Jag är en mamma. Jag har tre barn o dricker alldeles gör mycket. Nästan varje dag blir det något. I kväll har jag druckit en flaska vin tillsammans med mina två yngsta barn... Mår skit och vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Skäms något fruktansvärt!!! Jag skriver i morgon om min etanolhistoria och hoppas på att få stöd och hjälp här. Har läst många trådar och känner tillförsikt av det jag läser. Hjälp mig!! Fan också, jag vill inte ha det så här. Jag är 35 år och har alldeles för länge kvar att leva..

vill.sluta

Fast jag dragit igång club vit så vete faaaan om jag hade klarat till kvällen.
Men du har gjort det och HEDER till dig.
Även jag älskar vin, för att inte tala om god whisky.
Dessa ädla droppar...........
Men, NEJ!!
Idag skiter vi idet va.

Men nu hae du också träffat den berömda papegojfaaaaan.

Denna förrädiska fågel, vars enda mål är att få dig att ta ett glas.

En öl,what ever.
Berättade på gymmet idag om mina nyårslöften, och nämnde bla att jag tänkte köra 2013 vitt.
-Nä, i samstämmig kör sade alla. Inte ens rrtt glas vin, eller en öl?
Nä, svarade jag. För att i nästa sekund höra mig själv säga :
-Fast jag hör ju nu hur dumt det låter så det kommer nog inte att funka..........

Men va? Vad säger jag, jag har ju fel i huvudet.
JAG KAN JU INTE DRICKA NORMALT!!!

Där har vi det största i och svåraste för mig.
Att öppet gå ut med att jag är alkis, det smakar illa i munnen oxå..........

Jag vill inte, jag vill inte........
Som ert barn, fast rubriken heter ju att man skall förändra sitt drickande. Och det satsar jag nog på, istället för att bli absoluttist.
Men cluben består.

Läste hur svaret såg ett och rättar stavfel osv.
Får väl tillägga att cluben består och ÄVEN JAG GÅR PÅ VITT 2013

Var inte förbryllade. Jag måste bli starkare och säkrare o min nykterhet.

Fortfarande är jag skör, VÄLDIGT skör.
Vill vara som alla ni duktiga, starka.

NI ÄR HJÄLTARNA/HJÄLTINNORNA!!!!

Nu kom det folk hem och jag har sovit ett par timmar.
/A

Mammy Blue

Du är ju fantastisk Morla! Jag är inte säker på att jag hade fixat att springa på en påse öl så där. Åtminstone hade jag nog gömt undan dem för att ha om det krisar. En applåd för dej! :-)

Morla

Tackar! *bockar och niger* :) har inte bestämt mig om jag ska hälla ut dem än. Kanske är det papegojan som hindrat mig. En fråga, jag vill radera ett inlägg som jag gjort, varför kan jag bara klicka på "besvara"? Har ngn anmält inlägget då? I så fall med all rätt.. Kram

Eken

Är likadant med senaste inlägget jag gjort i min tråd också då jag kollade. Det finns bara besvara men inget redigera. Och det tycker jag iaf inte är något som kan ha blivit anmält :O Kanske bara något fel här på sidan... Kan inte tänka mig att du har skrivit något som varken blivit anmält eller behöver redigeras! :)

Mammy Blue

Det brukar väl vara ett "redigera" före "besvara", är det inte det?? +river mej i huvudet+??

Säkert någon annan som vet bättre.

Kram så länge! /MB

Morla

Jo, så är det, Eken:( men vad tur att inte det syns så tydligt då:) jag har anmält själv nu och får se vad som händer. Annars så snusar jag fortfarande om ngn undrar. Har 4dosor kvar, ska göra ett försök att sluta efter att de är slut, ungefär på Måndag (mammy, läser du?;-)) Blir peppad av santorinis framgångar! Jag äter inte godis eller dricker läsk. Nästan inga kolhydrater. Jag tror verkligen att beroende, oberoende vad det är, hänger ihop. Jag ska köra det här racet, men viktigast av allt är att jag inte dricker a! Har en skiva med avslappningsövningar/meditation som jag ska använda mig av. Har även bokat upp date med en god vän i morgon kväll. Ja, så var mina tankar så här på kvällen, må så gott och tack för att ni finns och läser mitt svammel:)

Mammy Blue

men sedan är jag på. Men jag håller med dej om att A går före. Minsta lilla tveksamhet, så väntar jag med snusslutandet. LCHF är infört här också, stackars min sambo. Tur han kan äta på jobbet, ha- ha! ;-D

Avslappningsövningar är bra, jag har börjat djupandas, långa lugna andetag när jag känner att det börjar röra sej på vänsteraxeln. För att kunna slå dövörat till...

