Hej, helt novis på forumet men oj vad jag har kommit till insikt..........

Läst en massa olika trådar här, tagit till lipen när jag insett att det är faktiskt mig dom skriver om.

Beteenden, lögner och hur det skall vara såååå bra utåt. hur barnen är duktiga och världens bästa på alla sett.
För att inte tala om den underbara frun som orkar och ler...............

Jag är nog som gemene man med ett undantag, jag kan väldigt mycket om, whisky och vin. Har druckit mängder med fina rariteter och allt bara för att......
Minns att jag köpte en fin whisky från whisky exchange i london för mer än 3000. Bara för att dricka själv, man är en idiot. Jag vet!
Nu har jag sagt till mig själv att nu tar vi en dag i taget, eller det var vad jag läste på forumet.
Om folk undrar varför man måhända inte dricker kommer jag kort och gott säga:

-Nä, jag är ju allergisk mot alkohol.

Allergisk, undrar dom kanske.
Ja, det är som folk som är allergiska mot jordnötter som får svårt att andas. Så är alkohol för mig.
Dessa nötallergiker får väl aldrig frågan:
-Ska du inte ta en liten nöt och prova hur det känns, det kanske funkar?

Så från och med nu är jag allergisk mot alkohol.

Jag har prövat i omgångar att sluta med skiten men det går ett tag, sedan är man där och lurar sig själv med att en öl skall väl inte vara hela världen.......
-JO, tyvärr.

Förra året höll jag upp juni, juli, augusti. 3 månader. Slog vad med frun och kompisar om att om jag klarade det i tre månader så skulle jag varken städa plocka eller behöva hjälpa till hemma resten av året.
Med den triggern så var det bara att ge sig faaan på det. Jag klarade tre månader. Och storsint som jag är så sade jag :
-Självklart, det var INGA problem, men jag skall hjälpas till ännu mer nu istället för att frun skulle behöva stå som en liten förlorare.
Nu, eller då var vi alla vinnare.

Sedan kommer november med halloween och alles.
Livet fortsätter, dricker lagom mycket mån-söndag med luckor då och då. Läs dagar, inte mer än två tre...........
Blir nyår, jag gör supermiddag med vin, öl, konjak etc.
Halkar ute på uisaen, trillar och slår i huvudet riktigt ordentligt.

Får hjälp till sängen och somnar. Vaknar 01:45. Upptäcker att jag missat hela nyårsaftonen med bekanta.
Och mitt fyrverkeri..............
Men då sade värden vi var hos.

-Vi försökte väcka dig men du ville inte komma upp.

-Kan jag aldrig ha sagt, det här var en riktigt sopig nyårsafton sade jag och stormade hem
Väl hemma drack jag en 75:a konjak helt själv, sex starköl och svimmade i köket.
Den underbara frun gick hem tidigare för att kolla att allt var ok, då hittade hon mig utslagen, nerpissad och dålig.

Fick hjälp med snabb dusch och blev nedbäddad innan hon tog hem barnen.
Pappa är lite dålig förklarade hon, ni vet han trillade ju igår och slog i huvudet..........

I sommras var jag clean i nio veckor, tränade och gick långa promenader. Tappade tomtekostymen och började bli "normal". Semester och så var det dags igen................

Sista wake up callet var när jag var i Spanien förra helgen med 10 kompisar från barndomen.

Vi var där, lör-måndag. Lördag kväll somnade jag på en uteservering och folk hade roligt då dom fotade mig i olika ställningar. Med ölglas på huvudet etc.

Söndag var vi på resturang, jag beställer in en flaska fint vin till mig alena, bjuder såklart lite till de som vill ha. Två öl.
Hamnar i baren och dricker mer öl, sedan lite grogg säger dom som vet. Jag bara vet inte..........

I spanien åker vi till en brisk pub ute i ?????? vet inte.

Där blir jag så berusad så jag får hjälp att åka hem. Tur att man har omtänksamma kompisar som inte bara lämnar en.

På måndagen får jag en riktig utskällning av min bästa barndomskamrat som säger åt mig att söka.

Ditt beteende är inte bra för dig, du tappar i auktoritet och folk blir oroliga. Vi skall vara glada att vi inte lämnar varandra men skärp dig nu. Sade han.

-Men jag har inga problem, olycksfall i arbetet kan man säga, sade jag med ett leende.

Hemma måndag kväll. Bra, vi har en dunk vin hemma. mmmmmmmmm, gott nu skall jag bara ta det lugnt.

Somnar i soffan med hela familjen. Tisdag, VA? Bara ett och ett halft glas vin kvar i dunken............ köper en ny. Somnar i soffan, åker till mitt nattjobb.......... dum i huvudet jag vet!!!!!

