Hej
Det är ett par månader sedan jag var aktiv.... o värre har det blivit! Då mamma o pappa har gått bort med ett par månades mellanrum har drickandet lindrat o hjälpt. Jag började gå till samtal o började med tabletter o tyckte jag drog ner drickandet till nått glas fre o lörd. Sedan skulle jag utomlands o jag drog ner på tabletterna, mest för jag är så jävla flygrädd o ville bli lite berusad av nått glas vin.... Bara där ökade drickandet igen

Nu de sista 4-5 veckorna har jag haft tarmvred o åkt in o ut till akuten varje vecka, inga tabletter hjälpte så jag slutade med A tabletterna. Smärtan har jag lindrat med starka tabletter o vin.... Oro för op (gjort 4 st var av två med svåra komplikationer ) har gjort att jag druckit mer o mer. De planerade in op för 3 veckor sedan, vindrickandet ökade för varje vecka. Op blev inställd även om jag låg med dropp o lugnande o skulle rulla in. Tidsbrist. Ny op tid två veckor senare..... Jag har pendlat mellan akuten o systemet varannan dag. De ville inte akutop då jag är gastric bypas op o de behöver special kirurger.
Nu är jag nyopererad men kan ju faaaaan inte sluta dricka. Sitter här nu bakis o måste till jobbet. Längtar tills em då barnen är borta o mannen skall komma sent, då hinner jag få i mej en flaska vin.....

Detta är helt patetiskt! Vill men orkar inte sluta! Till o med ljög för samtals tanten att fortfarande ligger inne o kan inte komma till henne i morgon.....
Suck!

Lena72

Att se att någon har svarar en under natten..... Tack! Jag har badat i svett och haft ont i magen. Så sådär härligt nykter o fräsch känner jag mej inte!
Skall till Apoteket idag och se OM jag har fått några tabletter. Sköterskan skulle försöka få Campral utskrivet utan läkarbesök då första tiden fanns 6/9....
Idag är det jobb, jobb o jobb. Sedan försöka vara nykter. Känns som Bambi på hal is. Tycker att A spökar till det redan nu. Är ju inte bakis och det känns som en evighets sedan jag drack på morgon till kvällen.... (Förrgår)
Nu kör jag på för fm och fram till lunch, några timmar i taget!
Kram

Lena72

Inga tabletter inskrivna. Trodde att det gick o fixa över telefon, han har ju inte ringt o sagt att det inte gick...
Bakfull efter midsommar. Drack för mycket o blev fullast.... Kommer inte ihåg hur vi kom hem!?
Skäms igen.......

Att skämmas hjälper inte mycket. Vi har alla gjort dumma val och handlingar, du är inte ensam om det. Har du gjort något jättedåligt så kan du räkna med att på detta forum finns det personer som gjort bättre val men även ännu sämre saker än vad du har gjort. Så upp i sadeln igen och gör nya bra val så fort du orkar. Styrkekram...

Lena72

Igår fyllde min mamma år.
(Hon är död, därför började jag dricka för mycket. Miste pappa o mamma med några månader skillnad)
Drack för mycket! Blev full och barnen är hemma.... Kom på det DÅ smarta idén att de skulle gå o lägga sig då jag fattade att det här blir nog dumt. Arg på mej själv som gick ut på barnen gjorde att de blev ledsna och grina och ville inte lägga sig.... Kan jag ju fatta själv!?
I morse kom jag inte ihåg nått utan fick det här berättat för mig av min inte så glada man att nu går mitt drickande ut över barn o honom för första gången. Jag hade ulkat i köket (kan inte spy eftersom jag är op) och tappat en flaska på tån (blå idag) och barnen var både chockade o rädda o ledsna.....
Skäms som en hund!
Har just efter jobbet nu haft ett prat med mina barn o lovat att inte göra om detta!
Det jag tänker på nu och har gjort hela dagen då jag fattade att nu måste vi ha ett snack o jag måste be om ursäkt är VIN!
Jag behöver häva en flaska för att orka och stå ut med mig själv!!!!!!!!
Hur sjukt är inte det!
Vill jag vara med mina barn o mysa?
Vill jag aldrig mer dricka?
Vill jag vara med dem och ge extra kärlek?
Det jag vill är att de åker bort och jag får dricka för att "nu är det synd om mej och jag är nu även en hemsk mamma, ytterligare en orsak att dricka"

Hämtade dock ut mina Campral idag! Kan man häva alla tabletter för att bli nykter för alltid???? (OBS, ironiskt skämt)

Funkar Campral? Snälla nån som ätit och kan dela med sig?

