Som de flesta av er så har jag oxå ett låångt förflutet med A inblandat i mitt liv, olika mycket under olika perioder. För exakt ett år sedan klarade jag av att hålla upp i 3 veckor, sen smöög det sig på igen. Jag har familj med två barn samt en son sedan tidigare förhållande, nu när jag reflekterat extremt mycket sedan i tisdags då jag bestämde mig till 100% att göra en riktig förändring, så tror jag att A var en stor bov i detta. Vilket jag inte alls såg då.. Jag har druckit nästan varje dag sedan jag var 19 år , är nu 34.... Min nuvarande fru och jag har haft en riktig berg och dalbana sedan vi träffats och nu var det seperation på tal igen.
Vad är då annorlunda denna gången??
Jag har ju varit här så MÅNGA gånger förr..
Jag kan inte direkt sätta fingret på det men det känns liksom i hela kroppen denna gången att det är SISTA chansen att komma ur min avskyvärda kärleksrelation till spriten.
Vi har en årlig sammankomst nu till nästa helg med grabbgänget, jag har redan ringt dom och sagt att jag inte kommer dricka. Till min förvåning är dom faktiskt inte jättestöttande utan reagerar mest med tysthet och förvånan. Men denna gången bryr jag mig inte. JAG SKA inte ha med A att göra längre utan det är min familj som är det viktigaste! I morse berättade jag för min fru att jag har ringt mina kompisar samt att jag registrerat mig här (eller på echange först). Jag började gråta och berättade om hur jag smugit med flaskorna i källaren, ljugit om att jag inte druckit, kört bil några gånger för att "nödhandla" för att inte avslöja mig för henne.
Hon reagerade med att gå bort till mig och ge mig VÄRLDENS kram, (hon kramas nästan aldrig och har varit väldigt ofysisk de senaste åren)
Samtidigt så hämtade hon våra förlovningsringar som jag slängde av i fyllan för ett halvår sedan.
Skulle jag svika henne nu så har jag ju förlorat ALL värdighet.
Jag har bara varit nykter i 3 dygn, men fy f.n vad jag vill detta nu! Vill tacka alla här som skrivit och inspirerat mig något oerhört.
Jag kommer ha detta som en slags trygghet och försöka rapportera löpande hur det går, för jag vet att det är mycket känslor i detta forumet som kan få andra att vakna. Jag var inne här och läste för ca 3 år sedan då jag för första gången började inse att jag hade problem.
Tack för att ni finns!
Ha en fin dag och ta hand om den: // C

Här är en till som gillar dig. Sitter med tårar i ögonvrån. Det är inte mycket vi kan säga till dig tyvärr. Men läs gärna din tråd från början. Du VET att det inte finns något i världen som blir bättre av alkohol. Du vet det.

Tänker på dig Calle

konstnären

Callevännen var rädd om dig. Varför skulle du lyssna på mig, själv lyssnade jag inte på någon när jag var aktiv. Men i alla fall, kom tillbaka.
Kram
Konstnären

Calleqwerty

Haha, nästan lika säkert att det inte blir mys som att det inte blir A. Men fy fn.. vad jag skulle uppskattat om det blev så. Mys alltså :-)

Ebba

Jag har börjar att be ibland trots att jag inte tror på Gud, det är skönt. Ta det inte personligt men jag ska be för att en man och en kvinna nånstans på jorden ska ha bra mys ikväll. Bra försoningsmys som leder till leenden, värme, avslappnade kroppar och tro, hopp och kärlek. Men vad bra, jag själv sveps med i den bönen ju och alla andra som behöver det.

Calleqwerty

Vi e rätt lika!
Jag ber oxå på något vis, och har gjort så sen jag var liten.
Och du Ebba!!!!! Din bön har redan funkat ;-)

Ebba

Vi är kusligt lika.
Kolla listan.
1. Alkoholproblem.
2. Brukar be.
3. Har lyssnat på Jan Johansson.
Sen vare nåt mer tror jag men det har jag glömt. Vi har samma humor som tur är annars hade du inte förstått hur allvarlig jag är med denna lista.
Fast jag tror det skiter sig lite nu för du gillar säkert inte Dr. Pepper och chips med smaken Salt & Vinäger??