Onsdag, är på innebandyträning med den äldsta. I bilen på väg hem säger han:

-Pappa skall du sova i soffan idag igen?

Nä, varför tror du det, säger jag förvånat. Du sover alltid i soffan, säger han.

Lugn grabben, jag lovar. Hädanefter skall jag ALDRIG somna i soffan mer.

Väl hemma slår jag upp ett glas, har installerat en ny app på mobilen. Promillekollen från systembolaget, så man kan se hur man ligger till. Kan väl vara bra.....eeeeehhhhhhh

Där står det i instruktionerna att efter 0,6 promille så behöver man inte dricka mer. För då tjänar man inget på det. varken nytta, glädje? eller nåt med belöningssystemet. Det är som att elda för kråkorna.

Ett och ett halft glas på en minut, promillekolllen i appen förklarar att den bara visar 0,8 sedan stannar den. Jag var på 0,8...........

Vafaaan, två glas till innan jag somnade i soffan.

Skönt att kunna skriva av sig, jag har såååå mycket att ventilera som vill ut. Veta att det kanske är nån eller några som läst hit stärker.
Fyll gärna på denna tråd med kommentarer etc.
Nu kör vi!!!!!!

mig Andreas - missade att klistra in Sinnesrobönen.... Här kommer den:

Gud, ge mig sinnesro att acceptera
det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden.

vill.sluta

Mina värden är bättre, inatt börjar vi (jag) på jobbet. Dessa tre veckor har förflutit utan problem.
Gläds åt de nya lika mycket som gamla profiler som hänger kvar.
M-m gör en fantastisk resa, kanbara heja på. Tiden i spåret och på gymmet kommer göra underverk till beach 2014.

Skriver inte så mycket men läser alles!

/A

FylleFia

Hej vill.sluta! Jag är väl förmodligen den näst sista person du vill se i din tråd, men du skrev att alla var välkomna ;-). Jag tycker precis som många andra att du har hittat ett annat tonläge de sista veckorna. Och det glädjer mig. Någon vis person (minns ej vem) myntade att: "Har man inget språk så har man inga känslor". Du har ett språk. Och jag ser ju hur känslig du är. Därför vill jag vädja till dig att inte kommentera Maligns inhopp för det skadar bara dig själv. Inte ett ord! Lita på mig för en gångs skull. Jag vet att M har skrivit till ett flertal av oss, men jag tror att de flesta skiter i det. Genom sig själv känner man andra och jag har skrivit det förr. Du och jag är kanske för lika för att matcha. Jag blir arg, du blir arg, vi agerar i affekt. Bjud inte M på det. Fortsätt bara din kamp mot alkoholen. Du har jobbat på bra den sista tiden.

Fia

vill.sluta

Cancern.
Vet att hens namn inte betyder cancer, men likt cancern skall hen bort.
Tack för observationen Fia.
Jo det funkar.
Önskar alla trevlig kväll nu, själv blir det att ordna skjuts åt barn till aktiviteter, och sedan få livet att gå ihop.
Alles//A

Anli

Godmorgon,

Han/hon skrev korta inlägg hos flera här som sen togs bort. Verkligen inget att bry sig om eller tänka mer på.
Heja dig, låter som det går bra nu :). Äntligen kanske vi börjar komma dit vi vill :)

Ha en jättebra dag!

Gammel tanten

Vill bara instämma med skribenterna här.
Malign är ingenting att bry sig om. Malign betyder elakartad och det är precis vad hen blivit. Förmodligen för att hon själv mår väldigt dåligt och är avundsjuk på alla dom som lyckats bättre än hen själv på vägen mot nykterhet.

Det låter som det går väldigt bra för dig!
Härligt!

För mig går det inte riktigt lika bra, men jag har tagit till mig en mening som jag tror myntades av Anli:
Även myrsteg fungerar om de bara tas i rätt riktning!

Ha en Fin dag!
Tanten

vill.sluta

Och om man skall så ligger Anli mig verkligen till hjärtat.
Vi är så fruktansvärt lika.
Både till sättet att vara och livet i allmänt.
Älskar alla, även Fia men ytterst lite, obefintligt efter det senaste påhoppet
/A

FylleFia

Nu är du där igen vill.sluta. Skriver osammanhängande om kalkugn (?). Jag börjar misstänka att ditt icke välmående har en del med jobbet att göra. De veckor du var hemma sjukskriven så började en människa skönjas fram. Nu är du den vanlige vill.sluta igen. Taskiga namn på andra forummedlemmar (att kalla Malign föt Cancern var fult, men jag valde att blunda eftersom jag delvis köpte din offerroll) och lite kärlek till dem som just för tillfället inte har retat upp dig,

Du tänker antagligen på att jag förtjänar min släng av sleven nu. Så veva på. Men jag är faktiskt inte genomond. Jag glädjes åt den friske vill.sluta. Men jag orkar inte bry mig längre vill.sluta. Jag vill fråga en fråga rakt ut. Inte varför du dricker, den biten förstår jag. Men varför rannsakar du aldrig dig själv? Vad är du rädd för att finna? Ok, det blev två frågor. Dumma frågor, eftersom jag inser att jag inte kommer att få några svar.

