Som de flesta av er så har jag oxå ett låångt förflutet med A inblandat i mitt liv, olika mycket under olika perioder. För exakt ett år sedan klarade jag av att hålla upp i 3 veckor, sen smöög det sig på igen. Jag har familj med två barn samt en son sedan tidigare förhållande, nu när jag reflekterat extremt mycket sedan i tisdags då jag bestämde mig till 100% att göra en riktig förändring, så tror jag att A var en stor bov i detta. Vilket jag inte alls såg då.. Jag har druckit nästan varje dag sedan jag var 19 år , är nu 34.... Min nuvarande fru och jag har haft en riktig berg och dalbana sedan vi träffats och nu var det seperation på tal igen.
Vad är då annorlunda denna gången??
Jag har ju varit här så MÅNGA gånger förr..
Jag kan inte direkt sätta fingret på det men det känns liksom i hela kroppen denna gången att det är SISTA chansen att komma ur min avskyvärda kärleksrelation till spriten.
Vi har en årlig sammankomst nu till nästa helg med grabbgänget, jag har redan ringt dom och sagt att jag inte kommer dricka. Till min förvåning är dom faktiskt inte jättestöttande utan reagerar mest med tysthet och förvånan. Men denna gången bryr jag mig inte. JAG SKA inte ha med A att göra längre utan det är min familj som är det viktigaste! I morse berättade jag för min fru att jag har ringt mina kompisar samt att jag registrerat mig här (eller på echange först). Jag började gråta och berättade om hur jag smugit med flaskorna i källaren, ljugit om att jag inte druckit, kört bil några gånger för att "nödhandla" för att inte avslöja mig för henne.
Hon reagerade med att gå bort till mig och ge mig VÄRLDENS kram, (hon kramas nästan aldrig och har varit väldigt ofysisk de senaste åren)
Samtidigt så hämtade hon våra förlovningsringar som jag slängde av i fyllan för ett halvår sedan.
Skulle jag svika henne nu så har jag ju förlorat ALL värdighet.
Jag har bara varit nykter i 3 dygn, men fy f.n vad jag vill detta nu! Vill tacka alla här som skrivit och inspirerat mig något oerhört.
Jag kommer ha detta som en slags trygghet och försöka rapportera löpande hur det går, för jag vet att det är mycket känslor i detta forumet som kan få andra att vakna. Jag var inne här och läste för ca 3 år sedan då jag för första gången började inse att jag hade problem.
Tack för att ni finns!
Ha en fin dag och ta hand om den: // C

Calleqwerty

Ligger själv helt nojjig i huvet.
Har ett superdrygt möte imorgon bitti där vi sitter rejääält ikläm pga av dålig dokumentation.. Kört med förtroende i 15 år med denna kund, men så har det kommit in en extern konsult som ska visa sig duktig gentemot vår kund. Nojjig för resan på torsdag, borde packa ikväll men det har jag inte. Isådana här läge använde jag sprit för att släppa det samt till att bygga upp en strategi till morgondagens möte samt få energi till att packa idag. Fan. Men det ska väl funka ändå.
Det måste det göra.
Har läst lite dåligt här idag.. Sorry Ebba
Sleep tight.

Ebba

Tack och nu vet jag hur det gick, det gick bra. Har fått en hel natts sömn. Det du ska göra idag låter så jobbigt att jag skulle gömma mig i skogen och hålla för öronen istället för att gå dit. Men du är cool, smart och klok så du andas lugnt och tänker att det hade kunnat vara så mycket värre. Eller hur? Cancer & krig & annat sikt.

/Ebba

konstnären

Det går bra att packa utan sprit. Om du packar med sprit i kroppen får du med dig en massa som du aldrig kommer att använda.
Starka du.
Kram
Konstnären

Calleqwerty

Tack Ebba å Konstnären!
Ja, det där med att pack-supa kan bli överdrivet...
Fy faaan vad jag e trött, låg vaken till kl 03 och upp halv 6, har flygit på en dunderförkylning och företaget har förlorat ca 400.000 på mötet idag. Sista ordet är iofs inte sagt.
Men jag har iallafall packat och fått middag iform av kaffe och ett äpple.
Ska bli sjuukt skönt att lämna allt imorgon och sitta och stirra i skogen ca 10tim/dag i 5 dagar.
Kommer bli en sjukt udda upplevelse att gå ut på krogen imorgon, men jag tror jag kommer fixa detta. Eller jag ska fanemaj göra det.
Kan ju skita i att sova inatt så får man ungefär samma skit vilket känsla i huvet som när man druckit. Hursomhelst.. En annan udda grej e att vi enbart har 2 dubbelsängar där vi ska bo vilket inte brukar bekomma mig efter någon öl.
Men det kan ju bli en ny upplevelse att dela dubbelsäng med en skitig älgjägare i helt nykter tillstånd iår. En rolig grej är att jag höll på att försöka hångla upp min kompis i sömnen i denna säng för ca 7 år sedan när jag precis träffat min nuvarande fru. Blev helt ställd när jag vaknade upp av att jag tittade en märkbart chockad kompis djupt i ögonen och höll en hand bakom nacken på han. :-)
Så fräsch e jag.
Ha en lövely wonderful evening folks.

