Som de flesta av er så har jag oxå ett låångt förflutet med A inblandat i mitt liv, olika mycket under olika perioder. För exakt ett år sedan klarade jag av att hålla upp i 3 veckor, sen smöög det sig på igen. Jag har familj med två barn samt en son sedan tidigare förhållande, nu när jag reflekterat extremt mycket sedan i tisdags då jag bestämde mig till 100% att göra en riktig förändring, så tror jag att A var en stor bov i detta. Vilket jag inte alls såg då.. Jag har druckit nästan varje dag sedan jag var 19 år , är nu 34.... Min nuvarande fru och jag har haft en riktig berg och dalbana sedan vi träffats och nu var det seperation på tal igen.
Vad är då annorlunda denna gången??
Jag har ju varit här så MÅNGA gånger förr..
Jag kan inte direkt sätta fingret på det men det känns liksom i hela kroppen denna gången att det är SISTA chansen att komma ur min avskyvärda kärleksrelation till spriten.
Vi har en årlig sammankomst nu till nästa helg med grabbgänget, jag har redan ringt dom och sagt att jag inte kommer dricka. Till min förvåning är dom faktiskt inte jättestöttande utan reagerar mest med tysthet och förvånan. Men denna gången bryr jag mig inte. JAG SKA inte ha med A att göra längre utan det är min familj som är det viktigaste! I morse berättade jag för min fru att jag har ringt mina kompisar samt att jag registrerat mig här (eller på echange först). Jag började gråta och berättade om hur jag smugit med flaskorna i källaren, ljugit om att jag inte druckit, kört bil några gånger för att "nödhandla" för att inte avslöja mig för henne.
Hon reagerade med att gå bort till mig och ge mig VÄRLDENS kram, (hon kramas nästan aldrig och har varit väldigt ofysisk de senaste åren)
Samtidigt så hämtade hon våra förlovningsringar som jag slängde av i fyllan för ett halvår sedan.
Skulle jag svika henne nu så har jag ju förlorat ALL värdighet.
Jag har bara varit nykter i 3 dygn, men fy f.n vad jag vill detta nu! Vill tacka alla här som skrivit och inspirerat mig något oerhört.
Jag kommer ha detta som en slags trygghet och försöka rapportera löpande hur det går, för jag vet att det är mycket känslor i detta forumet som kan få andra att vakna. Jag var inne här och läste för ca 3 år sedan då jag för första gången började inse att jag hade problem.
Tack för att ni finns!
Ha en fin dag och ta hand om den: // C

Calleqwerty

Tack för all stöttning! Ingen A idag och inget tjat iheller. Käns bara som jag måstr hålla mitt löfte och sympatidricka åtminstone 1 öl imorgon... Gillar inte det men vet e fan hur restan av resan blir annars. Kommer inte att bli fler hårda prövningar efter imorgon.

Gjort tzatsiki, förberett och gjort souvlaki yills imorgon. Har för första gången gjort egen glass med grädde, ägg, stevia, vaniljpulver och hackade hasselnötter. Får se hur det blir.

Stingo

Intressant! Om den blir bra så är jag intresserad av receptet. Har alltid haft för mig att socker är nödvändigt för konsistensen.

Stingo

ICA-sötströ hmm... mest erytritol... Vet inte om jag någonsin prövat på det. Är väldigt känslig för de flesta konstgjorda sötningsmedlen. Xylitol och Stevia är de jag hittils märkt att jag något så när klarar av.

Ebba

Hoppas du klarar att vara rädd om dig idag.

/Ebba

Men Calle! Stopp! Sympatidricka en öl??? Stopp!! Ingen bra idé.

Fattar att det är tufft för dig nu. Jag är inte dum i huvudet. MEN jag måste nog säga att din vän tyvärr inte är mycket av en vän. OM han velat dig väl, så hade han stöttat dig. Nu MÅSTE det drickas, vilket indikerar att HAN också har problem.

Försök att klara detta nu. Tänk en timma framåt bara. Inte imorgon eller ikväll. Nu. Nu klarar jag det här. Den här stunden klarar jag. Du är så himla stark Calle, du klarar detta!

Skickar mina största och starkaste styrkekramar till dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Calleqwerty

Tack för alla kommentarer.
Gick väl inte så bra med A..
Efterfest till kl 06.30
Drack mer än 1 öl.. Vi hade iofs skitkul men ångesten kommer nog snart..
Nu ska jag dock INTE dricka 1 droppe mer på denna resan oavsett ångest el. Inte.
kompisen kommer stötta mig.
Hatar att jag har så dålig karraktär. Dock ej orolig för resten av veckan.?!

konstnären

Det klarar du nu att vara utan det känns så. Jag är ingen domare, höll ju på dribbla hit och dit ett bra tag. En dag i taget är bra att ta.
Fixar sig Calle.
Kram
Konstnären

Ebba

Det handlar inte om dålig karaktär.
Jag är så glad att jag slipper din ångest.
Efterfest till 06:30. Fy fan.

:)

Calleqwerty

Ingen A idag och ska icke bli mer i veckan.
Har inte direkt ångest från igår, men längtar hem till familjen redan..
Imorgon börjar dock jakten!

Stingo

...med jakten Hoppas de andra inte heller dricker alltför mycket. Jag skulle då inte villa vara drevkarl, om jag visste att någon av skyttarna är rejält dagen efter, eller kanske till och med blandat i kakaon.

Men Gud!? Jag hörde nyheterna på radion och tänkte på dig... Ja, du skriver ju i alla fall, så det var inte du. Du kanske inte kan berätta i det här sammanhanget, antar jag.

Kan inte säga mer än att jag tänker på dig och är med dig. Kram Calle