Senaste kommentarer

Och du Jonte

2014-07-30 11:01 av jenny - Jag har en känsla att du borde skriva. Måste vara hemskt jobbigt att gå igenom detta själv. Strunta i att sova, skriv. Mycket.

Jenny är med och funderar.

2014-07-30 10:58 av jenny - Jenny är med och funderar. Jag vet inte, men jag tror att inställningen gör ganska mycket om det gäller de första 72 timmarna. Jag har en känsla att rädslan och tankar "hur det blir/är" förvärrar tillståndet.

Caj Karlsson "som att sluta

2014-07-30 10:43 av Calleqwerty - Caj Karlsson "som att sluta med napp" Finns på spotify.

Lugnt nu

2014-07-30 10:07 av LillPer - Sitter ensam i köket och kollar in katten som spanar efter möss i det höga gräset. Allt är lugnt o stilla, bara den svaga brisen som smeker trädens löv. Insekterna som surrar. Köksklockan tickar och allt är rofyllt. Jag kände som vanligt en olust och enormt låg livskraft strax efter att jag stigit upp på morgonen idag. Det är inget ovanligt att jag under korta stunder, framförallt på morgonen...

Räkna ner: 72 timmar/tre

2014-07-30 09:39 av ben - Räkna ner: 72 timmar/tre nätter!!!!!!!

Tack aeromagnus för att du

2014-07-30 09:17 av Molly123 - Tack aeromagnus för att du lyssnar och engagerar dig. Ditt råd är ju så klart det bästa, men tyvärr har jag redan prövat detta miljontals gånger utan resultat, så idag känner jag sorg, sorg, sorg....... Min dotter har en pappa som beter sig som en trotsig tonåring. Jag orkar inte detta längre, varför jag bestämt mig för att låta honom vara. Han får vakna upp och inse allt själv. Men då kanske...

Krävs egen vilja

2014-07-30 09:17 av aeromagnus - Känner igen mig i honom. Vil han inte sluta så kommer han inte att göra det . Det finns sidor på nätet där man kan skriva in det man dricker. Din man har nog ett kemiskt beroende. Det märks att du mår dåligt av att han dricker. När vi dricker skiter vi i andra, alkoholister är egoister och tänker bara på sig själva. Du har också hamnat i ett medberoende. Blir han full varje gång han dricker?...

calleqwerty

2014-07-30 09:05 av konstnären - Undrar bara vem som sjunger texten. Den satt Konstnären

Usch

2014-07-30 08:41 av Jonte - Ja Ben, nätterna är värst! Å jag fixar inte Netflix, alltså sitta/ligga still, koncentrera mig! Skulle vilja ut och gå men måste försöka sova. Duschar å duschar! Känns ju inge bra nu, men jag bara måste! Jag kör ju det här helt själv, ingen i min omgivning vet vad jag går igenom just nu. Så tack för allt stöd å peppning! Jag är rädd för ikväll redan!

calleqwerty

2014-07-30 07:44 av konstnären - Vad glad jag blir tack så mycket det värmer. Det har varit den största resa jag någonsin gjort utan att kunna fly undan någonting. Har varit stor smärta, stor lycka, känslor som åkt berg och dalbana. Men jag hade ju inget val efter den smällen. Glömmer aldrig läkarens ord till mig, nu får du faktiskt välja. Min kropp var slut. Så det är aldrig försent. Sakta, sakta har det gått, först en timme i...

Tack <3

2014-07-30 06:00 av trojja - Tack <3

mandela

2014-07-29 23:24 av Mandela - Hej alla som peppade mig när jag skrev här och alla ni andra:) Vill bara säga tack igen och tala om vad mycket det betyder att det finns människor som orkar läsa förvirrade inlägg och komma med fyndiga kloka och skämtsamma svar. Jag mår bättre nu och även om mycket tid går till att säga till mig själv att jag faktiskt försökte allt och vissa saker gjorde han helt oberoende av mig. Även om det är...

Tillbaka söderöver...

2014-07-29 23:05 av Berra - ..här är lika varmt, och vi fortsätter att banka bräder på huset, fjärde och sista sidan påbörjad. Som tur är det i skuggsida men det hjälper föga, svetten rinner av mig i floder, har nog druckit fyra liter vatten under dagen och är fortfarande uttorkad. Satt på muggen och höll på att halka av, en pöl på det svarta klinkersgolvet talade om att eftersvettning är vanligt. Fick knappt på mig...

Läste på om kemiskt beroende

2014-07-29 23:03 av villhaförändring - Läste på om kemiskt beroende och blev redigt rädd. Läste även om abstinens, kan man få det av två dagars fest? Jag checkar ju av ångest/oro/svett på natten. Darrhänt har jag alltid varit, men nog fan blir det inte bättre då man är bakfull. Usch, fick ångest om att läsa om det här nu, samt att läsa på forumet. Orolig över om jag är alkoholist och beslutet jag måste ta osv. Var med ett gäng vänner...