Har idag ringt ett alkohem rehab. 69000kr och bo där i 28 dagar? Känns bara konstigt.....

Jo, har under denna stund hällt upp ett glas vin! Tänker bara ett.....

Tänkte nu skriva Ha ha men det är väl magstarkt?!

Till mig själv: I dag är ingen bra dag att bli full på av alla dagar!!

Kan man komma längre ner? Vart är min botten?

Suck och suck igen

anonym11208

Ångest är inte kul, men se det nu som vändningen, ska du inte kontakta vårdcentral och kanske börja ta antabus? Då kan du ju inte dricka. För dina barns skull. Jag vet också att det är skönt att döva smärta med vin, men det blir bara värre dagen efter. Ge dina barn en nykter mamma. Kram

Labradoren

Jag har två barn, 20 och 26 år och har mer eller mindre tagit hand om dem själv. Dock i en ganska bekväm innerstadsmiljö, med ytlig ordning på skoltiden och middagar.
Sedan 20-årsåldern har jag druckit ordentligt; genom studier och extrajobb på krogen. Genom ett första ältenskap, ett barn, snabb skilsmässa, genom nästa passionshistoria och med en iskall känsla av att vara nästintill i ett borderline- tillstånd. Drack från morgon till kväll, jobbade hemifrån...
Barnen mötte detta på olika vis. Det äldre utvecklade kraftig ångest och är fortfarande dålig. Det yngre blev den perfekta avkomman. Jag drack, sov, drack, försvann, drack, sov, jobbade lite, lyckades och kastade bort chansen jag hade. Mitt arbete uppmärksammades, men jag var upptagen med att dricka. Hemma. Helst ensam. Jagade iväg barnen till deras taskigt fungerande pappor.
Det jag måste få säga till dig, käraste Lena, snälla, läs bara lite till!
Här kommer det: Sedan fjorton veckor är jag helt nykter. Trots att jag har fungerat otroligt mycket bättre som mamma de senaste åren, eftersom barnen klarar sig själva, hade jag bara ökat mitt drickande. Nu börjar det hända saker efter 14 veckor. Insikter snuddar vid mig, och det är hemska saker jag minns. Att jag genom mitt drickande har varit frånvarande under större delen av deras uppväxt, trots att jag stod i köket kl 17.45 varje kväll och stekte fiskpinnar ( efter att ha hämtat lite lagom packad på fritids vid 16-tiden, alltid lika trevligt ).
DU har chansen nu att INTE gå miste om år av barndomar, som bjuds dig att delta i, trots att det inte ens är din EGEN barndom. Istället för att må bättre och bättre, mår jag nu sämre och sämre. Det börjar kännas som om jag har stulit något från dem. Jag mutar bägge med egna hyreskontrakt och snart ska det sista flytta.
Då måste jag sätta mig i mitt egna rum och ta itu med dessa ohyggliga skuldkänslor.
Bara gör det Lena, ta itu med de känslor som just DU dricker på IDAG. Jag önskar att jag hade gjort det för tjugo år sedan.
Släpp in alla de möjligheter som finns till hjälp nu. Antabus är 100% effektivare än Campral. Även antidepressiva Voxra dämpar suget jättebra. Slutade röka samtidigt på just Voxra.
Nå, det här är inte FASS utan bara denna bön till dig. Detta råd? En tanke?
Jag hoppas att du aldrig mer ska behöva tänka: Vad har jag gjort?
Du fixar detta, en idiot som jag sitter i soffan och gör det as we speak.
Kram

Lena72

Har just nu svalt min två första Campral tabletter! Är ledig och barnen borta.... Sneglar mot vinet som finns kvar. Ha inte kraft att hälla ur. Tyvärr
Känns som jag skall banta "på måndag" och skall "bara" äta en sista pizza, en sista chokladkakan o sista det o sista det.
Måste sluta helt men inte förrän på måndag......
Min man skall åka till Danmark och bunkra upp för sommaren i morgon. Han vet om att jag dricker för mycket och tycker att jag skall dra ner på mitt drickande men han förstår inte att jag inte kan. Jag dricker tills det är slut, kan inte minska.
Sprang på en vän på stan och hon sa snart lite vin o tjöt vad kul. Visst svarade jag..... Hur skall jag orka alla dessa utmaningar. Skäms och vill inte att alla skall "se" att jag har problem med spriten.
Vill göra detta i smyg, men det syns ju varje grill, varje träff att jag väljer bort A.

