Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

höst trollet

Katt-a-strofen verkar ha nappat, för han sitter och tassar på skärmen.. killar mig i näsan med svansen så jag nyser..
H a n har en mycket vacker rumpa (antar att det var det han försökte påpeka) lite vindögd, men bara om godbitarna hamnar för nära nosen.. H a t a r dammsugare, föraktar dammråttor, s n a t t a r av kotletterna vi skulle ha till middag..
Har bara en l i t e n aning underlängd.. (det heter inte alls "övervikt" om han får bestämma) ackorderas just nu ut till lägstbjudande...(försök själva torka golv med en 9-kilos katt i svabben..)
Han bryr sig inte om hur gamla ni är eller hur ni ser ut, bara han får massor av godis.../ht

Stigsdotter

...verkar vara stolta över sina rumpor, det är ganska ofta man får dem i ansiktet när de svassar framför näsan på en, vilket de ju gärna gör d.v.s. ÄR I VÄGEN när man ska läsa tidningen eller på skärmen. Vad gör katt-a-strofen med de föraktade dammråttorna? Får man hoppas bär iväg dem till soppåsen? När jag skrev ordet katt-a-strofen fick jag en låt i huvudet som var länge sen jag hörde och nu inte blir av med: Ganja smuggling av Eek-a-mouse

http://youtu.be/YNOwqTYQ8f0

(ja sånt lyssnade jag mycket på förut, så de så ;-)

Stigsdotter

...men kanske inte ska lova bort båda nu när jag är trolovad med den gode Dompa? Men, vi hade ju ett litet kollektiv på gång, kanske kan det finnas plats för en Fenix där också så att du visst får ett liv efter jul :-) Ett hus vid vatten skulle det bestämt vara, lite djur och fina små odlingar.

Dompa! Han är säkert en alkis och inget att lita på. Har du fått någon ring än? Nä, spara vänsterhanden till mig så ska kan du flytta in i min strandvilla så kan vi odla cannabis med god förtjänst. Självklart ska vi inte bruka själva, men ngt ska man ju försörja sig på.
Min katt är konstant arg nu på vintern, och bligar argsint på mig när hon kommer åt. Hon har gräsabstinens fram till maj, och så är det.
Fenix

Dompa

En enda dag hinner man inte titta in. Genast är ngn gubbe framme och nosar...talar med djävulens söta tunga. Fenix är inte den fågel jag trodde...han tycks vara en ful fisk! Jag tror han är alkis själv. Den som sa't han va't!!! Och cannabisodling? Säkert kan han spela fint för dig också. Har du sett en enda låt av Fenix? Visst är Fenix välkommen i kollektivet men du ska ej ge dig av med honom på egen hand Stigsdotter. Nej släpp in oss andra...mig, Kanin (stuvning?) och resten av familjen. Håll dig till planen.När det gäller ringen...så är det alldeles för beige för min Ganjabrud. Hon ska få ett snäckarmband...som jag har gjort själv. Dessutom har jag en riktigt fin lite häck...det kompenserar mer än väl mitt ena lite slöa öga. Mig behöver man inte titta i ögonen...jag kan älska ändå. Ögonbryn helt ok...svarta men obuskiga. Nej Fenix...har inte en chans...hoppas jag! /R

PS: Hur är det med dufvans egna lilla rumpa? Man undrar ju lite så här i juletider då jag har förstått att godsaker och julfirande är två laster hos den sköna? DS

Stigsdotter

Ganjabrud var längesedan jag var (var på den tiden jag hade päronrumpa, innan barnafödande, godsaker och julfirande ;-) men ska man odla cannabis så får man allt dra i sig den själv, att sälja knark till andra anser jag vara helt förkastligt och skall straffas å det grövsta! Det är kanske mina barn som får köpa! Som tur är var jag kraftigt berusad de få gånger jag testade cannabis så det blev inga vidare upplevelser och ingenting jag fastnade för även om jag mer än gärna skrålade till "Got to have Kaya now..." och "Legalize it..."

höst trollet

Köp hem ampellilja och odla åt kissen.. (som sallad) så kanske den blir lite gladare ;-D
Jag har ständigt några plantor på G (garanterat o-rökbart hehe)
När katt-a-stofen betat ner, så ställer jag dem bakom gardin och så småningom kommer det nya randiga blad.. Ganska tåliga, så det gör inget om man råkar glömma att vattna i någon vecka.. ;-D

bra tips. Allt är välkommet som kan göra katten lite gladare under vinterhalvåret. Tack Trollet och Stigsdotter, jag skojade bara om cannbisodling eftersom du ville ha en liten odling. Håller helt med om dina åsikter om försäljning. Det är illa nog att Systemet säljer gift på flaska till den som vill. Även jag provade ngn gång i ungdomen under berusning att röka, men har tack och lov aldrig fortsatt med knark. Till Dompa, jag ger mig. Jag lägger ned mitt frieri och är nöjd bara jag får komma med i kollektivet. Jag kan sköta enklare sysslor och hålla mig i bakgrunden. I smyg kan jag kolla in era häckar förstås:-)
Fenix