Tack för att DU finns!
Kram! /MB

Anli

LCHF, vet att om vikten börjar peka för mkt uppåt kommer jag bli så deppig och då är risken stor att jag tröstar mig med vin. Och så sitter jag där, överviktig OCH vinpimplande ;) Snuset vågar jag inte ta bort än, låter det andra komma först nu. Hejar på er och kanske hänger jag på såsmåningom ;)

/Anli

Jag tror stenhårt på att ändra kosten samtidigt som man slutar med alkoholen. Minska på kolhydrater och ta bort sockret så blir suget mindre. Plus att man får mera att pyssla med och annat att tänka på, ha ha, med nya recept och annan matlagning. Min man äter gärna samma sak som jag men han äter kokt potatis till det mesta. Alla kan äta samma mat, man lägger bara till andra tillbehör åt övriga familjen.
Bra att ni är ett gäng som håller ihop nu. Jag la av med alkoholen efter förra nyåret och då var vi några som följdes åt, det var skönt. Tyvärr föll jag igenom efter nån månad men tog nya tag igen i juni. Det är så med missbruket att man får inte ge upp om det inte går så bra, man måste börja om igen. Det GÅR att bli fri från det och leva ett bra liv. Jag känner mej just så, FRI! Det är en sån frihet att inte vara en slav under lasten längre. Tänk att det kan vara så skönt att SLIPPA alkoholen! Man kommer dit om man håller ut! Och det kommer ni att göra.

(och jag kan redigera:-). Undrar om det är så att om man loggar ut emellan, då kan man inte längre redigera. Kan det vara det?)

precis så tänkte jag när jag tog tag i vikten samtidigt. Om jag ska klara att lämna bort vinet måste jag ta tag i vikten också för att må bra och få självförtroende. Det blir en god cirkel. Jag mådde dåligt av min övervikt (ca 20 kg) och skulle jag ta bort vinet, trösten, så skulle det bli svårt. Snusar eller röker gör jag inte så det ska jag inte säga nåt om:-)

Nu har jag bara några kilo kvar som jag vill ha bort och dom stör egentligen inte så det får ta den tid det tar. Till Beach 2013 ska jag vara i form!

Mammy Blue

Jag tror jag får satsa på Beach 2030... ;-) Startvikt: 116 kg. Det kostar att stå på topp! ;-)

Anli

Blir så motiverad när jag hör dig! Tänk vad bra du är!! Ett helt år av nykterhet och bra kost! Hoppas jag är där du är nu nästa år vid den här tiden. Och som du skriver, skulle man falla tillbaks så får man förlåta sig själv, försöka att inte se det som "kört" utan ta nya tag.

Nu te och macka (finncrisp är ok LCHF mässigt ;)) innan läggdags. Trevlig (och god!) omväxling jämfört med för ngn vecka sen när jag vid denna tidpunkt på kvällarna var helt slö efter för mkt vin. Hu! Aldrig mer!

Kram

vill.sluta

Förra veckan, satsar på 84 inom 6 månader.
Kan funka, rätt kost och rätt träning.
Och framförallt ingen alkohol.
Kommer bli kanon, slippa stå o vassen...........

Tycker ni tjejer är fantastiskt duktiga!!!
Heja heja heja......
/A

Morla

Beach 2030? Hallå! Vad är det för ett pessimistiskt mål? ;-) nej, skämtar bara. Ryck lite på axlarna (papegojan trillar säkert bort en stund) och tänk alla kalorier som försvinner bara av att vi inte dricker:) Anli, ingen press alls angående nikotinet, vi gör ju det här i smyg... :) jag har gått ned 4kg, väger nu 85kg. Målet är 70, vi får väl se. Dessa kilon är till stor del borta tack vare att jag inte dricker, har inte gjort så stora förändringar annars. Har ju varit så svullen i kroppen, plufsig i ansiktet, rödsprängda ögon. Usch.. Tur att jag inte skriver en kontaktannons, eller hur?

Morla

Kul att du hoppar in och hejar och står i:) jag blir glad! Och vet du? Du är oxå duktig! Kram

Mammy Blue

Jag har inte vägt mej sedan i oktober, men som du säger, drickandet gav plufsighet så jag borde ha gåt ner två kilo i alla fall med tanke på att jag inte behöver bh längre till påsarna under ögonen, hihi!

Ha en bra dag, mycket på jobbet idag, så läsandet får vila. Tror jag....
Kram /MB

Morla

Har suttit och räknat lite nu på morgonen.. Hmm.. 2 bib i veckan=400kr. 4veckor i månaden, det kostar 1600kr. Snus ca300kr/vecka=1200kr på en månad. Alltså: slutar jag snusa oxå så får jag totalt 2800kr extra i månaden. Jag får en (föhoppningsvis) smal och stark kropp, vita friska tänder, bra andedräkt, bättre psykisk hälsa, gladare barn (då de får en bättre mamma) och dessutom kan jag köra omkring i min bil som jag vill. Lite pepp såhär när det nalkas helg! Kommer ni på något mer så fyll gärna på i det halvfulla glaset;-) Kram

Anli

Precis vad jag behövde :) Håller på att räkna ut om vi kan åka t Thailand över nästa jul och med din uträkning så låter det ju inte omöjligt :) Ännu en morot för mig, vinpengar sparas till resan istället. Iof så kanske det ej blir lika mkt för mig, tror ej jag slutar snusa just nu, men bara vinet har ju kostat en hel del. Jag köpte dessutom alltid flaskor (dyrare än BIB) för att kunna smyga ner i stora (väl genomtänkt) handväskan på väg hem från jobbet. SÅ skönt att slippa det!!

Kram

höst trollet

Ja nog kostar det.. Fick en tankeställare i höstas, när jag drog ut kontobeskeden och räknade ut hur mycket vi "druckit upp" under sommarmånaderna.
Gubben trodde mig inte först, utan fick sätta sig och räkna ;-D Sedan kom ett "Å F-N.."
Det kan ju också vara en bidragande orsak till att han dricker mycket mindre idag..
Kram /trollis