Har funderat rätt mycket i dag på varför ingen säger något när man dricker för mycket. Jag har kännt ganska länge som om jag håller på att drukna och att alla står på stranden och tittar.
När vi pratat i dag så är det omtanke om mig som gör att ingen sagt något och jag tror dom, för jag vet att dom verkligen bryr sig.
Vet inte riktigt hur jag skall klara mig utan att dricka när jag vill fly från mig själv eller livet, men jag vet att jag verkligen vill vara nykter.
Fick en dikt i dag av en riktig god vän, tänker dela den med er så här Kent Anderssons

Steget

Jag måste ge mig själv en dag, då min tanke strövar fritt,
en dag då jag tar mitt första steg och vet att det steget är mitt.
Jag vill vakna upp i ett eget rum och resa mig upp, och stå på golvet
en stund och fråga mig själv åt vilket håll jag ska gå.

Ett steg i sänder!
Sedan ett steg till!
Det blir härligt att se vad som händer
när man går åt det håll man själv vill!

Jag måste få fråga mig själv vem jag är
och varför jag gör det jag gör.
Jag kan inte leva med dörren stängd om mitt liv står därutanför.
Och ropar man på mig från alla håll så svarar jag: -Vänta en stund!
Idag vill jag följa min egen röst. Idag är ingens hund!

Ett steg i sänder!
Och sedan ett till!
Det blir härligt att se vad som händer
när man går åt det håll man själv vill!

kalla

Vad veckorna rusar iväg, mannen bortrest och min kalender är fulltecknad så det kommer bli fullt upp. Visst är katter underbara HT, men min är lite klok för sitt eget bästa öppnar kylskåp och serverar hunden olika smårätter, tror att mitt huvud är en kudde på natten, kan öppna alla dörrar i huset och bankar på fönstret om han inte blir insläppt :D

Nu blir det en skogen, måste ta tillvara höstsolen och sen till jobbet för ett långpass.

Kramar till er alla där ute//Kalla

här på forumet och dina tankekort på fb - de bidrar till att förgylla min dag:)
Hoppas allt är väl med dig!
Kram / mt

Dompa

Jag saknar också...men jag tror faktiskt att allt är bra. Att du har mkt att göra, jobbar antagligen för mycket. Eller så har KF "stänkt" lite fel igen. Däremot är jag övertygad om att du inte har tagit dig en stänkare. Du är för stark och för målmedveten. Slit inte ihjäl dig...och titta gärna in! Kram/R

kalla

Känner att jag måste bättra mig med att skriva här, för man blir svagare ju längre tiden går och så får det inte bli. Tror att jag bytt flaskan mot träning och jobb för att slippa ta tag i mitt liv, skall försöka hitta lagom nu.

Man säger ju att det inte går att lära gamla hundar att sitta, men skall göra ett försök meds den här kärringen iallafall :D

Så för första gången i mitt liv skall det bli en plan för att göra allt lagom, förutom när det gäller alkoholen för den skippar jag helt.

Fortsättning följer, nu blir det soffan och solsidan :-) Kramar till er alla//Kalla

kalla

Planerade lagom med jobb funkar inte just nu, men får väl hoppas att det blir bättre. I helgen skall jag ta mig ett prat med mannen om hur vi skall gå vidare, för allt har blivit bättre i mitt liv sen jag slutade dricka utan just det.

Kanske jag som har för stora krav på livet, men efter lång tid i dimman vill man leva riktigt nu. Många svåra beslut, men vem vet vi kanske hittar en lösning.

Hoppas ni alla får en bra dag//Kram Kalla

höst trollet

En bra dag till dig oxå, kalla!
Jag tror att vi får göra med livet som med A, ta EN sak i taget..
Annars irrar vi bara runt och undrar varför vi trasslar till det, när saker bara blir gjorda till hälften.

