Senaste kommentarer

Självklart Andreas!

2013-01-07 14:50 av Dompa - För det första så förstår jag. För det andra är jag - vare sig du vill det eller ej ;-)- ganska lik dig. Jag tror att vi båda saknar lite impulskontroll...på gott och ont. Man ska inte redigera sina ord/tankar...men sen finns den där lilla biten där; Tänka till före?. Så förlåter gör jag visst, hoppas du också gör det? Jag gillar uttrycket dansande elefant...de vanliga elefanterna i glasbutiken...

Jag känner igen funderingarna

2013-01-07 14:48 av Morla - Jag känner igen funderingarna om att starta en tråd, jag blev glad när jag såg att du gjort det. Jag ser skrivandet som en dagbok där jag kan skriva det som faller mig in och jag har blivit peppad och uppiggad av kommentarerna här. Var så rädd att bli igenkänd eller bli dömd på något sätt. Har bara känts bra hittills. Du kommer inte att vara ensam! Kram från mig och varmt välkommen önskar jag dig...

Vad fint du skriver, Viktoria

2013-01-07 14:42 av Morla - Vad fint du skriver, Viktoria och jag blir glad att du tagit dig tid att skriva några ord i min tråd. Tack det värmer och jag känner hopp när jag läser.

Tack för dina rader ovan Fia,

2013-01-07 14:40 av viktoria - Tack för dina rader ovan Fia, ser fram emot att följa dig här. Det är svårt när båda dricker och bara en vill förändra. För oss var det likadant, min man ville inte sluta/minska och tyckte heller inte att problemen var så stora. Med tiden jag varit nykter har hans drickande minskat till väldigt sällan och relativt sansat de gånger det sker. Men det tog tid innan han följde i mina spår, och det...

Hej Mama, den träningen som kräver vila

2013-01-07 14:38 av vill.sluta - Är styrketräning ibland riktigt tung sådan. Kardio, eller konditionsträning kan du göra oftare. På motoonärnivå 4-6 dagar i veckan om då önskas. Långa promenader är bra, för att senare utöka till att springa. När jag gör det med jämna mellanrum pushar jag knäna för jag är för tung. Gå räcker...... Lycka till, just vaknat. Läs gärna min ursäkt till dompa i hans tråd. Det blev så hattigt och fel...

Dompa, utan offerkofta!

2013-01-07 14:23 av vill.sluta - Uppriktigt FÖRLÅT! Jag är ledsen om jag gick hårt åt dig, som en bulldozer........ Det är tack vare Maria jag kommer till insikt och förstår. Precis som hon var sugen på A, var även jag det. Och när jag hade svarat henne att jag tyckte det var okej att ta ett glas, för det tyckte jag oxä DÅ, Så romantiserade jag det hela. Då tillrättavisade du mig vänligt men BESTÄMT. Jag tog så ila vid mig, i...

Starkt av dej

2013-01-07 14:10 av Mammy Blue - att säga nej när maken ville ha handlat. Nu är det du själv som gäller. Och visst - du har rätt i att du själv får ta hand om att sluta. Om man ska vara noggrann, så HAR du redan slutat, och ska bara ge tusan i att börja igen för det är just att sluta som är svårt. Att våga hoppa. Och det har du gjort. Lämna makens drickande, men prata allvar med honom om att om han tycker om dej fortfarande, så...

Välkommen Fia!

2013-01-07 14:10 av Dompa - Har ju sett dig i Andreas tråd och tänkt; Vem är denna kvinna? Nu har jag fått lite ledtrådar och det känns bra. Har förstått att du läst mycket på Forum (Har sett dig inloggad titt som tätt). Vill bara hälsa dig Välkommen och säga att jag läst det du skrivit. Verkar skittufft att vara en NykterFia när maken inte vill. Ser också att du har ett stort rättvisepatos, den tanken grundar jag på att...

Maria, du var nog den

2013-01-07 13:54 av vill.sluta - Som fick mig att tänka efter, läsa hur jag bettet mig. Fundera och återigen tänka. Gjort är gjort, jag skulle kunna varit smidigare än en ELEFANT i en glasbutik. Efter att ha läst här har jag börjat fundera. Tänka, VAD var det som fick mig att bli sådär? Kan det varit avsaknaden av A, precis som i ditt fall? Ja kanske. Jag firar en vecka idag.......... Men för denlen behöver man inte ställla hela...

