Ja då var jag här igen, vi har varit i Spanien över vintern, kom hem för några dagar sen.
Jag har både bra och dåliga minnen från min vistelse där.
Känner mig som på ruta ett, mitt drickande har jag inte kunnat tygla, utan det har snarare eskalerat.
Gråter då jag skäms över mig själv, jag har skämt ut mig inför vänner, blivit rejält packad och
mannen är väldigt bekymrad över mitt beteende och drickandet.
Nu kommer jag att börja läsa här varje dag, ta stöd och hjälp av er andra här.
Jag är bara ledsen och trött.

Sannah

Ut! Som tryckts bort länge. Att va i det tills det går över, för det gör det! Ingen känsla varar för alltid inte ens lycka.

Stor kram till dig❤️

Gunda

Tack för ert stöd jag behöver verkligen det just nu.
Att livet är jobbigt är nog mer en regel än undantag just nu.
Nykterheten gör ju att livet kommer tillbaka och även det som inte var så roligt innan jag började dricka.
Minnet kommer tillbaka och även det jag tycker är jobbigt och det jag kanske ville döva.
Mannen och jag satt med almenacksn och tittade igenom hur vi skulle kunna planera för en vecka semester det var för tre veckor sen.
Nu jobbar han extra och vist är det brottom med det jobbet.
I förrgår kommer han hem och börjar med frågor om hur var det vi bestämde??? Han vet mycket väl vad vi sa, men frågar om veckan börjar säga att han tycker synd om dem för att de har så mycket. Jag känner mig manipulerad och frågar om det inte är synd om mig med som har fått serva en massa människor hela sommaren och inte fått en dag ledigt.
Sen i går ringer han från jobbet och frågar åter igen hur vi ska göra.
Då bara tappa jag allt och kom på att detta är en av de manipulationerna som gjort stt jag började dricka.
Detta är ett återkommande mönster och jag har tillåtit mig att bli manipuleras men som jag mått dåligt av.
Det känns som att allt annat är viktigare än jag.
Jag försökte prata med honom ingår men han förstår inte han bara pratar om jobbet. Ja vi har det inte så bra just nu.

Amanda..

Känner igen känslan av att alla andra är viktigare än man själv?Jag blir så ledsen för din skull för du som kämpar så och är en så fin och fantastisk människa!!! Jag har i långa perioder i hela mitt vuxna liv känt det som om jag har osynliga fläckar, är inte en hel person, upplöst i kanterna liksom... MEN det är så bra att du identifierar detta!! Att du ser att detta är en av de situationer där du druckit! Glöm inte det, försök hitta ett annat sätt att tackla det, kanske kan du ändå ta ledigt, utan honom? Göra något roligt som du gillar, kanske tillsammans med någon annan i din närhet? Jag önskar sååå att du snart får må bra igen, det är ju bara det vi vill, vi människor...
All lycka till, fina Gunda!!!
Kram??❤️?

Gunda

Dina ord värmer och mina tårar rinner.
Jag har åter igen försökt förklara för honom, men han går i försvar och vi kommer ingenstans.
Jag hade så gärna velat åka på den här resan med glädje men nu är det smolk i bägaren.
Vet inte om jag ens vill åka längre. Det är en upplevelse jag pratat om i flera år, som jag vill göra, men det har kommit annat emellan.
Alkoholen kommer inte att följa med hur det än blir, det som är skönt i det här är att jag absolut inte vill dricka, jag har ingen längtan efter alkohol.
Jag är i ett jobb med mig själv och jag känner att mycket sitter ute på huden, all manipulation som både han och jag utsätter varandra för kommer upp i dager. Han jobbar inte med sig själv så vi kommer i otack. Vi får se vart detta leder.
kram ❤️

Det verkar som om ni behöver ha en skriftlig kommunikation beträffande era överenskommelser...! Bli tydlig med var man är och var man står, är aldrig fel, säger jag utifrån egen erfarenhet.

Du kommer att klara den här krisen med din man, oavsett hur det det går. Alkoholen kommer inte att följa med och du har inget sug efter det. Jag blir glad över att läsa det. Hoppas det ordnar upp sej till det bästa för dej. Kram ?