FylleFia ( faktiskt bara Fia men jag ville bespara dig ett elakt påhopp i affekt)

PS: Önskar dig och familjen gott. Snälla vill.sluta, sök hjälp. Om inte för dig själv så för dina söners skull. Den finns där! Hjälpen. Ds

vill.sluta

Oj vad skäll och pekpinnar jag fick av dig nu fia.

Anledningen till att det ser riktigt illa ut mitt sista inlägg är för att jag skriver på min tochmobil, låg i sängen och skulle strax somna.

Detta med kalkugn..... är autofunktionen som mobilen har.

Den lägger till det ord som det skulle vara och när man skriver med korvfingrar så blir det lite så och så ibland.
Man kan få rätt konstiga ord i sms:en man skickar.

Oj, det var visst vad du var på hugget nu då Fia, men utan att ta på mig ??? någon offerkofta så låter jag allt vara.

Känns lite olustigt detta.......

Du har fått mig att enbart hålla till i min egen tråd, jag gör som du ber om.

Lik förbaskat kommer du hit och skriver att jag inte skall bry mig om vad Malignt skrivit till mig.
Jag svarar att det rinner av mig som vatten på en gås.

Ser i trådarna att hen tydligen varit på dig men ser inte vad som skrivits då det tagits bort.

Sedan kommer du in i min tråd och ber mig att söka hjälp???????

Jag har inte rört en droppe sedan 21:a oktober.
Därför blev jag så förvånad över din "vänliga" tillsägning.

Men det kanske blir som du vill tillslut Fia.

Du har fått mig härifrån, för hur jag än beter mig så är det svårt att hitta en form som passar dig.

Jag vet inte riktigt vad jag gjort dig förutom att vi kom på kant i början då jag skrev till Dompa om något han skrivit i en annan tråd.

Och du gick på med storsläggan och ville sänka mig.

MamaBlue gick då emellan och förklarade vad hon trodde kunde vara grunden till det missförståndet.

Sedan den dagen har du haft ett horn i sidan till mig.......................

Men Fia du vann, jag tar och drar härifrån nu.

Jag orkar inte, jag behöver inte detta.

Du kanske behöver forumet mer och bättre.
Jag önskar dig all lycka till, de profiler jag träffat och mött har en stor del i mitt välbefinnande också.

Jag kommer regelbundet läsa och skickar väl en status på nyårsaftonen som jag sagt tidigare.

Klappa dig själv på axeln Fia, äntligen lyckades du!

Alles//A

FylleFia

Nej vill.sluta. Jag har inte fått dig att hålla dig bara i din tråd. Jag bad om att du skulle hålla dig borta ifrån min. Var du skrev i övrigt hade jag inga åsikter om. När det gäller din egen tråd så var ALLA välkomna. En sanning med modifikation.

Jag tycker att det är
botten att vi hamnat här. Att dina och mina tillkortakommaden ska få lägga ett moln över den riktiga fighten. Där ser jag tyvärr att du inte är redo än. Du skriver fult och ofta i affekt. Jag kan köpa kalkugn men inte cancer. Jag köper inte heller korvfingrar. Du är en vuxen man, du kan läsa igenom dina texter innan du postar

Betyder det att jag avskyr dig, tvärtom. Jag finns i din tråd för att jag faktisk bryr mig. Jag ser dig. Hur som haver; skyll inte din tillfälliga (?) reträtt från forum på mig. (Jag som är skit/nada i din tillvaro) Utan spana bara innåt. Vem är vill.sluta?

