Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

vill.sluta

Tror nästan att dom börjar nynna
"godnight sweethart it's time ........"
Du är redan saknad den korta intensiva period vi känt varandra.
Även jag älskar julen, baket, pusslet MATEN.
Sedan när tomten kommer med alla paket.
Världs bäst!
Hoppas du tittar förbir efter helgerna!
Nice dude.......
/a

Tilde

och du behövs här på Forumet!
Ha en riktigt julig jul nu
och hoppas du dyker upp igen sedan när du kanske trots allt börjar längta efter att titta in här igen.
Ha det gott!
Tilde

Tilde

Det var ju din tråd jag var inne och skrev i utan att hälsa på dig... Nu var det ju åter igen någon som fått för sig att lämna detta superforum :)

Ingen av oss två gillar julen, själv skulle jag ju helst vilja dra mig undan till en avlägsen vacker plats med brasa och bok...

Ta det lugnt Dompa, låtsas bara att det inte är så mycket jul...
snart börjar det ljusna igen./Kram Tilde

Dompa

Tack Tilde! Det var ett bra råd...jag ska låtsas som det inte är jul. Snacka om förnekelse :-). Men det ska nog gå bra...direkt när ongar och resten av cirkus har försvunnit så ska jag bara göra "vuxensaker". Tycker ju inte julen riktigt hör till den kategorin. Skönt att det iaf. är ngn som känner samma sak. Ngn vars ögon inte tindrar ikapp med med de billiga illaluktande parafinljusen ;-). Kram tillbaka. /R

PS: Vi blev nog alla tagna lite på sängkanten av VVs beslut...jag tycker också att han tillförde massor.

Stigsdotter

Bra idé att strunta i att tänka på att det är jul. Och en sak till, jag tycker faktiskt att du kan ta din solresa. Du menar att du inte litar på att J klarar att sköta sig men: om hon nu inte gör det, vad ska du göra då? Sätta dig på första bästa plan dit? Vad är det värsta som kan hända? Du lämnar ju inte barnen helt i hennes vård, eller hur? Visst åker rivjärnet med ungarna? Rivjärn och svåger + svågers familj. Det värsta som kan hända, tänk ut vad det är och tänk sedan på vad som behövs göras då - kan någon annan än du göra det, du som inte ens befinner dig i samma land? Har du pratat med J? Du måste också kunna släppa ansvaret till henne. Återigen, vad är det värsta som kan hända? Att hon super till och inte klarar av att ordna jul för barnen? Vad händer då? Svågern kommer att skälla på henne och sedan se till att dina barn får god mat och en säng. Vad kan du tillföra där då?

Ta din semester du, det är du faktiskt värd!! Puss å kram!

tycker att "det är så dyster stämning härinne, med alla människor som kämpar med supande makar, människor som har alla helvetets kval för sitt supande, människor som tycker att livet har blivit så dystert nu när dom slutat dricka och ser allt klarare, människor som har blivit nyktra för länge sedan men ändå inte kan släppa tanken på att spriten kanske kommer att komma ifatt dom igen o.s.v"

Tja, vad kan man vänta sej annat i ett forum som heter alkoholhjälpen?

Maria42

Sorry, men det är min typ av humor. Bra skrivet Santorini!

Dompa

...att vad annat vänta sig i ett forum vid namn Alkoholhjälpen ;-). Men däremot håller jag med VV om att det är lite dystert att läsa om ibland. Man orkar inte ta till sig allt lidande. Kan ha varit ngt så han menade...tänker jag.

Stigsdotter o Trollis; Ngn sommarDompa blir det tyvärr inte. Bara en hundvaktsDompa. Både ongar och Rivjärn överlåter sina hundar till mig. Kanske ren "snällhet"...så jag ska slippa vara ensam? Rivjärnet åker hem till Finland...inte med ongar. Men omgar får det bra...de ska bo hos svågern. För mig får det bli resor i Italien. Farmor och Rom. Då är jag hemma fort ifall ngn onge vill komma hem. Det blir bra. Ingen sol...men lugn. /R

jag kunde bara inte låta bli:-). Håller med om att det kan bli tungt med allt elände som alkoholen orsakar och man kan ju inte sluta åt andra heller. Som motvikt har vi ju också såna som lyckats; du och jag och många fler. Hoppas du får en skön ledighet och kan njuta av lite barnfri tillvaro.

Villervalle

Detta blir mitt sista inlägg under detta år. Jag blir varm i mitt hjärta över att höra att mina inlägg har varit till hjälp och att jag kanske skulle bli saknad här inne. Alla vill väl känna sig behövda och kan man dessutom hjälpa någon annan så känns det extra bra.