Gunda

Nu känns det bättre och jag har pratat med mannen om hans agerande nu i lugnare ton. Vet inte men det verkar som han fattar lite mer.
Men vi har nog en lång väg att gå.
Tack för allt stöd jag fick av er.
I går hade jag mitt möte med min sponsor och vi har börjat mitt 12 stegs arbete.
Känns riktigt bra och vi kommer att kunna arbeta tillsammans är jag säker på.
I dag skulle jah ha varit med på en familjesammankomst men väljer att stanna hemma. Jag ska läsa och bara ta hand om mig.
Ha en fin dag ❤️❤️❤️

Bra att du tar hand om dej. Ibland behöver man "stanna upp" lite. Och skönt att allt verkar gå bättre. Hoppas du haft en fin dag och önskar dej en ny givande och fin vecka. ?

Gunda

På en veckas semester och alkoholen fick inte följa. Det ska bli en ny upplevelse att inte läppja på något i a väg. Tycker det ska bli riktigt skönt att bara uppleva med öppet sinne.
Ha de gott alla kämpare????????

Gunda

Just nu är vi på laxön. Vattnet brusar i laxtrappan och det var så skönt att somna till bruset från forsen.
I går gick vi och la oss efter Lotta på Liseberg. Sov länge och fridfullt.
Snart går färden längre upp efter kusten den. Den här resan har jag pratat om i flera år, nu gör vi den. Dessutom uta alkohol, alla sinnen öppna det är såååå skönt. Ha en skön dag alla. ???❤️?

Wicca

Åh va härligt det låter!
Äntligen får du uppleva resan du drömt om med öppna klara sinnen, vilken vinst å vilken upplevelse??
Njut varenda minut ?
Kram på dig kloka människa?✨

Ville mest sticka in huvudet och säga att jag tycker att du ÄR SÅ GRYM och FANTASTISK som fixar detta.
Jag blir tårögd av glädje och värme när jag läser dina inlägg, Du gör precis det du måste göra för din nykterhet.
Lugnt och metodiskt. Det viktigaste först. Insikter som blir till erfarenheter.

Och...

Det börjar låta som du har kommit in på frihetsspåret...
Den där underbara känsla av total frihet utan berusning.
Jag hoppas att det är så...

Varm kram från en (vitt) sockerfri

MM

Gunda

Backe ner då gps:en visar oss fel väg.
Kan inte säga att det är helt lätt. Alkoholen har ju varit en central figur när vi åker.
Så gårdagen var jag rätt irriterad och suget fanns med.
Me. I dag är det bättre igen.
Men känner verkligen att jag får jobba med mig.
Men vi fixar detta.
Tack fina vänner som skriver i min tråd och ser mig.
Ha en fin dag. ???????

Starkt av dej att stå emot suget! Gps:ar kan man inte alltid lita på, hoppas ni hittar rätt ändå. Ha en fin fortsatt semesterresa! ??

Sinnituss

Du är en stor inspirationskälla. Känns som om det finns en stor beslutsamhet i dej. Tack för att du delar med dej och inspirerar
Kram och en fortsatt trevlig semester ❤️

Gunda

Troligen är vi hemma på fredag kväll.
Det trista är att jag har så kort stubin och irritationen ligger nära. Kan inte riktigt glädjas åt resan. Saknar vinet, jag vet det är idiotiskt. Med det har jag lättare att överse saker bli överseende och släta över, nu åker känslorna berg och dalbana, vill inte vara så här men förstår att jag måste ge det här mer tid och så småningom kanske jag kan hitta glädjen i tillvaron.
Att döva känslor, är vinet otroligt bra för mig i det korta perspektivet men inte i det långa vet jag ju att det är förödande. Jag lovar mig att vara nykter de kommande 24 timmarna.

Jag har också nästan alltid försökt att döva känslorna med alkohol, när jag blivit irriterad eller upprörd. Men de känslorna tillhör ju livet. Tänk på de positiva känslorna (de vill vi ju inte döva..) som du känt. Du kommer att fixa detta! ? Kör försiktigt hem. Kram ?