Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

kalla

Du fixar det här, du är stark nu. Men visst är det en konstig känsla när man skall prata med sitt x, man halkar så lätt fel och så blir det bråk. Skickar kramar och styrka

också från mig. Livet är ganska konstigt ibland - och oförutsägbart på många sätt. Mycket kan man ändå välja själv. Du väljer ongarna och livet ... var stolt! Kram / mt

Nynykter

Det skulle förstås vara bra om J kom nykter till ett så viktigt samtal. Hur ska ni kunna nå varandra annars? Jag håller tummarna för att hon är nykter. Det finns förresten en app där man kan se vad alkoholen gör med ens utseende. Jag har inte testat dock. Kanske kan vara nåt för J om hon är lite mån om sitt utseende? Nä, det var inget seriöst förslag, men ärligt talat tror jag det är en tidsfråga innan alkoholen sätter spår som inte ens makeup kan dölja. Insidan ska vi bara inte tala om. Det blir som Dorian Grays porträtt, en vacker utsida och en ruttnande insida och det som raserar oss inifrån är inte framför allt fysiska skador utan vårt självförakt. Skammen äter upp oss inifrån länge vi är kvar i missbruket.
Lycka till! Din nykterhet kommer att hjälpa dig att vara klok och tålmodig.
Kram från frk Nykter

Dompa

Mötet blev hemskt. Inget vettigt kom fram. Kvinnan avskyr verkligen mig...fast hon säger att hon älskar. Jag blev bara arg och ledsen. Vilket landade i tomhet. Hon ska gå vidare med sin advokat. Jag undrar varför då, Ett; Min advokat säger att hon har inte en chans, vi har inte delad vårdnad. Två; Hon sket i lillkillen hela sista veckan han var här. Nu vill hon ha tre ongar att skita i.

Jag som alltid uppmuntrar till skilsmässa istället för att härda ut. Kanske dags att delvis tänka om...men å andra sidan vill jag ju inte leva med en tok heller.

Har iaf. hållt mig nykter. Men igår när svågern fick en kall öl i bastun så satt det långt inne. "Varför inte ta en kall bärs?" gick tanken. För att jag vill ha minst tio till. Jag kommer nog aldrig att släppa tanken på ett "normaldrickande". Känns väldigt alkie. Men jag har ett vapen; Jag behöver inte agera på känslorna.

Idag ska vi hem. Det ska bli skönt! /R

vill.sluta

På alla sätt. Starkt jobbat i bastun.
Men ännu starkare med arbetet för dina barn.
Önskar dig all välgång, för din och barnens skull.
/A

följer förnuftet och håller dig nykter. Du har lärt dig mycket - och lever efter det du lärt. Det är stort Dompa, ibland tror jag att det liv du lever idag, den förändring du gjort är långt större än du fattar (det kändes som det rätta ordet). Fatta Dompa att du gjort en investering i och för livet för dina ongar. Det är f-n i mig kärlek det - kanske kärleken när den är som störst.
Kram, kram / mt

att det måste kännas för jävligt. Men min förståelse räcker inte till att försöka sätta mej in i hur exet, mamman tänker. Obegripligt. Men du är fantastisk, fortsätt med det. Dina barn måste få ha en vettig förälder. Jag håller med mt, du är kanske bättre än du själv tror. Kämpa på.

kalla

Finns ju inget man kan säga, hur hon tänker. Men vi vet ju att det tar månader efter man nyktrat till innan man börjar funka normalt. Hon lever ju i en dimma som förgiftar hela hennes sätt att tänka, så att prata med henne är nog rätt meningslöst.

Du får tacka din lyckliga stjärna att du har nyktrat till och att barnen har dig, samt att du kom ut ganska hel ur det förhållandet.

Nu har du försökt prata med henne så nu kan du lämna över till din advokat och börja bygga ert nya liv.
Nu är du och barnen viktigast, hon får vakna upp själv. Många kramar Kalla

Dompa

Tack för input tjejer/kvinnor. Känner mig väldigt liten just nu. En av sanningarna J droppte igår var att hon inte tror att jag är lillkillens pappa. Det kan mkt väl stämma...då han inte är lik ngn i familjen. Men betyder det att jag älskar honom mindre. Inte en chans. Antar att det är nu hårdhandskarna ska på; Rör inte min familj! Denna onge är min! Fast han är lite konstig? Nu ska vi iaf. hem. Men att så detta frö som J gjorde. Som Kalla beskrev det...hon fungerar inte just nu :-(. Drick med förstånd/R

