Senaste kommentarer

Jag är en sån som "ser i bilder" då jag läser eller...

2009-10-22 16:37 av anemon - Jag är en sån som "ser i bilder" då jag läser eller någon berättar något för mig. Därför förstår jag varför hustrun inte vågade se på dig med fläcken i pannan! ;D Att bilar har en själ håller jag fullständigt med dig om! Kom att tänka på då jag var barn och mina föräldrar hade ett litet jordbruk med 4--5 kor. En av korna skulle till slakt och råmade så hjärtskärande då slaktbilen hämtade den. Jag...

du är så härlig Berra,,tack för ett gott skratt,,med...

2009-10-22 16:14 av måne - du är så härlig Berra,,tack för ett gott skratt,,med skitfläcken i pannan,,ja du,,märkligt,att bli berusad av nykterhet o vardagliga saker,,att bestämma över sitt eget liv,sin egen tid,sina handlingar,,total frihet,,,känns som att det ska mycket till för att man ska tappa modet,,,man känner sig så uppåt ibland att man nästan inte törs säga nåt,,folk kan ju tro att man är konstig,,,men man är bara...

Go'förmiddag ! ..sådär en Torsdag i slutet av...

2009-10-22 11:30 av Berra - Go'förmiddag ! ..sådär en Torsdag i slutet av Oktober 2009... Vet ni, idag mår jag toppen, utav vilka eller ingen anledning som helst, helt knäppt! Finns några små guldkorn att klamra sig fast vid... "Lilla plutten" klarade sig fint genom besiktningen, snubben som gjorde den var mycket proffesionell och dessutom trevlig... Fick lite anmärkningar på två små lampor (gamla 1:or) som jag...

Go'morgon Livet! Min morgon började...

2009-10-21 09:48 av Berra - Go'morgon Livet! Min morgon började alldeles utmärkt. Tog frugans bil (lilla "plutten", hon gillar inte att jag kallar den för det, men men..). Jag passerar varje dag en låg och mellanskola, och vid busshållsplatsen intill stod det säkert fyra klasser i olika årskullar som väntade på bussen på väg in mot stan på något äventyr... Närmast vägkanten stod det säkert 10-12 ungar och vinkade...

Ja vi har nog hittat hem till oss själva Vana! Tänk vad...

2009-10-21 02:13 av Kvinna-mamma46 - Ja vi har nog hittat hem till oss själva Vana! Tänk vad härligt, trots att vägen varit krokig. Kram

Berra, jag förstår precis hur du kände igår. Själv...

2009-10-20 13:35 av ica - Berra, jag förstår precis hur du kände igår. Själv skriver jag också här under absolut anonymitet bara för att jag ska kunna känna mig trygg i att skriva exakt vad jag vill utan o linda in det. MEN om det nu är så att du "blivit avslöjad" så vädjar jag till den personen med initialer BH att lägga ner. Fortsätt med ditt bara! Jag har faktiskt funderat förut över att allas våra inlägg går att läsa...

Pia jag känner igen mej i det du skrev om före o efter...

2009-10-20 12:45 av vana - Pia jag känner igen mej i det du skrev om före o efter puberteten. Jag var lite djup filosoferande person innan och i första puberteten.Läste mycket målade var väldigt bra på att roa mej själv,hade ett rikt inre liv o var mycket kreativ. Mamma sa att jag förändrades totalt som tonåring.Det var som att vända på en hand sa hon.Från tystlåten lite blyg funderande till destruktiv frigjord ute jämt o...

Go'morgon, Livet! Så har ännu en ny dag...

2009-10-20 09:48 av Berra - Go'morgon, Livet! Så har ännu en ny dag startat, tänkte mycket på gårdagen och min nojighet.. Känns inte lika viktigt idag, kanske för att ännu en natt med hyfsad sömn har dämpat det hela. Jag låter det bero, och kollar efter vibbar istället, han har desto mer att vinna på att inte knysta. Då förlorar ju han all info istället, han är väl inte dum, får man hoppas... Ville bara säga...

Hej. Ja, jag skriver också på jobbet ibland. Min...

2009-10-20 09:02 av Kvinna-mamma46 - Hej. Ja, jag skriver också på jobbet ibland. Min son som jobbar inom databranchen säger att varenda knapp vi tryckt på kan datanissarna läsa... När han praktiserade så upptäckte han olämpliga flörtar och allt möjligt mellan personalen. Men jag tänker som så att om de läser så kanske de lär sig något...ha ha. Du har ju ibland ondgjort dig över ditt jobb Berra, det är kanske det värsta. :)...

Hej Berra, har ibland tänkt just att du verkar skriva så...