Stigsdotter

Huspoet och trubadur blir jättebra ihop med den musikant vi redan har i Tvåbarnspappan, om han fortfarande vill ha oss :-)

Dompa

NyMan...jag röstar ja. I kollektivet röstas det alltid. Du är välkommen, barnen med, eventuelle djur...men frugan? Jag vet inte...kollektivet är lite plan B. En tanke om ett äktenskap/en gemenskap efter att de nuvarande respektive har ruttnat på oss. En omstart ;-)Man kan aldrig få för många huspoeter/trubadurer. Dessutom har vi ju Fenix...en trio. Kanske mig med...

Anmält mig till gitarr för nybörjare förutom fortsättningsspanska. Hade kursavslutning igår. Först "prov" sedan utgång. Trevligt faktiskt...trots att de flesta i min klass är ca 20 år yngre. Alla andra drack ett par glas förutom jag och en kille...men jag märker verkligen att det stör mig inte... Tror att skandinavisk drängfylla som provocerar mer. Och den där biten när (i mina ögon) attraktiva tjejer (läs: som jag vill pussa på )dricker förstås...men det är en störning som jag hoppas att jag kan jobba bort.

Nu känner jag verkligen att helger är på väg. Arbetskamrater slackar och jag passar på jag med. Vardag är bara en transportsträcka till julen. Kommer att bli ensamt utan er...bara jag inloggad på julafton. Kanske VV om han fortfarande är sjuk och alla är rädda för smittorisken. Kanske Tilde...men hon har ju familj. Min jul blir ju först den 25/12 men kan inte tänka mig att den blir vild.

Nu åker jag hem...skönt nuförtiden att komma hem. För att Rivjärnet har inte kastat kuddar under mig...men sopat lite. Lagat lite mat. Jag hinner och är inte ständigt förföljd att det dåliga samvetet. Ongar klarar sig. /R

Maria42

Får jag vara med i kollektivet, behöver en omstart. Jag är ju ingen poet eller trubadur men rätt bra på matlagning och äta måste vi väl göra!
Kram

Dompa

Bella/Maria, fenix och NyMan är inne...men det är min röst ;-). Mat och sång...vem säger nej? Sov Gott/ R

kommer med tips på mat, självklart hjälps vi alla åt att laga. Jag är bra på att rosta vitlöksbröd i ugn, så jag ordnar det. Dompa får jag snacka ihop mig med musiken, men musik oavsett utövare finns i rikedom på nätet!
Vi hörs!
Fenix

vill.sluta

Ytterligare en i kollektivet?
Jag varken spelar eller sjunger, men om Maria lagar maten behöver ni säkert nån som diskar samt roddar med alla sladdar?
Finns det plats?
/A

Jag tror inte du blir ensam här på julafton Dompa. Jag tror en hel del julhälsningar kommer att virvla omkring. Så minns jag att det var förra julen. / mt

Dompa

Det raka ögat, det slöa ögat och framför allt näsan. Lade mig igår...kände mig lite seg, hade lite ont men var inte beredd på detta. Allt rinner...så förkyld. Hör hur ett annat liv levs i köket. Hur Rivjärn lotsar ongar till en ny dag. Vill inte gå ut där då jag inte vill smitta...fast det lilla jag kan om sjukdomar säger att om smitta finns så har den redan skett. Kommer att bli en helt bortkastad dag...då jag orkar nada. Orka nada kan jag ta...men rinnandet? Förstår gamla tidens häxbränningar. Skulle kunna döda den som smittade mig...ja, inte riktigt men nästan. Tre dygn till och jag hade varit redo för sjukdom men idag bara svär jag. Surgubben frodas! /R

Dompa

Ja Andreas, visst får du plats i kollektivet. Kanske kan du ngt om örtte? Te som lindrar? Kan du det? Eller måste jag förlita mig på Fenix odlingar? Känns som jag borde dricka örtte just nu...känns som jag borde lägga om mig. Känns som jag dör. Hjälp mig...jag är man och jag är förkyld!!! Skäms för att jag smålett åt Berras och VVs elände. Så här kan man inte ha det! /R