Calleqwerty

Shiit Ebba!
Sjukt spooky lista!
Jo jag gillar Dr Pepper o salt å vinäger chips!
Hatade de chipsen första gången jag åt dem, det var på en 3 veckors språkresa på isle of weight då jag fick dom i lunchpåsen.
Det var förövrigt första gången jag drack sprit.
Halsade 0.5cl koskenkorva ur flaskan och deckade på en trottoar. Hmmm smart.

Ebba

Första gången smakar S&V chips mest chockerande konstigt. Sen blir vissa av oss fast trots det. Som med sprit...
Det är så härligt att du kan skratta igen, nu känner jag igen dig.
Ska försöka leverera ett skämt av hög kvalitet här en gång om dagen. Nej, det blir för pressande jag vill inte bli nån utmattad medberoende. Ska du äta något gott idag? Jag gissar. Bakis fru = pizza!

Ebba

Minns du det som vi tyckte var så otroligt bra skrivet som du skrev - det om vad dina barn behöver? En välmående pappa som finns för dem eller pengar. Jag fattar att du mår och har det pisstufft nu med jobbet, kärlek, barnen, A. Du kommer braka ihop förr eller senare om det fortsätter så här. Kan du kapitulera, lägga korten på bordet, be om hjälp och via jobbet bli skickad på behandling fem veckor eller låter det helt omöjligt?
Du behöver inte svara och det vet du.
Jobb är jobb. Ett liv är ett liv. Barns barndom barns barndom.

Calleqwerty

Ebba. Jag brakar icke ihop. Det e helt omöjligt eftersom jag ska äta "riktig" chili con carne som puttrat sedan 9.30 imorse. Dvs högrev på Älg som stekts och sen kokats i corona Öl med lök, div. Rotfrukter, massor av chili/paprika och buljong (mm.. Bla lite sweet baby rays osv)
Den börjar nu precis sätta sig och bli fin.
Trädgården är höststädad å dassen skurade, har tom haft mys redan med frugan pga din bön.
- så vad mer kan man önska sig?? :-)
Kram på dig och tack alla som skrivit trots min frånvaro!

Ebba

Ring mig (haha) om du nån dag vill ha ett bra behandlingshem. OM alltså. Muris! Stingo! Konstnären! Vickan! Kolla Calles matblogg är åter i funktion.Gudvadgottjagblirhungrigsomenvarg!

Ebba

Tack på förhand.
Vet du vad som hände igår? Jag somnade på soffan med alla lampor tända och grytan med mat som stått länge i ugnen, orörd på spisen. Valvakan på TV och kläder på mig. Mitt i natten kom han upp. Släckte överallt, stängde av tv:n och lät mig ligga kvar på soffan. Har faktiskt aldrig varit en som kan somna i soffan ens när jag var onykter.
Intressant nog har jag haft den bästa nattsömnen på lääänge natten till idag. Ha nu en bra måndag, se en inre målbild av en lycklig My Little Pony.

Calleqwerty

Ingen A idag heller och tror att jag börjar komma in i rätt gänger efter resan igen.
Något mer harmoniskt hemma trots överaktiva ungar som aldrig somnar samt vaknar femtielva gånger/natt.
Trött... Godnatt po er allihop.
Ps. Har fått en skitjobbig bild i huvet..
Löfven som iprenmannen. Den intelligenta statsminister. Fast i röd dräkt då.
Kanske något inför nästa valkampanj?

Ebba

Valet har sugit musten ur Sverige, tycker alla överallt har varit ur balans idag. Har du läst Muris nya tråd hon har löpt amok på en parkering idag :)
Ingen A för mig idag och inget H heller.