Jag är en mamma. Jag har tre barn o dricker alldeles gör mycket. Nästan varje dag blir det något. I kväll har jag druckit en flaska vin tillsammans med mina två yngsta barn... Mår skit och vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Skäms något fruktansvärt!!! Jag skriver i morgon om min etanolhistoria och hoppas på att få stöd och hjälp här. Har läst många trådar och känner tillförsikt av det jag läser. Hjälp mig!! Fan också, jag vill inte ha det så här. Jag är 35 år och har alldeles för länge kvar att leva..

har testat den. Typ 8 år innan jag valde nykterheten. Så var det med det.

Eken

Sent grattis till din nyktra midsommar! Vad roligt att du börjar känna dig piggare osv! :)
Jag har tyvärr inga erfarenheter av campral..
Har du bytt ut antabusen eller? (Bara nyfiken) :) Varför isf?

har jag försökt men utan framgång. Kanske var jag för otålig som vanligt:-) Däremot fungerar Revia och liknande utmärkt på mig. Upptäckte dock att jag vill inte dricka lagom, utan min avsikt med att dricka är att bli sinnesförändrad och med andra ord berusad i olika grad. Alltid en insikt...
Fenix

Morla

Tack för era svar <3
Jag äter både antabus och campral nu. Jag har fått i uppgift av min läkare att höra av mig på bestämda datum så att vi gör en utvärdering. Sagt och gjort, ringde på Måndagen. Jag berättade om hur sugen jag varit över midsommar och sugen som kommer över mig. Jag blir också arg och grinig. Läkaren tyckte att jag skulle testa campral och se om det hjälper mot suget. Jag läste att det tar ca en vecka för att det ska få full effekt. Jag tror personligen att effekten kommer pga av avhållsamheten från alkohol och viljan och beslutsamheten att nu får det vara ett slut på vansinnet. Samtidigt gör jag som expertisen säger då jag är mer proffs på att dricka än att sluta att dricka. Jag käkar piller (massor känns det som) och jobbar vidare med min motivation. Den är stark iaf!
Jag har sagt till min karl att jag ska vara nykter hädanefter. Vet ni vad han sa?! Jo, han sa att det är nog lika bra, jag tycker att det är ett bra beslut. Du blir för full för ofta.. Ok, skönt att han vet om det!! Det som förvånar mig är att det inte var någon stor grej för honom. Det är ju lixom det för mig.. Får se vad som händer framöver. Tack för att ni finns! Ni är guld värda :)

att du tar till alla hjälpmedel. Jag måste skratta lite igenkännande, jaså din karl visste om att du dricker för mycket! Tänk att vi har inbillat oss att det inte märkts. Jag ser ju lättnaden hos min man när han fattat att jag menar allvar. Och då vet han ändå inte hur mycket jag faktiskt drack när han var borta. Eller så har han räknat ut det också. Det goda med att öppet erkänna hur stora problem man har är ju att det inte går att släta över och gå tillbaka till det gamla igen. För det ska vi inte. Jag tror på dej, du är verkligen fast besluten att klara detta och det gör du. Det kommer att bli lättare också så småningom. Faktiskt så saknar jag inte drickandet men jag minns tydligt alla gånger det gick snett. Tänker inte på det så ofta och då med tacksamhet för att det är över. Men bra att minnas var man kommer ifrån och hur det skulle bli om jag drack igen.

Mammy Blue

Du har verkligen bestämt dej, och jag håller med dej - i kriget mot alkoholjäveln är alla medel tillåtna! ;-)

Den där stackars alkoholiserade pippin vi har på axeln kan få bo kvar där, det är ju egentligen bara synd om den, hihi, och vi lyssnar ju inte längre på den, eller hur?

Jättekram, Morla!
/MB

FylleFia

Jag med tror på dig Morla! Samtidigt som jag skrattar åt Markattas beskrivning av de "behov" vi har. Skrattar snällt och igenkännande. Har just kommit hem från en charterresa med maken. 21 dagar, varav bara två nyktra. Men jag tog det oftast bra mycket lugnare än jag brukar. På semestern "får" man ju dricka. I alla fall; De två första dagarna rusade jag tillbaka till hotellrummet ett antal gånger eftersom jag inbillade mig att jag hade diarré. Magen gjorde konstiga ljud, men inget number two kom ut. Tredje dagen listade maken ut problemet; jag var hungrig!!! Magen kurrade, men som den alkoholist jag är så såg jag ju genast ett problem. Konstig är förnamnet.

Liksom du var jag spiknykter på midsommarafton (som jag givetvis tog igen med råge dagen därpå:( ).