Bråk är aldrig roligt... Blir

2014-07-29 22:40 av Muränan - Bråk är aldrig roligt... Blir nog bra ska du se. Just precis så - en gnagande känsla av att JAG har gjort något fel. Jag borde vara bättre, göra bättre och vara en bättre människa... Måste få in att good enough är mer än tillräckligt väl på alla plan. Vara snäll mot sig själv. Har ingen lösning. Terapi, lobotomi eller stor sten i huvudet kanske?!

Hallå Jonte

2014-07-29 22:36 av ben - Hallå Jonte Tisdag kväll, Nyfiken på hur det år för dig. Håller tummarna.....

Hej å hå

2014-07-29 22:13 av LillPer - Jag är just nu I ledighetens tid väldigt rastlös, ilsk, oharmonisk och orolig. Jag har absolut ingenting att vara arg eller orolig over. Allt I mitt liv tenderer att bli VÄLDIGT bra till slut. När jag då frågar mig själv varför jag burit på denna oro så har jag inget svar. Jag lär mig ju inte heller av erfarenheten jag får. Det är den där gnagande känslan av att något är fel hela tiden som jag...

Bra jobbat

2014-07-29 20:44 av aeromagnus - Jag har en bild i plånboken på en jäger, min son och fru med rexten. Vad är viktigast. Tar fram denna och tittar på när suget kommer. Frågar mig själv är detta värt att sätta på spel? Suget försvinner ganska omgående. Om suget kommer drick eller ät något sött. Håll dig sysselsatt. Kommer fixa detta.

Måste bara berömma dig något

2014-07-29 20:43 av Calleqwerty - Måste bara berömma dig något otroligt efter att ha läst igenom hela din resa! // Calle

7 dagar..

2014-07-29 20:33 av Calleqwerty - Ytterliggare en bra harmonisk dag. Gick upp kl 06.00 som vanligt och stack till jobb, träffade en ny intressant kund och fakturerade en massa. Kom hem till familjen och monterade ihop en cykelkärra till ungarna som frun velat ha länge. Fick även en ny box till TVn (den andra var helkass) och sitter nu och kollar allsång på skansen efter en bra middag utomhus. (Detta inlägget låter som jag är 94år...

Sök hjälp

2014-07-29 20:28 av aeromagnus - Jag tycker du ska kontakta öppenvården så du kan få infividuell hjälp. Bra att du inte druckit på 9 dagar. Gör en lista på positiva saker med att dricka och en lista med positiva saker att inte dricka. Du kommer uppleva en tid av först skam och sedan skuld. Detta kan ta upp till en månad. Du kanske ska ta kontakt med en läkare som kan skriva ut medicin typ antabus åt dig då kan du inte dricka och...

BGe ett ultimatun

2014-07-29 20:09 av aeromagnus - Jag har behandlat min fru på samma sätt som han gjort mot dig och det är förfärligt. Han har dkuld och skamkänslor som yttrar sig mot dig och det är inte ok. Jag antar att han är kort mot dig. Många gånger byter man ett missbruk mot ett annat. Oavsett vilka pronlem han har/haft så gäller det att lägga det bakom sig och det har han inte gjort. Jag tycker aty ni ska sätta er ned tillsammans och...

Kämpa på

2014-07-29 19:54 av aeromagnus - De tre första är värst. Sedan kommer ångesten och den håller i i ca 14 dagar. Då skuldbelägger man sig. Hur kunde jag göra detta. Jag är ju dum i huvudet. Sedan går skuld över i skam. Då skäms man över det mam gjort. Tar 14 dagar sedan gåller det att bygga på det pisitiva. Under den första månaden ska du titta dig själv i spegeln och bara säga till fig själv viöken toppenkille du är. Intala dig...

Jag hör dig verkligen. Jag

2014-07-29 19:49 av villhaförändring - Jag hör dig verkligen. Jag tror innerst inne inte att jag är beroende av alkohol, jag har vart utan det i perioder och inte haft abstinens osv. Men en riskdrickare är jag absolut och det är ett problem för mig med alkohol, jag mår ju dåligt av det, trots det har jag inte slutat helt. Om det inte vore för min flykt, eller för att jag helt enkelt har lättare att hantera sociala situationer med...

Bra Jonte

2014-07-29 19:07 av ben - Bra Jonte Det är på morgonen du bestämmer, funkar inte m bara en eller två för att må bättre. Inte för mig i alla fall. Sen är det rätt skönt att knega på för då är det bara att köra. Kvällen, det är då det mentala kriget börjar. Om du räknar från i morse har du 60 timmar kvar. Du fixar det...