Du kan ju börja med att förutsättningslöst skriva en lista på saker som du vill förändra.. Sedan kan du ju roa dig med att numrera i prioritetsordning..
Börja inte på en "ny" punkt, förän du känner att du klarat av den förra.. ;-D

kram /trollis

Stigsdotter

och Ta det lugnt är väl bra deviser. Men, jag känenr precis dom du att jag vill leva riktigt efter en lång tid i dimman. Igår när jag blev grinig på mina ungar mellan hämtning och matlagning så tänkte jag till coh med tanken att ett varannanveckasliv kanske vore bra för oss! Tidigare hade jag gått hem och tagit mig ett glas till matlagningen och så hade det varit "bra" med det. Kanske man skulle göra som mer andliga människor råder: släpp taget, be din högre kraft om råd, lämna över...

Ja, ja, hoppas du får en skön dag i alla fall, kram från mig!

kalla

Svårt när man inte kan fly in i dimman ibland, jag tror jag behöver en ventil att släppa ut allt med ibland. Förr var det ett par glas vin som hjälpte, nu har jag försökt med motion och stödgrupp och visst funkar det ibland men känner mig så missnöjd med livet ibland.

Ringde och beställde tid till läkaren på måndag och hoppas vi skall komma fram till en bra lösning, vet att piller inte är lösningen men hellre det än att jag trillar dit igen. Nu kommer ju julen stormande med alla glöggfester och stress. Känner mig inte riktigt redo för det, men rustar för krig med spöken och stress.

Stressad, trött,arg men det kanske är ett vanligt PMS anfall i vilket fall som helst tog jag den bästa lösningen för att inte åka dit denna helgen iallafall. Jag tog ett långpass på jobbet så nu blir det bullbakning och bad med människor som vet hur man uppskattar livet.
Kram till er alla//Kalla

Stigsdotter

Kanske kan vi i år försöka att fundera ut vad vi egentligen tycker är viktigt, allt för att undvika stressen och "måsten". Man kanske inte måste gå på glöggfest?

höst trollet

Styrkekram- helgkram från mig också!
Visst kör livet ihop sig..
Brukar säga att livet är hårt mot dom hårda.. Men det är inte snällt mot dom andra heller.. *skratt*
Bra att du ser till att sköta om dig själv och söka hjälp. Det är ingen "svaghet" att skämmas över, snarare en tillgång och styrka!
Ha en underbar helg/ trollis

Dompa

Kanske jobbar du nu? Kanske har du haft ditt samtal med mannen? Har du hunnit lyssna på mt:s länk? Jag har gjort det...och det var det värt! Jag förstår att du har det tufft just nu och ett läkarbesök och ett eventuellt framtida pillerintag är verkligen inte fel tänkt. Lite träningsmissbruk skadar inte heller. Alla knep är tillåtna... bara du mår bra/bättre. Hör av dig när du hinner/orkar/vill. Kramar /R

Kalla, det är ju "din" dikt som får mig att kämpa vidare varje dag!!
Läs den om och om igen och ta hjälp av läkaren. Jag tar anti-depp-piller och vet att det kanske inte är det bästa, men ibland finns inget alternativ.
De djupa, djupa dalarna blir inte fullt så djupa och vi som kämpar mot A kan behöva all hjälp som finns.
Tänker på dig!

till dig min vän! Hoppas allt är väl med dig, att du fick bra hjälp och stöd hos doktorn.
Vi finns kvar här och om du tittar in ser du att det vimlar av nykomlingar.
Instämmer med Dompa: Hör av dig när du hinner/orkar/vill. Kramar / mt

Maria42

Vill lyfta fram din tråd för du har så mycket klokheter i den, samt höra hur du har det.
Sist du skrev var det jobbigt för dig, känns det bättre nu?, har du fått hjälp?
Saknar dig här, Kram!

kalla

Är fortfarande nykter, blev inga piller tror jag hade Addes ord ringade i öronen. Men skall separera för jag känner att jag inte kan leva på halvfart. Kommer bo i lägenhet för första gången i mitt liv, men kommer att älska mitt nya liv, tror jag. Skriver mer om ett tag, men ni skall veta att jag läser och ni är i mina tankar hela tiden, Kramar, styrka till er alla//Kalla

Maria42

Att höra av dig, har tänkt på dig. Ja, ibland får man gå skilda vägar, hoppas du kommer trivas i din lägenhet.
Kram!