Fia

Morla

Vilken skillnad det är på alkoholsuget den här helgen. Mycket mindre. Det kommer dock över mig, men det påverkar inte mitt humör så mycket. Jag tog med familjen på en åktur i kväll och åt på en hamnrestaurang. Min karl drack starköl och irish coffey. Nu har han gått till grannen och fortsätter med vin. Jag har gått och lagt mig. Jag ville dricka som vanligt på eftermiddagen, men nu har lusten till det HELT försvunnit. Njuter av att jag är nykter. Jag hoppas att han gnäller över att han är bakis i morgon, då kommer det att kännas ännu bättre :D

Pontus

Visst är det skönt att vakna nykter! Hade besök av en vän igår "full som fan", jobbig, stank. blev äcklad och tycker nästan lite synd om hur han mår idag. Det är så skönt när suget äntligen går över, en skön stor lättnad när demonerna tryckt på under dagen:)
Jag har ingen erfarenhet av medel, men alla medel funkar inte för alla, bra att du ger det en chans, kanske funkar på dig!

Morla

Igår... Usch vilken dag. Tänkte på att dricka a hela dagen. Jag äter duktigt mina tabletter och fortsätter att vara nykter. Men vilken konstig dag det var. Tänkte på att om jag slutar m antabusen så kaaanske jag kan dricka vin i helgen. Skönt! Mysigt! Sommar på altanen! Stress i min kropp, dåligt humör. Jag har PMS i stora doser så jag funderar på om det är det som triggar mitt alkoholsug den här gången. Ska strax hälla i mig min Antabus, för jag ska fanimej inte dricka det där saknade vinet. Ska bli spännande att se hur det känns när PMSn lagt sig.
Kram på er!

Mammy Blue

att välja kryckan framför fällbenet. Vi behöver inte falla mer om vi inte vill.

Jag älskar mina antabus, min krycka, frälsarkrans, burkad vilja whatever, men de kan inte sluta åt oss, bara vara ett stöd.

Kram!
/MB

Morla

Blir så glad när ni skriver, vill att ni ska veta det. Jag hade inte kommit så här långt utan er.
Funderar på vad jag skulle kunna skämma bort mig med i stället för A.. Vet nästan inte vad det skulle vara, konstigt. Jag måste lära mig att njuta av saker som jag tidigare njöt av. Det enda jag gjort sista tiden är att dricka vin som belöning och avkoppling (?). Jag är en allt eller ingetmänniska när det gäller hälsa (mat, alkohol, motion, snus) och nu börjar återigen tankarna på att gå ned i vikt att dyka upp. Kanske det blir min belöning. Får se! Först och främst ska jag inte dricka A. Känns bra idag. Kram :D

Morla

Idag har jag tänkt på att jag mer och mer sällan tänker på att dricka alkohol. Det har gått en kort tid och jag kan ju inte utvärdera så snart, men faktiskt så känns det bättre med suget. I helgen kommer det säkert att bli jobbigt igen, men Antabusen hjälper mig enormt. Jag tar beslutet varje morgon och det känns bra. Jag mår så mycket bättre! Inte för att jag hoppar omkring av glädje, långt ifrån! Däremot dyker jag inte ned i bottenlösa svarta hål längre. Jag ska inte dit igen heller. Känner mig stark i mitt beslut.
Kram

Det kommer att gå lättare undan för undan med tillfälliga bakslag av sug. Men sug går om. Du är målmedveten och bestämd, fortsätt med det, bra jobbat! Det är så man blir nykter och glad att vara det:). Du agerar bestämt istället för att hoppas och önska.

Läser ibland här i forumet funderingar om hur man ska kunna vara nykter, att livet blir så trist. Hmm, det känns så i början ibland, irrationellt nog. Då har man valt att glömma bort alla fyllor, bakfyllor, ångest och skam. Är det inte bättre att ha det lite trist istället? För övrigt kan jag lova att det blir så mycket bättre sen så håll ut.

vill.sluta

Livet finns kvar med med och motgångar.
Men så mycket enklare det blir att slippa lägga till ångest och skuldkänslor.
Du vet vad du gjort, och får ta konsekvenserna av det.
Lite lättare än att behöva ta konsekvenserna av något du inte kommer ihåg för du hade druckit.
Kom hit och läs när det känds motigt!
/A

Morla

Tack för att ni bryr er om mig och tar er tid att skriva här hos mig. Framöver hoppas jag att jag kan stötta andra mer oxå, men känner att här är jag så otroligt fokuserad på mig själv och min nykterhet. I alla fall just nu.
Började med VLCD idag. Inget sug efter alkohol, är däremot ganska hungrig.. Kram!