2009-10-20 00:28 av Fenix - Hej Berra, har ibland tänkt just att du verkar skriva så fritt på jobbet. Skulle jag vara väldigt skraj för kan jag säga. Just att ngn står bakom axeln och kollar när jag inte ser, och jag har i och för sig ett sådant jobb med öppet landskap och mkt väsen. Att vilja bli avslöjad tror jag, som ngn sa, också ingår i ett alkoholistiskt beteende. I botten finns en längtan att ngn ska säga, va faan,...

Poppers & röka fludder... man lär sig en massa som...

2009-10-19 23:34 av Mie - Poppers & röka fludder... man lär sig en massa som anhörig... & jag är uppriktigt less på det.

förlåt Mie och Vana, men ni "dök upp" under tiden jag...

2009-10-19 21:16 av Berra - förlåt Mie och Vana, men ni "dök upp" under tiden jag skrev, det gäller er också... Tack för alla värmande ord... Berra

Tack Dolphin, för dina uppmuntrande ord! Jo jag...

2009-10-19 21:10 av Berra - Tack Dolphin, för dina uppmuntrande ord! Jo jag kanske överreagerar, men min anonymitet är självaste grunden till att mina ord fortfarande skall kunna få flöda fritt, skulle jag vara minsta osäker skulle jag låta mina ord värderas på guldvåg för att inte feltolkas eller användas i en annan privat händelse... Vill inte beläggas med munkavel, helt enkelt... Man skulle ju kunna tänka sig att...

Jag tycker inte heller Berra att det spelar någon...

2009-10-19 20:33 av vana - Jag tycker inte heller Berra att det spelar någon roll. Jag blev "avslöjad" av en person här (du vet vem du som är den personen)som kände igen mej från en annan websida där vi båda är medlemmar. Det spelar ingen roll Berra fortsätt vara den du är!!!!!!

Berra... Du har valt en bra & sund linje i ditt...

2009-10-19 20:20 av Mie - Berra... Du har valt en bra & sund linje i ditt liv. Har inget att skämmas för. Är en förebild & insperationskälla. Om jag skulle ha kommit på ngn med att skriva som du gör... skulle jag bli imponerad på fler än ett sätt. Vad vore alkoholhjälpens forum utan Berra? Skicka honom vidare till "elaka" Mie... så ska jag prata allvar med honom... fniss... Kram... nu kan det bara bli bättre,...

Åh vad jag hoppas att att du inte raderar dina inlägg...

2009-10-19 16:14 av dolphin - Åh vad jag hoppas att att du inte raderar dina inlägg Berra!! Dom har varit ett så stort stöd för mig! Din humor, dina kloka insikter behöver man gå tillbaka o ta del av gång på gång!! Men du.... Det var kanske meningen att du skulle "glömma" stänga fliken? Förut, när jag drack, så var jag otroligt skicklig på att gömma, smussla undan och täcka upp. Men, ibland hände det att jag "slarvade" på...

skit också! Nu har det hänt en grej som...

2009-10-19 15:31 av Berra - skit också! Nu har det hänt en grej som satt hela min tråd på prövning...!!! Fick lite hjälp med ett dataproblem här jobbet av våran datansvarige...medans jag var på muggen! Glömde då att släcka fliken med "Alkoholhjälpen-Ånge..." Så nu finns det risk för att han har kunnat läst mina inlägg eftersom han är en nyfiken person med en viss "läckage-risk", och hela min integritet sätts på...

Bra Fenix!!! Berätta för mig hur jag kan...

2009-10-19 13:46 av Berra - Bra Fenix!!! Berätta för mig hur jag kan använda och vända detta till något positivt! Jag behöver "lära" mig mer om mig själv, och hur jag ska bemöta sådant! Just nu slår jag bara ifrån mig det, och tycker att den personen helt enkelt är en "pucko-brutta". Berätta mer... Berra

Morron Berra! Jag har det mkt bättre just denna måndag...

2009-10-19 11:18 av Fenix - Morron Berra! Jag har det mkt bättre just denna måndag i alla fall. Nykter och sovmorgon. Men förstår precis din känsla, vi har en liknande "finne" på jobbet, en liten chef som ställt till så mkt. Sur, vrång och inkompetent som arbetsledare. Däremot har han förstås sina förtjänster som yrkesman. I mina bästa stunder tänker jag att honom ska jag använda för mitt eget syfte, alltså att öva mig i...

Håhå jaja, så var det Måndag igen... Det "höll"...