Stigsdotter

...så konstigt och sorgligt det är, att se den man en gång älskat/älskar och inte riktigt få ihop alla delarna: det vackra yttre som syns, den elaka insidan, kärleken man kände, allt man ville, allt det man hade - det är så många bitar som inte riktigt passar ihop. Det ska mycket till för att hon ska kunna ta barnen ifrån dig - barnens bästa kommer alltid före en förälders "rätt". Du ger ett väldigt starkt intryck som klarat så mycket redan, du behöver inte alkoholen, det vet du. Kram & så

tjockare än vatten - men kärlek är tjockare än blod. Så är det bara. Jag vet det:)
Men visst är det förstås en kalldusch... från "henne som stod mig närmast i över 15 år" - dock har du inget att skämmas för i det avseendet. Kram, kram / mt

ett desperat slag under bältet i brist på bättre vapen. Men så lågt och grymt. Du är hans pappa oavsett, glöm inte det. Du går stark ur det här. Kan faktiskt tycka lite synd om J som är så desperat och så illa ute med sitt drickande.

vill.sluta

Att plantera detta frö av tvivel.
Bry dig inte, DU ÄR PAPPAN PRONTO!

Finns inget annat att diskutera.
Bär huvudet högt och skicka henne i en skottkärra över kanten ner till det vsrma stället.

Du är en kämpe!
/A

Stigsdotter

....över flera generationer, kan mycket väl vara din gammelmorfar som syns i lillkillen. Nåja, som MT säger, oavsett vad är kärlek det tjockaste. Vad dum hon är nu! Jag hoppas hon inte sår samma frö hos barnen och upprör dem i onödan med sin ilska mot deras far!

Stigsdotter

....över flera generationer, kan mycket väl vara din gammelmorfar som syns i lillkillen. Nåja, som MT säger, oavsett vad är kärlek det tjockaste. Vad dum hon är nu! Jag hoppas hon inte sår samma frö hos barnen och upprör dem i onödan med sin ilska mot deras far!

Stigsdotter

....över flera generationer, kan mycket väl vara din gammelmorfar som syns i lillkillen. Nåja, som MT säger, oavsett vad är kärlek det tjockaste. Vad dum hon är nu! Jag hoppas hon inte sår samma frö hos barnen och upprör dem i onödan med sin ilska mot deras far!

Stigsdotter

....över flera generationer, kan mycket väl vara din gammelmorfar som syns i lillkillen. Nåja, som MT säger, oavsett vad är kärlek det tjockaste. Vad dum hon är nu! Jag hoppas hon inte sår samma frö hos barnen och upprör dem i onödan med sin ilska mot deras far!

lillablå

Ongen är din, oavsett...
Känns mer som ett desperat försök att sticka dig där det gör ont...
Du är bra... Du är stark...
Och antagligen numer en av världens bästa pappor!
Kärlek till dig!
/k

Dompa

Jag är liksom beyond bry mig. Jag skiter fullständigt i vem som har avlat min lillkille. (Enligt J en affärsman på tjänsteresa i Gävle). Jag ser mig som hans pappa. Men nu blir det nytt advokatbesök för vad säger lagen? Pratade länge med svägerskan igår...hon hade pumpat J på om hon verkligen menade allvar och jodå tydligen.

Det värsta var att jag var tvungen att berätta för honom eftersom jag inte ville att J skulle hinna före. Han blev jätteledsen. Frågade vad som händer nu och jag kan ingenting svara förutom att jag älskar honom och han är min. Givetvis var han nyfiken på sin biologiska far...den biten hänvisade jag till J. Och han undrar om jag verkligen tycker lika mycket om honom som syskonen. Då vill jag för första gången i mitt liv slå. Slå J. Sån tur att vi är på varsin sida Europa. Tror ju inte att slagit ändå...men kanske blivit giftig i munnen.

Mina två äldre är jag säker på faderskapet. Lovechild är mer eller mindre en kopia av mig och i flickan - som är lik sin mor - ser jag min mammas leende. Fast nu har vi ju vuxit ihop så jag skulle nog inte bry mig om J hade lurat mig där med.

Nej riktigt rätt står det inte till här hemma. Men jag kommer att hålla mig till Villervalles råd. Ingen alkohol när jag mår så här. Bara stappla vidare. Fast rädd...vad säger lagen? Lillkillen fick ju upp ögonen ordentligt på sin resa och säger att han ska med till Perth. J är liksom inget alternativ.

Nu frukost. Vis av alla råd jag fått här...så övervakar jag och Rivis numera. Muttrar med en varsin kopp kaffe men gör inte ett skit ;-). Sen blir det väl sängen igen...då jag "jobbar" hemma idag. /R

kalla

Nu har du berättat för lillkillen och då är det lika bra att ta ett DNA test, även om du alltid är hans pappa så kommer ni aldrig glömma det här. När ni vet så blir det lättare att prata om och ingen hemlighet som man försöker glömma.

Så skickar kramar och styrka till dig och barnen\\ Kalla