FylleFia

Saga

för inbjudan till denna tråd. 8 nyktra, hemska, underbara, glädjefyllda, ångestladdade dagar passerade. Och så blev det fredag. Alla barn hade åkt och reptilhjärnan spelade mig ett spratt. Ångesten tog över. Kroppen gick på högvarv. Hade tänkt att inte vara hemma denna kväll, utan göra något med min man så jag kunde distrahera tankarna. Dock hindrade min förkylning och vi blev hemma. Vi satt länge och pratade om hur det varit och att jag inte ska dricka mer. Toppen, verkligen. Inte alla som har sånt stöd och förståelse. Han accepterar inte en droppe till och det hjälper mig förstås mycket i mitt velande. Så vad gör jag när jag vill klättra på väggen men inser att jag inte är Spindelmannen? Pratar jag med min man om det? Tar vi en biltur eller lång promenad? Nej jag trycker i mig 4 citodon och känner mig genast lugnare. Shit!! Vad håller jag på med?? För några år sen var jag mycket måttlig med alkohol, aldrig hållt på med droger. Jag är en driftig, självständig, högutbildad tjej med massa barn och stort socialt nätverk. Jag har uppnått de mål jag satte upp för några år sedan. Men vad spelar det för roll när man bara är människa? Jag är alkoholist. Jag inser det. Och jag har delat det med några utvalda. Men inte faan ska jag byta ett beroende till ett annat!

Jag är den typ av person som alltid sätter andras behov framför mina egna. Jag vill gärna kunna hjälpa, stötta råda er andra här inne. Men nu är jag så skör och behöver ert fantastiska stöd.

Jag vill komma ur detta, men vet inte hur.

Saga

vill.sluta

Ett tips, ta en dag i taget och är det jobbigt så ta det timme för timme.

Skönt att gubben din är med, men utan att verka för entusiastisk....
Du fixar detta! plättlätt blir det nog inte, men det går.
/A

Saga

Jag är riktigt under isen nu... Jag måste nog inse att jag inte klarar detta på egen hand. Vet bara inte var jag ska börja. Jag kan inte söka vård inom landstinget av flera skäl, men ska försöka hitta en kommunalanställd alkoholterapeut kanske. Igår tog jag mer tabletter och drack sprit. Jag har legat vaken hela natten med både syn- och hörselhallucinationer. Jag vågade inte somna för jag trodde jag skulle sluta andas i sömnen. Det är kanske inte rätt att skriva här bland er som är så starka och kämpar mot ett mål. Jag vet inte heller riktigt varför jag skriver, det känns lite bättre helt enkelt. Imorgon ska jag ringa för att få hjälp. Fy vad man känner sig liten i detta.

Tusculanum

Jag hoppas att det är ok att jag lånar din tråd vill.sluta för att svara Saga.

Som jag har skrivit någon annanstans är det just här du kan vara absolut ärlig och självutlämnande. Inte nog med att du är fullständigt anonym dessutom umgås du här med fullblodsproffs inom ämnet alkohol och beroende. Det finns inget som inte har behandlats här och vad du än känner eller råkar ut för så här det hänt här tidigare. Här är vi sällan unika med våra tillkortakommande.

I detta forum det finns många som gärna hjälper dig så gott det går. Dina problem är viktiga för dig och du är viktig för oss som finns här eftersom du har tagit första steget till ditt tillfriskande. Du har varit här och lämnat ett avtryck för att du vill få en lösning och hjälp. Bra jobbat!

vill.sluta

Det knyter sig I magen på mig när jag läser om att du druckit och tagit tabletter!
Detta är förenat med absolut livsfara!
Vet inte hur du lever eller din livssituation ser ut, men om ingen annan bryr sig så gör JAG det.
Du är på tok för värdefull för att som du själv trodde, att du skulle somna in.
Hoppas verkligen att allt är så pass bra nu så du har vett att INTE laborera med sprit och tabletter.

Lova mig det snälla!
Stanna här och läs bland trådarna, pröva att du kan få hjälp mot beroendet.
Här är du anonym, jag hoppas och vill tro på dig.

Lova att du ringer en jour, kramar!
/A

vill.sluta

Du är en smart tjej med barn och allt, snälla dok hjälp och få någonting mot suget och så att du inte KAN dricka.
Du hade åtta dagar I bagaget, om du håller upp fem dagar till så har du endast druckit 1 dag på två veckor.
Och när skedde det sist?
Du fixar detta, jag tror på dig!
Du har allt att vinna på att skippa spriten.

Även om mam känner sig liten och ensam så är du såååå viktig för många.
I synnerhet dina barn, dom har bara en mamma.
Och för dom är du den viktigaste I världen!

Lova att du loggar in I morgon och lämnar en uppdatering, oavsett hur det gått.
Det viktigaste är att du hänger kvar.
Detta är starten för en fantastisk fortsättning på resten av DITT liv.

Du kan, du vill och du SKA!
VISSA AV OSS MEDLEMMAR HAR HÄNGT HÄR LÄNGE, så känn ingen stress kolla bara på mig.
Snacka lååååååång startsträcka, men nu åker vi.
Och snart har du två veckor sånär som någon dag hit eller dit.
/A