@Amanda L Hej! Du har så rätt så, jag kan ha en plan när jag vaknar tidigt och ångrar gårdagens enheter, men sen frampå eftermiddag, kvällen så kan jag tänka mej att göra ett litet avsteg från planen.
En liten tröst är dock att jag inser mer och mer att jag måste spika planen, utan undantag för att jag skall lyckas.
Sessionerna med terapeuten gav inget tyckte jag, sen rörde det inte bara alkohol utan många andra saker som sög kraft ur mej. Sen har jag det lugnare runt mej nu så jag skall inte behöva självmedicinera längre.
Är tacksam för din pepp och kloka ord, som jag verkligen suger åt mej av.
Ha de gott.

@Källarmannen Jag tror att du har ett stort sug som sätter krokben för dig.
Kanske kan planen sträcka sig en hel vecka med plan exakt vad du kan göra när suget kommer?
Exvis Alkoholsanering och att undvika middagar och fester just i början. Promenader, träning saker som distraherar?
Vad jag menar är att när du bestämmer dig på morgonen så räcker det inte som plan att bara bestämma att du inte ska dricka.
Du måste fundera på EXAKT vad du ska göra och hur du ska göra. För du vet ju att suget kommer…
Lycka till och skriv gärna här, testa vad som funkar och inte. Ta hjälp här på riktigt. 🙏🏻❤️
Lycka till, det är så värt det.🥰

Ett tag sedan jag skrev i min tråd, men i det stora hela så har jag gjort lite framsteg. Köpt på mej alkoholfria öl som jag dricker med behållning.
Men igår trillade jag och frun dit lite, drack en öl vid 12 tiden och sen så rullade de på 😢 Somnade framför tv,n en timma. Känner mej hängig idag och jag vet ju varför. Nu siktar jag på nollan ända tills nästa lördag i alla fall 💪

Vet inte var jag skall skriva men den nya varianten suger ju verkligen. Va faen har ni gjort?? Sidan var skit innan men nu är den än värre!!! Funkar ju kass i mobilen. Fy faen va dåligt!!

Håller med om att den är näst intill oanvändbar i mobilen! Funkar hyfsat på PC dock.
Ett typiskt fall av att någon fått för sig att man skall förändra för förändrandets skull. Användbarhet? Skit samma!

Den som har designat den nya siten garvar hela vägen till banken med fickorna fulla av pengar.
De har gjort vad de skall enligt uppdraget från Alkoholhjälpen. Gott så!
Nu är det upp till Alkoholhjälpen att försöka rätta till det som blev fel pga en undermålig kravspecifikation.