2009-10-19 10:35 av Berra - Håhå jaja, så var det Måndag igen... Det "höll" fram till kl 9, då jag äntrade jobbet... Sparkade igång datorn och checkade av helgens skörd av mail... Där fanns ett "hatmail" där de ifrågasatte varför vi inte hade jobbat i helgen!!! Nu vet jag varför jag hatar Måndagar!, det bara slog mig sådär! Har hunnit ikapp livet lite med att kunna stressa av under helgen, nu när jag (tror) att nya...

Hej Carmen, och alla andra...! Hoppas att...

2009-10-17 22:51 av Berra - Hej Carmen, och alla andra...! Hoppas att det går bra för dig med ditt val, det finns mycket fint som kommer efter ett tag... Det är tufft i början, men blir långsamt bättre... Själv sitter jag vid matbordet på landet och det är lördagskväll, och har ett glas rött vid sidan av datorn..! Men det är inte mitt, utan frugans, känner den sura lukten av den och det lockar inte alls... Jag...

Jag håller tummarna för dig Carmen! Och vi finns här,...

2009-10-17 02:12 av Kvinna-mamma46 - Jag håller tummarna för dig Carmen! Och vi finns här, alltid. Kram

Hej alla ni. Jag har ju inte varit med så länge, men det...

2009-10-16 12:37 av Carmen - Hej alla ni. Jag har ju inte varit med så länge, men det känns fantastiskt att ta del av era inlägg. Så mkt styrka, kraft, glädje, beslutsamhet. Det "smittar" av sig och jag blir fylld av kamplust. Jag vill verkligen komma ifrån alkoholen, den gör inget gott utan bara ångest, skuld o skam inför sig själv. Berra du är fantastisk med alla dina inlägg som jag lusläser, Tack kvinna-mamma 46 för din...

Så bra skrivet Berra, du förmedlar kamplust för ett...

2009-10-16 10:34 av Fenix - Så bra skrivet Berra, du förmedlar kamplust för ett värdigt liv utan kemikalier. /Fenix

Go' Fredag, alla vänner... Intressant att se hur...

2009-10-16 09:59 av Berra - Go' Fredag, alla vänner... Intressant att se hur ni reagerar på filmsnutten, jo den "kränker" ens ego något... Men man ska nog inte blunda för verkligheten, det här är det som händer med en när man själv inte har medvetandet med sig, även om den inte är exakt så är det lätt att sätta sig in i rollen... Jag ser det som ett "utbildningsmaterial" i min egen skola för fortsatt nykterhet, och...

Helt galet... Det känns som om killen är på väg...

2009-10-15 18:38 av Mie - Helt galet... Det känns som om killen är på väg över gränsen mot död & elände... Kämpade på i stark uppförsbacke. Om man väljer berusningen så finns ingen framtid... / Mie...

Har tittat på film på arbetstid. Det var otäckt o se,...

2009-10-15 12:06 av ica - Har tittat på film på arbetstid. Det var otäckt o se, på många sätt. Min första reflektion var att jag sett ut så där inför folk, även om inte lika länge..... Huuuuua Jag har sett många sjuka o allvarligt skadade, o när jag ser detta undrar jag hur illa går ett sånt tillstånd åt kroppen. Att man överlever!!? Sedan tänkte jag hur i hellskotta kan folk bara stå o titta på? Ville nästan hoppa in o...

hej all ,,berra westie,fenix,pia,alla,,hu vilken film,,ja...

2009-10-15 11:10 av måne - hej all ,,berra westie,fenix,pia,alla,,hu vilken film,,ja nog dras minnet ofrånkomligt till tllfällen man raglat,15 meter kan bli 15 mil,,minns själv när jag tidigt i somras skulle hem från grannen,bara en liten parksnutt emellan husen,,minns o minns förresten,bara sekvenser,hann att tappa en sko,,inte så romantiskt som med askungen direkt,,,har inte hittat den än idag ,,det är det som är så...

Hej Westie! Fina ord, ja precis så är...

2009-10-15 10:50 av Berra - Hej Westie! Fina ord, ja precis så är det... Ryggsäcken har med tiden blivit lättare, och barlasten, den som finns där varje dag utan att man är medveten om den, har långsamt börjat förtvina... Jag vill aldrig mer prova den igen, och det känns skönt när man börjar bli lättare på foten, utan att bli "lättfotad" för det... Det är med alkoholen som med datorerna, man har fått problem som man...

Berra, om mitt minne funkar rätt så skrev Thomas...

2009-10-15 10:33 av Westie - Berra, om mitt minne funkar rätt så skrev Thomas Tranströmer något att bra dagar är dom då ett kilo känns som 700 gram. (vet inte om han skrev så ordagrant). Jag har dagar då ett kilo känns som 2 kilo men iom att man blivit av med drickandet så har man gjort sig av med en ballast på 10 ton på kilot. /W

Hej Fenix, Dolphin, Pia och alla andra..!...