Det jobbigaste är att det

2014-07-29 18:49 av aeromagnus - Det jobbigaste är att det förväntas att man ska dricka alkohol. Det är det normala fast det borde vara onormalt ATT dricka. Man måste här ge sig två val. 1. Jag dricker för att uppfylla andras normer, trots att det drabbar mig negativt. 2. Kliv fram och säg att jag dricker inte alkohol för det ger mig negativa konsekvenser. De som inte kan ta det är en person som du ändå inte kommer att kunna ha...

känner igen mig

2014-07-29 17:40 av Linnsan - jag känner igen mig så väl i det du skriver...jag lämnade min kille för ca 2 veckor sen, även vi har haft ett stökigt förhållande från o till under 1½ år. Han dricker varje dag...så snart han åkt hem till sin stad och till sin lägenhet, så börjar hans evighetslånga supande. Jag försökte verkligen. Men till slut fanns det bara en väg...bort. Bort och ut ur det destruktiva, självplågande livet jag...

Hej. Tack för era inlägg här!

2014-07-29 17:09 av villhaförändring - Hej. Tack för era inlägg här! Idag är ångesten inte lika stark och jag är mer klar i tanken. Har funderat en hel del på min relation till alkoholen under en tid. Vad har har jag för relation till den egentligen. Jag vet av erfarenhet att inget gott kommer av att dricka. Har sett många som det gått illa för osv. Det har gjort mig riktigt rädd för att hamna där själv, smått paranoid för att vara...

Fråga henne om vilka

2014-07-29 17:05 av aeromagnus - Fråga henne om vilka fördelarna är att dricka så mycket kontra nackdelarna. Är det värt att riskera den man älskar för att få supa ibland?

Ser att du inte fått något svar...

2014-07-29 16:37 av flygcert - ... men jag hoppas att du kikar in här ändå?! Jag kommer låta kall, men - du kan inget göra för att hjälpa din flickvän...! Hon måste själv inse, hon måste själv göra ett val, hon måste själv ta hjälp... Och det bästa du kan göra för att visa att du menar allvar är egentligen att lämna henne! Vi är många som levt med alkoholmissbrukare, och vi bönar, ber, hotar, gråter, skäller, sätter gränser,...

Vad finns det med fördelar

2014-07-29 16:13 av aeromagnus - Vad finns det med fördelar att dricka? Vilka fördelar finns det med att inte dricka? Gör en lista så kanske valet blir enklare. De första två veckorna nyktert kommer du ha skuldkänslor som sedan går över i skam. Det är en jobnig tid men tar man sig förbi den tiden så blir det lättare. Ta kontakt med AA kanoners.

Bra beslut

2014-07-29 16:09 av aeromagnus - Bra beslut

Bra jobbat. Det jobbigaste är

2014-07-29 16:08 av aeromagnus - Bra jobbat. Det jobbigaste är omvärldens syn. Det är inte normalt att INTE dricka och det borde vara tvärt om onormalt att dricka.

calleqwerty

2014-07-29 15:44 av konstnären - Kan tipsa att Lidl i min stad har mycket goda alkofria drycker. På fina flaskor till och med. Har väl heller aldrig varit intresserad av det innan. Men ett nytt intresse har väckts. När jag drack gick jag ofta efter viner med hög alkoholhalt. Det var det som betydde mest, låg ett vin på 8 procent var det skit för mig, det var mycket bättre med fjorton. I kväll blir det en flaska från Lidl, ett...

Visst e det galet.

2014-07-29 14:53 av Calleqwerty - Visst e det galet. Jag rynkade på näsan åt allt alkoholfritt på ICA tidigare, har numera ett sjukligt intresse för snygga glasflaskor med 0% A i. Mvh: Calle hangaround (snart prospect kanske) Här alltså...

Alkoholfri öl har blivit mitt

2014-07-29 13:49 av Muränan - Alkoholfri öl har blivit mitt substitut! Dögott och triggar inte det minsta begär hos mig. Snarare lurar jag nog hjärnan! Schsss... Säg inget ;-)

Gulp! Där satt den... Så sant

2014-07-29 13:47 av Muränan - Gulp! Där satt den... Så sant, så sant...

calle

2014-07-29 10:52 av konstnären - Den texten gick rakt in i min själ. Stämmer till hundra på mig. Blott en gång till så höll jag på. Efter det kom den stora hemska maran. Fin dag till dig Konstnären

Har inte sovit alls inatt å

2014-07-29 10:44 av Jonte - Har inte sovit alls inatt å jag måste jobba, vet inte om det är tröttheten, men skakningarna är just nu hanterbara. Dom kommer komma ikväll! Men svettas så klart, skulle va skönt å slippa det! Tack för stöd!

Tack

2014-07-29 09:52 av Calleqwerty - Och tack Muränan och Konstnären för stödet! Betyder så mycket! // Calle

Sidor