Ebba

Om du och dina vänner stöter ihop med en vit älg; snälla skjut den inte.
Det är en dröm jag har att se en vit älg.
Kan du be dina vänner att låta en eventuell vit älg passera?

Ha det härligt och var rädd om dig.

/Ebba

Ebba

Så det finns alltså vita älgar, hoppet finns. Jag blir lycklig på riktigt och vill åka till Värmland imorgon redan.
"Har någon sett Ebba? Mmm, hon är i Värmland och letar efter en vit älg".

God natt :)

helgen såg jag skära elefanter, men jag vill inte åka tillbaks dit igen:-)

Calleqwerty

Vilket helvete!!
Precis kommit till hotellet igen.
Varit på uteställle med kompisen tills nu.
Och jag har fan syndat. Var 100% säker att jag skulle klara detta men icke!! Vi har haft denna traditionsenliga resan tilsammans i 10 år. Whisky/öl på rummet, utgång osv.. Jag kände mig som en skit när vi satte oss på rummet. Jag öppnade en redbull, 1h gick och tillslut orkade jag inte. Öppnade en öl och kompisen blev jääääteglad. (Vi e som brödrar)
Gick ner och beställde den traditionsenliga räkmackan, alltid ska det vara en jäger å en mariestads. Jag tog dock "bara" en 33cl starköl och han det traditionsenliga. Vi gick upp på rummet och väntade på taxin i 30 min. Under denna tid erkände jag för honom hur jag smygdruckit, att jag varit alkoholist, druckit på söndagsmorgnar för att ens orka. När vi tagit taxi till utestället hade jag fått smak för det och vårt broderskap stabiliserats. (Han var även med på fiskeresan och han var en av dom jag ringde och berättade för att jag inte skulle dricka på fisket). Berättade på utestället att han får fan stötta mig att INTE dricka resten av resan om jag gör ett undantag på lördag då vi "traditionsenligt" ska ut i en annan stad. Jag höll mig till redbull resten av kvällen vilket han accepterade och tjatade inte mer..
E så jävla besviken på mig själv just nu!!
De andra två som är med håller sig för sig själv så det är ett helvete att vara glädjedödaren Allan för min bästa kompis. Jag är inte påverkad nu , men kände av det innan. Trots allt är jag helt klar över mitt beslut att inte dricka, men trodde INTE att jag skulle vara såhär svag. Det är lättare i en grupp än att vara ensam med en dryckesbroder är min slutsats.
Fan. Bävar inför lördagen, resten fixar jag.
// Calle svag

Ebba

Det ÄR ett helvete, ett sjukt jävla helvete, Du är inte svag men jag förstår hur du menar. Du är STARK och vi är nog många som är glada att du skriver om det här och berättar för oss. Vi tycker om dig vet du Calle.

Promille

Säger som Ebba. Det ÄR ett helvete. Det är därför vi är här. Det är därför som denna sida finns. Du är inte ensam! Men eftersom du hittat hit. VALT att hitta hit. Har du ett MÅL, en önskan, en plan, som du tänker genomföra. DET är stort. Du kommer att LYCKAS!

Ebba

Jag får en känsla av att din polare har alkoholproblem. Annars hade det
varit så lätt för honom att avstå tillsammans med dig och för din skull. Det hade liksom inte ens varit en stor grej att avstå. För det är det bara om man har problem med det.

Kram.

konstnären

Hoppa på stålhästen igen det är det enda valet. Kan bara gå till mig själv, jag undvek allt socialt umgänge första månaderna därför att jag inte hade kunnat stå emot. Kanske inte så bra men jag behövde tid för att bli stabilare. Ingen fara calle, håll dig till vatten, eler red bull i kväll. Döm inte dig själv för hårt, jag trillade många ggr. innan jag stapplade framåt på vingliga ben. Du klarar det calle, ta en inre monolog med dig själv.
Är i tanken hos dig och hoppas att det går bra. Du är ju rolig utan A, och skriver så fint
Kram
Konstnären

Stingo

Håller med Ebba, du låter snarast stark också i mina öron. Nu har man ju inte fallit dit för att man har tagit två öl. Avgörande är vad man gör efter det. Var försiktig med lördagen och resten av resan med.