2009-10-15 09:36 av Berra - Hej Fenix, Dolphin, Pia och alla andra..! Precis så här ville jag med filmsnutten, skapa lite debatt och igenkänning... Jag har varit så där packad många gånger tyvärr, men har inte i efterhand insett hur det ser ut... När spärrarna är släppta så finns ingen sans och reson, utan raka rör hela vägen... Därför är det otroligt nyttigt för mig att se det, det kunde ha varit jag... Jag...

Usch ja, så gräsligt det är att komma ihåg hur full...

2009-10-15 08:22 av Kvinna-mamma46 - Usch ja, så gräsligt det är att komma ihåg hur full man var ibland, och se hur sjuk den här snubben är. I hjärnan---tillt!!! Neurologiskt nästan helt utslagen. Kan tänkt mig hur levern och andra organ mådde? Och så vilja ha mer??? Egentligen är det inget annat än gift, alkoholen alltså. Jag hatade i och för sig känslan av att tappa kontrollen.. och gick oftast och la mig innan det gick så...

Glömde säga vad kul jag hade den kvällen och morgonen...

2009-10-15 00:39 av Fenix - Glömde säga vad kul jag hade den kvällen och morgonen efter:-) /Fenix

Tragiskt är vad det är. Men han klarade sig säkert, som...

2009-10-15 00:37 av Fenix - Tragiskt är vad det är. Men han klarade sig säkert, som de flest dyngfulla gör. Två reflektioner: 1. I sitt rörelseschema ser han ut som en baby som ska lära sig gå, alltså allt inlärt om hur man rör sig verkar utslaget. 2. Jag blir påmind om min värsta promenad i fylla. Skulle gå från grannhuset, ca 15 meter, efter att ha druckit massor av grön äcklig sprit som ngn köpt på en resa. Tog säkert...

Ytterligare en lång länk tagen från Cancerfondens...

2009-10-14 17:01 av Adde - Ytterligare en lång länk tagen från Cancerfondens tidning " Rädda Livet" sök sidan 24-25http://issuu.com/raddalivet/docs/raddalivet3_09?mode=embed&layout=http%3...

Oj! Så tragiskt... både för killen själv och för de...

2009-10-14 10:22 av dolphin - Oj! Så tragiskt... både för killen själv och för de andra i butiken. Varför gjorde de inget? De såg bara helt handfallna ut. Iofs så såg det inte ut som om dom ringde polisen direkt och det tycker jag var bra. Han var ju inte våldsam el störande på annat sätt. Men - jag tycker att dom kunde försöka få honom att sitta, ligga still ett tag. Gett honom lite vatten att dricka. Bara släppa ut honom på...

Hej! Här kommer en "jobbig" videosnutt jag...

2009-10-13 23:00 av Berra - Hej! Här kommer en "jobbig" videosnutt jag hittat på tuben... Den heter "blame it on alcohol.." Det handlar om en snubbe som är knas-tankad och hade tänkt sig att toppa detta med en platta öl på en typ amerikansk jourlivs... Det är ju märkligt att trots man är så överj..gt tankad, att man vill fortsätta... Behöver jag säga att han kommer ut därifrån tomhänt.. Videon tar ca 12 min och saggar...

Halloj! Ytterligare en dag har rullat på,...

2009-10-13 08:35 av Berra - Halloj! Ytterligare en dag har rullat på, och gårdagen var inte en "vanlig" Måndag för mig, den passerade relativt smärtfritt, och det är ovanligt... Därför ser jag fram emot denna Tisdag, och hoppas på att den blir ännu bättre... Visserligen fullchokad med allt möjligt, både på dagen och kvällen, men det är ingenting som jag stressar upp mig för, utan jag tar det som det kommer......

Berra och Mie och alla andra! Härlig läsning såhär...

2009-10-12 11:04 av Segaletta2 - Berra och Mie och alla andra! Härlig läsning såhär en måndag morgon! Mie, lita på dig själv och dina känslor. Din son behöver någon som tar vettiga beslut åt honom! Ha INTE dåligt samvete!! Du är en fantastisk människa, kämpa på! Kramar till er alla! Segaletta

Hej ! Idag är det måndag, igen, men...

2009-10-12 10:50 av Berra - Hej ! Idag är det måndag, igen, men känner ingen panik över detta... Jag ska vara "utlånad" några dagar till ett annat företag i närheten, och kommer således "slippa" mina arbetskompisar och ledning ett par dagar, och det känns skönt... Att få rå om sig själv, men också lite pirrigt att få "tränga sig in" bland en massa nya ansikten, ge ett gott intryck och kanske träffa f.d...

Sidor