Mr_pianomans tankar om nykterhet

287 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
viktoria
Tackar också för fina rader

Tackar också för fina rader Pm, och önskar så att alla här ska få en lugn och fin helg. Varma Kramar Victoria

lillablå
todiloo!!

ville bara säga hej!
hallå hej!
har förresten en äppleskrott i frysen som snart måste planteras för att få en chans att bli ett fint äppleträd! det är det minsann inte alla som har!!
och det är minsann inte alla som har vänner som dig eller Lelas! men det har jag! HA!
=)

mr_pianoman
Konstaterande

Som det känns nu och har gjort ett tag, så förstår inte jag varför jag drack. Men det är inte allt man ska förstå i livet verkar det som.

mr_pianoman
Konstaterande

Som det känns nu och har gjort ett tag, så förstår inte jag varför jag drack. Men det är inte allt man ska förstå i livet verkar det som.

lillablå
nä...

det är helt omöjligt att förstå män, bland annat... och chefer....
men du, skit i varför och njut av nuet!!
stora kramar!!
/k

mr_pianoman
Jag...

...försöker göra det, och tycker jag lyckas rätt bra. Och du, jag förstår mig inte heller på män

mr_pianoman
Vaknade

Vaknade upp till en riktig pissdag. Ledig förvisso, men humöret var nere i fotsulorna. Helt utan anledning. Kanske för att jag hade drömt om misslyckanden. Allt jag tagit mig för i drömmarna gick i stöpet. Så det kanske inte är så konstigt att humöret var som bortblåst på morgonen.

Skulle träffat en vän, en av dom finaste man kan tänka sig. Men så som jag kände mig så ville jag bara vara ensam. Så det har jag varit hela dagen.

Jag var i kyrkan i går kväll. En annan än min arbetsplats. Jag kände ingenting. Eller jo, felplacerad. Felplacerad och vilsen. Vad är det egentligen jag håller på med? Gnistan för att göra musik finns inte kvar. Orden som talas talas inte till mig.
Sorg är vad det är. Jag har tappat min identitet. Vem är jag om jag inte älskar att musicera?

Kanske är det nu den nyktra R börjar visa sig? Det är över ett år sedan jag slutade dricka. Är det så att jag nu börjar bli den jag kommer att vara i livet, om jag låter bli det första glaset?
Men vem är jag då?
?

Dags att ta nytt steg? Mot vad?

Jag är ganska klar på att jag ska börja plugga igen. Jag börjar nästan le i min ensamhet när jag tänker på det. Träffa nya människor, få ha musiken som mitt intresse. Få göra den musiken jag vill. Kanske få sjunga i en kör? Lära mig massa nya grejjor. Nytt nytt nytt.
I morgon ska jag gå och jobba igen. Mår illa bara av tanken.

Men jag fick avslutat dagen med att min syrra ringde. Dom är på väg att köpa nytt hus. Nytt och större. Dyrare. Oron började växa, och alla "om" och "ifall att" tog överhanden. Men så hade hennes man sagt "Men om R tog tag i sina bekymmer och var så öppen med dom, varför skulle inte vi klara av att köpa ett hus?"
Det värmde mitt frusna hjärta.

mr_pianoman
Kanske..

..hade detta inte så mycket med att sluta dricka att göra, men jag behövde skriva lite.

mulletant
Du är så

varmt välkommen att delta livs-forum-tråd-samtalet ♥. Vi är ju inte "bara" alkoholister och medberoende, vi är människor som lever ett liv. Eftersom jag har en enkel laptop utan sifferdel till höger så gick jag till vännen viktoria och hämtade ett ♥ till dig:) Kram / mt

mr_pianoman
Kikade

Kikade lite i min gamla tråd. Varför?
Tja, jag saknade den nog lite :) kram till er som läser

MissH (inte verifierad)
Vill bara lämna ett litet

Vill bara lämna ett litet avtryck i din tråd och säga att det varit inspirerande att få läsa om din resa. Det ger mig hopp och tro på att även jag kommer klara det här. Tack!

mr_pianoman
Åh tack!

Hoppas några av mina funderingar, snedsteg eller framsteg kan vara till hjälp och stöd.

Kramar!

lillablå
<3

Puff, Puff....
En liten tanke och en stor kram!!!
/k

mr_pianoman
31 månader

Nu i dagarna har jag hållit mig ifrån alkoholen i 31 månader. Det går att byta livsstil om man bara ger sig fasen på det.
Det har inte varit enkelt, nädå. Och det är inte heller enkelt. Men det går.

Ville mest skriva det, ifall det är någon som tvivlar. Kunde jag kan du.

Ta hand om er i försommartiden. Stanna upp och ta vara på allt det vackra naturen ger nu.

vill.sluta
Tack, detta var exakt det jag BEHÖVDE höra.

I och för sig ingen nyhet men endå!
/A

mr_pianoman
Ibland...

Behöver man påminnas om det. Även jag behöver påminnas då och då.
Ta hand om dig A
/R

Sidor

Låst tråd