Hej Ny dag 💕! Så jäkla bra du kämpar. Så stark ✨! Vi har ju båda kring 50 nyktra dagar nu och jag har också haft det tuffare psykiskt sista veckan… Inget sug, men en måendesvacka. Det blir fint (och välförtjänt) när vi får komma upp ur svackan igen 🤗🌈💖…

@Ny dag Så starkt att du lyckats hålla dig ifrån alkohol under denna jobbiga period! Insättningsperioden är, som du säkert vet, cirka 2 veckor. Därefter kan det vara aktuellt att höja dosen. Håll ut, det blir oftast bättre. Stor kram till dig🌹

@Annabell Vad roligt att du är tillbaka på forumet, har undrat så hur du mår. Jag är iaf nykter men hoppas på att medicinen ska ge mig ett bättre allmänt mående. Härligt med 50 dagar, jag är själv strax efter. Nu håller vi i detta eller hur? 🥰

Tisdag och ff nykter men måendet är fortsatt sådär. Har mycket ångest och känns som om kroppen vibrerar. Lite obehagligt men hoppas det vänder snart. Jobbet går sådär just nu känns det som och jag nästan ångrar mig att jag inte sjukanmälde mig för det är så 😩… kram alla kämpar

Idag har jag heller inte mått särskilt bra, det positiva är dock att tankarna på att dricka varit milda. Har nu ätit 30 mg Cymbalta i tio dagar…. Ökad ångest och hjärtklappning, muntorrhet etc. Men jag hoppas att det snart ska vända. Så glad ändå över att vara nykter. Nu snart läggdags och lyssna på att avsnitt av alkispodden.

@Ny dag Så skönt mitt-i-alltihop att du inte dricker! Förstår att du har det jättejobbigt och hoppas att det vänder snart. Orkar du gå till jobbet? Tänk på att du kan sjukskriva dig om det blir övermäktigt. Har varit där du är, man går omkring och väntar på att måendet skall vända åt rätt håll, det är frustrerande och ibland olidligt. Men det kommer att bli bättre, Kram❤️

@Allegra @majken_r @Andrahalvlek Efter en fullkomligt frustrerande dag loggar jag in här och ser era kommentarer och blir så varm i hjärtat. 💙💚💛

Jag är nykter, mådde pyttelite bättre när jag vaknade men sen har allt gått fel, det ena värre än det andra. Ok ”bara” världsliga ting men så jobbigt det är och har varit. Helt slut. Imorgon fortsätter det nog i samma anda med att fixa och trixa men behöver åtminstone inte arbeta. Behöver verkligen forumet nu. Och behöver verkligen fortsätta vara nykter. Imorgon är en ny, nykter dag 🌱💕

@Ny dag Jag håller med @vår2022, du kämpar på så himla bra! Du skriver i andras trådar också, vilket tyder på att du höjt blicken litegrann.

Det vänder nu, ryggen blir lite rakare och blicken lite klarare. Livet snurrar på som vanligt, men du har lite bättre förutsättningar att klara av att hantera dem. Snart har det gått två veckor med medicinen och då ska dosen sannolikt höjas. För varje vecka som går kommer du att må lite bättre.

Och ingenting blir bättre för att man häller alkohol på det. Absolut ingenting. Tvärtom.

Kram 🐘

Lägg dig i soffan @Ny dag och strejka om det blir för mycket!! Utan alkohol kan vi tillåta oss vad som helst, fria från skuld och skam😇❤️

Många kramar till dig🌹