Hej A.

2013-01-07 13:51 av Mammy Blue - läser din tråd, inlägget fr. kl 22.20 igår. Eftersom jag tänkt promenera (låter slött, men om jag känner mej själv rätt kommer det att gå fortare och fortare allt eftersom flåset blir bättre), så blir det ju inte 36 tim mellan benen och benen så där undrar jag lite. Men det kanske inte gäller den ganska lätta träning det handlar om då? Jag vill inte få skador som slår ner mej i skorna igen, så...

Den kramen

2013-01-07 13:49 av höst trollet - snattar jag gärna ;-D Mycket kloka funderingar.. Jag brukar försöka uppmana folk att "tänka själv", för än är det inte förbjudet.. Ha en bra dag! Kram/ trollis

Välkommen!

2013-01-07 13:44 av höst trollet - Kul att se att du vågade starta en egen tråd Fia! Visst blir det som Mammy skriver, lite krokigt och svårt, men du har i alla fall tagit ett väldigt viktigt steg! Ja, det är ovant att bara ha sig själv att lita på (och ingen annan att skylla på) Jag tror att forumet blir någon sorts psykiskt/själsligt gym för många.. Alla blir inte "världsmästare" på en dag ;-D Men vi blir alla en liten lärdom...

tack MB! Att inte smita när

2013-01-07 13:16 av FylleFia - tack MB! Att inte smita när det blir svårt är ett löfte jag vill hålla. Både till dig och mig själv! Det känns som Alkoholhjälpen är min sista utväg nu. Har prövar beroendemottagingen men där var det tuffa. Tyckte att jag skulle sluta dricka! Antabus och alla smärre varianter har jag också ätit. Utan resultat. Nu inser jag att bara jag kan kan stoppa vansinnet. Bara jag känns tungt! Sen maken då...

Tack Maria

2013-01-07 13:08 av Mammy Blue - för att vi får följas åt på den här galet krokiga och guppiga vägen! Kram/MB

tack vill.sluta! Jag ser att

2013-01-07 12:46 av FylleFia - tack vill.sluta! Jag ser att du vill väl.Men en i gänget låter skevt när alla inte är välkommna. Jag vill nog kunna prata med alla och inte bara de som godkänns. Lämnar din tråd nu samtidigt som jag tackar för att jag fick födas här. Du var den som gjorde att jag öppnade upp men inte genom din empati utan det var din bitterhet som fick mig att reagera. Vad skriver människan tänkte jag. För övrigt...

Stövlar in utan att knacka

2013-01-07 12:44 av Mammy Blue - och ser att du bor in dej bra. Tack, det där med att inte få vara ensam om sin last känner jag till. Min sambo har druckit de flesta dagarna under julledigheten. Som tur är för mej, så har han förstått att jag menar allvar med att sluta, så han gömmer sina öl. Jag har i och för sig hotat hälla ut det jag hittar... En lång, krokig väg har vi framför oss, men lova att du inte gör som jag gjorde...

Ha en trevlig resa,

2013-01-07 11:55 av Mammy Blue - så syns vi om två veckor! /MB

Hejsan!

2013-01-07 11:48 av Mammy Blue - Hur har helgen varit? Oavsett svaret, så häng kvar här. Läs och om du orkar skriv. /MB

Hej!

2013-01-07 11:40 av Mammy Blue - Hur går det? Gör inte som jag gjorde när jag kom hit, jag smet iväg med svansen mellan benen så fort det krisade. Det var ju DÅ jag verkligen behövde forumet. Skriv gärna, och läs, läs, läs. /MB

Tack min vän!

2013-01-07 11:36 av Maria42 - Dina ord är verkligen klockrena som Andreas skriver, vad ska jag säga?, jag kan bara hålla med. Jag är också över 40 och har druckit sedan tonåren, det har inte alltid gått så bra. Varför skulle det nu gå bra, ja, förmodligen skulle det inte det. Jag kan se det nu men i helgen kunde jag verkligen inte det. Sett hela sagan om ringen sista veckan, och läste om kokosnöten och även likheten till...

