glas sedan smutta på det som serverades till maten (som syntes) sedan sista när jag plockade bort o städade efter middagen. Söndag är lördag för mej eftersom jag jobbar i butik. Ledig i morgon!
Suget är starkt nu!!!!!!

Tack för era kommentarer! Tack! Kändes verkligen skönt att se att någon kommenterat just nu!

Minut för minut!

Lena72

Till ytterligare en nykter dag. Nu har det gått en vecka men jag tror inte jag vill räkna dagar.... Känns så så tungt om jag vill ta nått vid ett speciellt tillfälle att gå från dag 24 eller 79 eller 256 till dag 1 igen som jag ser att många gör.
Kommer försöka hålla mej nykter under en längre tid för att förhoppningsvis se livet så som det var utan A, få tillbaka livet utan allt det suddiga, tröga och få tillbaka mitt liv.
Men att tänka ett helt liv utan att få smaka, fira känns nu för tillfället för tungt.

Fel kanske ni tycker men få ta en dag i taget! Idag är jag nykter få se i morgon....

Ha en bra dag!
Kram

Det finns inga rätt eller fel. Alla har sin resa. Råd på vägen kan man få, men i slutändan är det man själv som avgör. Jag tragglade sådär oxå, med dagar och började om, men tog sedan och slog ihop nyktra dagar mot adagar. Det var verkligen positivt. Kram

Lena72

Sitter på bussen hem från jobbet, spyr snart! Har just tryckt i mej en hel chokladkaka och mår piss. Jag är magop o kan inte äta sött så nu svettas jag, hjärtklappning och spyr snart! Var SÅ nära att slinka in på en liten AW efter jobbet. Alla uteserveringar bara ropade på mej! Sedan hörde jag mitt namn o jo A ropade på mej! Hej kom vi bjuder hojtade en gammal granne! Min buss skulle gå efter 1 Tim så visst hade jag hunnit.... Vin, sol, gratis!!!!!
Sprang förbi o in på Pressbyrån, här sitter jag nu, full av godis istället för på vin.
Burp..... Burp....
Kram

Lena72

Stolt! Var SÅ nära jag trillade dit i dag! Lite orolig för morgondagen då jag är ledig o ensam. Då hände det på slutet att jag drack på dagen sov middag på em o var typ?! nykter på kvällen. Då märkte ingen att jag drack. Eller vem lurar jag?
Måste hålla i gång i morgon så inte bolaget ropar efter mej.
Jag tog en antabus förra fredagen, är den kvar? Hur länge hållet den i sig?
Kram