Santiori jag fattar det också, att stämningen naturligtvis speglar dom personer som besöker forumet inklusive deras problemställningar. Jag förminskar ingen utan har haft en stor behållning av alla inlägg under den tid som jag har varit aktiv. Jag måste säga att jag gillar alla som skriver här, (ingen nämnd och ingen glömd) . En del är rakt på sak och en del mer underfundiga, men den gemensamma nämnaren är ändå den värme och vilja att stötta varandra som möter alla nya här på forumet.

Santiori, Igen. Det var egentligen ingen kritik utan bara ett konstaterande; och att nu släpper jag forumet för att kunnas fira jul och ha kul.j

Ha det Gött

VV

höst trollet

Vet int om du "tjyvläser", men ha KUL! Drick med dina mått "lagom"!
Hoppas vi ses igen efter helgerna.. (man vet aldrig me troll, de spricker ju i ljuset*fniss*)

Dompa! mitt inlägg verkar ha försvunnit, men på något sätt har den kloka "fästmön" (Stigsdotter) sammanfattat det hela..
Har nog att göra med "renoveringen av forum, så jag tänker inte gå i taket../ kram trollis inne en snabb sväng ;-D

lessenfrun

Jag läste ditt inlägg till Maria den 8:e..
Det är precis det "Knasskolan" handlat om, det du skriver om dina funderingar.
"Vem är jag?" osv.. Påverkan av uppväxt, relationer, alla delpersonligheter vi har.
Hur vi ska få ihop dom till en klok varelse som ser större sammanhang. Hitta trygghet.
Jag valde att göra det under ett deltidsstudieår i skola, för att jag helt enkelt inte visste vad jag skulle ta mej till efter det som hände. Ett "liv" försvann och nu skulle jag antingen dö eller kämpa. Eller kämpa förgäves tills jag dog om jag inte hittade nåt att kämpa för. Så det blev bra.

Men det HAR varit knasigt ibland. För mej som analytisk,logisk teoretiker med tonvis av skepticism.
Jag är definitv ingen ny människa, men djäkligt mycket öppnare.
(o fattigare såklart..)

Kram till Italien.

Dompa

Hon hälsar tillbaka att; "Man är väl inte koko bara för att man är katt? Bo i snöriket? Våta tassar? No way, José!". Själv hälsar jag bara God morgon tilllbaka. God morgon mt och alla andra! /R

höst trollet

Katt-a-stofen gillar snö, så länge den inte är för b l ö t.. Tvärr har han ju lite fel färg, för att kunna smyga så här års. ;-D
Efter några "lagom" ruscher mot fasanerna är det dags att komma in och värma sig.. Han har hittat ett nytt favvoställe.. ovanpå pannan i källaren. Funkar så länge det ligger ett lager arbetshandskar på tork.

Vem vet, vi k a n s k e hittar en fasan fastkilad i kattluckan en dag? Har sett att han varit bara en tasslängd ifrån att lyckas..
Ha det gott! kram /trollis

Dompa

Tycks vara klass på katt-a-strofen! Fasanjakt är ju annars en engelsk överklass "sport" :-). Lusekatten är grekinna och lik resten av sina landsmän...hon är inte speciellt aktiv om man säger så...men väldigt charmig. Ha det gott själv Trollis. Tänk om ni får fasan på julafton? Kram /R

höst trollet

DET skulle smaka f å g e l.. Hehe ;-D

Kommer att tänka på historien om den snåle bonden, som åt uppvärmd gröt till lunch.
Genom fönstret ser han sin granne komma gåendes, så han går ut för att språka.
-Jaha, säger han, Då har man spisat fågel...
- Ja sir dä, säger grannen.. Den har visst sketet i skägget på dig...
/ trollis

Dompa

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem". En devis jag inte kan underskatta. Där finns jag. Nu säger jag farväl...denna gång på allvar. Läste idag ett riktigt elakt inlägg från en forummedlem till en annan. Hann bara läsa...ville gå in och kommentera senare. Men döm om min förvåning när inlägget bara är borta! Jag är en ganska openminded kille...min gräns går vid censur. Antar att ngn upprörd medlem anmält inlägget (hur kan man ens tänka tanken att anmäla en annan människas tankar...ja, den får jag grubbla på)....hmmm ja, jag köper det. Men att Alkoholhjälpen raderar det är för mig oförlåtligt. Rädsla läser jag in. Därför vill jag inte längre vara med...jag kan inte...
Alla människor har en gräns...min går vid yttrandefrihet. Så jag avviker. Vill tacka alla tilltufsningar för stöd...ni kommer att leva kvar i min själ. (Om ni får läsa detta förstås...kanske även denna kritik raderas). Drick med förstånd!!! /R