Hmmm

2013-01-07 11:30 av Mammy Blue - Nu förstår jag varför jag inte har något intresse för kläder eller smink, det var Dompa och Fenix som fick de generna i stället. Nej skämt åtsido. Jag är bara glad över att fler och fler "avvikande beteenden" kommer fram så att de slutar betraktas som avvikande. Varje människa är unik, har unika tankar och beteenden, men samhället vill gärna pressa in oss i så få gemensamma fack som möjligt....

Fia vännen, jag tycker precis som

2013-01-07 11:27 av vill.sluta - Många av de övriga at du skall starta en egen tråd. Det är din och bara din! Där kan du skriva om dig, och det som intresserar dig. Och jag tror det kommer vara fullt med folk i din tråd mest hela tiden. Där du verkar vara en varm, go, känslosam tjej som hamnar lite på kant med A. Inget att skämmas och känna sig dum för. Du är som oss och du är en i gänget! Lycka till flickan.......... /A

Stigsdotter, du är för faaaan..........

2013-01-07 11:11 av vill.sluta - Helt DJÄVLA BÄST! Jklockrent allt! Ingen INGEN är som du, stjärna i boken! Vad glad jag är att MARIA har dig! Stående ovationer........*ler /A

Det där med att berätta för

2013-01-07 11:07 av Morla - Det där med att berätta för sin livskamrat.. Jag har sagt att nu är det bara så att det kommer att barka iväg för mig om han inte är nykter med mig. Jag har inte sagt till honom hur illa det har varit, inte riktigt. Jag har bara bekräftat det han redan märkt. Han är inne på att inte dricka något under januari och sedan kan vi ju dricka lite på helgen tycker han. Jag är ju alkoholist, men det har...

God morgon!

2013-01-07 10:31 av Mammy Blue - Viktoria! Känns bra att ha dej gående framför med lyktan i handen, lite lättare att hitta vägen med hjälp. Jag har tänkt mycket, läst mycket (inte bara här, men torra faktatexter får oerhört mycket mer innehåll när man applicerar dem på verkligheten så som den läses här i forumet), och, ja, jag är helt på det klara med att det kommer bli tufft. Men å andra sidan har jag redan gjort det som många...

tack Victoria. Eller är det

2013-01-07 09:29 av FylleFia - tack Victoria. Eller är det Viktoria? Jag samlar mig för min historia. Känns skrämmande att lämna ut den och kanske få befogad kritik. Tänker också på vad du sa om de översta trådarna. Pellejönseri är ett bra ord. Att det kan skrämma nykomlingar. Nu har jag läst vidare och vidare och ser att även gott bor här. Jag fortsätter att läsa men tanken ppå FylleFias tråd finns i mig. Fia

Skrivit inlägg på inlägg

2013-01-07 09:19 av viktoria - Skrivit inlägg på inlägg denna morgon. Vad beror detta nyvunna forumintresse på? Jo, Mammy Blue och Morlas inlägg till varandra på en tråd som ger mig goda vibbar och minnen av ett forum som räddade mig. Tack fina modiga kvinnor!

En vecka...

2013-01-07 09:18 av Anli - När jag lägger mig ikväll har första vita veckan passerat. Känns väldigt bra! en vecka är inte lång tid, men det är SÄLLAN jag gjort så "långa" uppehåll' Hoppas kunna läsa här om ett par månader och se tillbaks efter att ha varit vit en längre tid. Än så länge går det bra, känns inte allt för jobbigt. Mest lite trist, måste hitta annat att se fram emot än vinet, spec på helgen. Jag tar...

Instämmer i Hösttrollets ord

2013-01-07 09:14 av viktoria - Instämmer i Hösttrollets ord ovan! Skriv Fia! Det är läkande och har varit en tillgång för mig att kunna gå tillbaka och läsa om varför jag eg är här, påminna mig själv då jag vacklat. Och du, jag är med i dina tankar kring inlägg med påhopp och annat trams och pellejönseri, men det finns så mycket klokt och angeläget att ta det av bland detta samelsurium av trådar (hoppas på ett bättre upplägg i...

Hej Fia!