Sneglar mot vinet.... Kan inte måste ner o handla först.

Kram och tack för era kloka ord!

Lena72

Blev full igen! Slutade med att jag grinade och hulkade och berättade hur jag känner hur hopplöst allt är.....
Vet inte om barnen hörde?! Suck!

Väntar på att Campralen skall börja verka.....
Orkar inte mer!
Sådan ångest! Hur lång tid tar det innan den försvinner? Vill bara in i A bubblan för att slippa känna....
Efter denna kväll lär min man inte köpa med nått hem från Danmark. Lika bra det!

Hade jag inte lovat att hämta vid båten hade jag nog hävt ett glas nu.
Så skakig och tung. Nästan fortfarande full.
Ta bort mej.....

Lena72

Bara genom att läsa det jag har skrivit.....
Tårarna rullar

Orka

Du är värd mer, så mycket mer än att känna självförakt och ångest.
Jag har brustet hjärta och har förlorat fotfästet helt.
Förstår dig så väl, vill själv bara fly in i bubblan där allt känns ok, nästan bra.
Men vi vet ju egentligen bättre.
Man kan inte hitta sig själv, inte tycka om sig själv eller ge kärlek till andra så länge man förråder sig själv.
Finns inga genvägar heller. Idag ska jag inte dricka! Inte imorgon heller!
Jag vet att bara två tre dagar gör under med självkänslan, tänk att klara sluta helt!! Dit ska jag?Jag ska bli jag igen.
Du kan du med Lena! Be din kärlek om hjälp! Jag gjorde inte det, jag mörkade min ångest och flydde ifrån den jag älskar istället. Nu är jag lämnad, fast det var jag som lämnade. Hur ska han förstå!? Jag säger inget.
Du har din familj, ge dem det de behöver gör att stötta dig, ärlighet.
Kram

Lena72

Drack vin igår men inte alls så mycket som jag brukar men har väldigt mycket ångest och känner mig väldigt darrig. Är det "bara" kroppen som säger att den börjar ta stryk eller är det Campralen som verkar? Så vill jag inte ha det!!!
Trodde de bara tar bort suget inte gör mej dålig?
Nån som vet?

Lena72

Har bestämt mej!!!! Inget vin ikväll!!!!

Stora dotten kom förbi jobbet och vi började prata vin (hon är 19år)
Hon sa: -mamma du har druckit varje kväll i 5 dagar, du gråter varje kväll!
I förrgår när jag såg dej på kvällen ragglade du och slog sönder ditt vinglas!

Jag kommer inte ihåg att jag slog sönder nått glas.....

Nu är måttet rågat! Nu går det ut över mina barn, nu får det fanimej ta slut!
Detta beteende är INTE ok! Innan jag jag smugit efter barnen sover eller inte hemma, nu är A så starkt så jag har ingen kontroll alls?!
Snälla Campral, hjälp mej!

Krumeluren

Heja dig Lena!
Du fixar det! Läs mycket när du känner suget för alkohol.
Stor kram till dig!

Lena72

Har inte tänkt på det innan med OJ vad systemkassarna klirrar och vad det är mycket folk på uteserveringarna!!!!
Ser och hör vin, vin, vin....
Ge mig styrka!
Vi snackar inte timmar, utan minut för minut!

Vilda

Skickar styrka och förståelse till dig! Hoppas att du lyckas avstå!
Vilken utmanande kväll detta är för dig!
Hur går det?
Styrkekramar från Vilda

Lena72

Grillat! Sedan film med mina små i en härlig familjeorm grop med chips, Fanta och killat varandra på ryggen!
Lycklig!

Lena72

Men det är ok, har en go känsla.....

Nu ringde svärfar. Han är en alkolist och periodare. Han druckit jätte mycket sedan i påskars o är riktigt risig. Ramlar skadar sig o åker in till psykakuten ett par gånger per vecka. Även om han gapar o säger att han skall ta livet av sig behåller de inte honom.
Det jag ligger här o tänker på är hur han grät i telefonen, snörvlande, fylle tjöta om hur han vill dö, hur mycket han älskar oss och hade ingen koll att kl är 01.30...
Min man orkar inte med honom, svara inte när han ringer

Jag är på väg på samma stig, min backe utför blir brantare o brantare.... Vill jag bli som han? Att mina barn skall sucka när jag ringer? Tack men NEJ TACK!

Min dag 1 är över....