2013-01-07 09:13 av höst trollet - Läs på bara.. Och skriv när du känner dig mogen. Vi är ju ändå individer och det finns inget rätt eller fel i det fallet kram /trollis

Lycka.. hmm.. Varför tror vi

2013-01-07 09:11 av höst trollet - Lycka.. hmm.. Varför tror vi alltid att "lycka", ska vara så stort och himlastormande..? För mig är lycka att vara TILLFREDS! Tillfreds med livet och mig själv.. En sorts inre lugn, oavsett vad det är för väder eller om det är ostädat runt omkring mig.. Yttre omständigheter garanterar varken lycka eller olycka, de är bara omständigheter! Ungefär som att känslor i sig bara är just känslor.. Vissa...

tack Hösttrollet för

2013-01-07 09:05 av FylleFia - tack Hösttrollet för peppningen! Kanske gör jag det idag eller om någon dag. Är just nu fortfarande så skör så att läsa alla trådar känns mera lätt. Lär mig väldigt mycket här. Bara Fia idag med

Hoppas du fått lite sömn,

2013-01-07 08:54 av viktoria - Hoppas du fått lite sömn, sömn och gråt är rensande och läkande. Tänker på dig/er.

Hej FylleFia!

2013-01-07 08:51 av höst trollet - Ville bara säga hej och påminna om vi alla är väldigt vanliga! Så skriv du din historia. Strunta i den där falska blygsamheten som säger "äsch, lilla j a g" har väl inget att berätta..? För det har du visst! Det kanske blir just DIN historia som någon annan känner igen sig i.. Just DIN historia, som får någon annan att verkligen börja kämpa för sin nykterhet. Din historia, som gör skillnaden i...

Fenix, du fick mig att hajja

2013-01-07 08:44 av viktoria - Fenix, du fick mig att hajja till lite där, men bara för ett ögonblick, för när hjärnan hann i kapp så tänker jag att, ja... visst, det är väll bra om man vet vad man trivs med. Inte så big deal, för mig. Det jag ev kan ha en åsikt om är dina rader: "Känns nu ibland som ersättning till ruset av alkohol, eftersom det kittlar mitt belöningssystem." Vi har ju i olika omgångar pratat kring viktan av...

Hej Fenix!

2013-01-07 08:36 av höst trollet - Crossdressing.. intressant. Tror att det har att göra med fantasier..(varför köper män annars sexiga underkläder till sina fruar?*ler*) Kanske också en önskan att få vara mer sensuell..? Hade själv en pojkvän en gång i tiden som gärna "lånade" en del av mina kläder. Inget konstigt med det, eftersom vi visste var vi hade varandra.. Tyvärr, var det en av hans killkompisar som totalt missförstod.....

saknar dig oxå Måne.

2013-01-07 08:32 av Kvinna-mamma46 - Hej, hoppas du skriver igen. Mörk eller ljus spelar ingen roll, vill gärna höra hur det är med dig och din familj. Kramar om!

Hej igen, när jag kom till

2013-01-07 08:30 av viktoria - Hej igen, när jag kom till forumet fanns inte detta myller av trådar, var färre användare då, och precis som ni blev jag uppslukad av att läsa om alla dessa människoöden - de som var jag, tänkte mina tankar, kände min ångest. Jag läste alla trådar, alla från start, med stor behållning. Och fann hopp och tröst i att kunna se hur forummedlemmar lyckades, och för den delen emellanåt misslyckades,...

Mammy Blue och Morla, vad bra

2013-01-07 08:15 av viktoria - Mammy Blue och Morla, vad bra att ni funnit varandra här, och kan peppa och stötta och älta då det behövs (det gör det). Det var avgörande för mig då jag hittade forumet hösten 2009 att det fanns människor här jag kände gemenskap med och som visste vad jag gick igenom. Kunde logga in här då suget var som störst och bli bekräftad (ja, det är viktigt att få bli sedd) och få stöd och goda råd från...

Nagellack ;-)

2013-01-07 07:56 av Dompa - Hej Fenix! Min dotter brukar måla mina tånaglar när vi "bondar" (gröna just nu). Dom andra sakerna har jag ingen dragning åt. Men jag tycker att man ska köra på det som känns ok så länge man inte skadar sig själv eller ngn annan allt för illa. En höfthållare verkar ju onekligen mindre skadlig än en flaska A. Men du kanske borde prata med din fru...vara ärlig. Inte låta henne "komma på" dig i ngt...

Sidor