Har läst din tråd och måste säga att jag känner igen mig mycket. Denna kamp alltså och hela tiden börja om. Men med en stark längtan att bli nykter. Den här gången släpper vi det inte! Vi har ju inget att vinna på att dricka alkohol längre.

Söndag i solen blir en nykter dag. Kommer längre och längre bort från alkoholen. Har en oroskänsla i kroppen, känslan av trötthet är också jobbig men jag är nykter och tacksam för det. Tids nog kommer också jag att återhämta mig, det blir hursomhelst bara sämre att blanda in alkohol i leken.

@Himmelellerhelvette Ja, det har jag så ofta blivit varse. Att spela hela filmen och då speciellt slutet brukar hjälpa. Mitt slut består av efterföljande dagar med fruktansvärd ångest som river i kroppen. Dessutom så mår jag inte en bra under tiden jag druckit.., Var på stor flott fest med blandad ålder igår igen och även på denna fanns inte alkoholfria alternativ. Där blev jag dock förvånad då det fanns ett par gravida som absolut inte kan dricka a så jag hade förhoppningar om goda alkoholfria alternativ. Jag menar, det är 2022 nu! Min bordsherre fick mitt vin och han tyckte jag var en toppenbra bordsdam…. Kom i samspråk med en dam några år äldre än jag om att jag inte drack och jag sa att jag inte mår bra dagen efter pga förhöjd ångest och sämre sömn samt att jag är i klimakteriet vilket i alla delar är sant vad gäller mig. (Utelämnade dock att jag också druckit mig till ett beroende.) Hon sade att så är det för henne också och hade det inte varit för den stora festen skulle hon haft en vit helg…. Jag tror faktiskt hon blev lite imponerad av mig som studsade runt på dansgolvet som i yngre dagar. Kram till dig!

@Allegra Det är du med! Det här ska vi fixa! Jag kommer stötta och finnas! Har en plan att nästa vecka börja om med att åter lyssna på Annie Grace för en extra boost i nyktra strategier. Jag behöver det en vecka per månad tänker jag. Det för att aldrig glömma och för att aldrig ta första glaset! Min make kommer vara bortrest i jobbet nästa helg😳😳😳. Det kommer att bli en utmaning…. Jag är förvisso mamma men när de somnat..😬😬😬. Jag behöver beväpna mig med fakta! Tänker på att kanske bjuda in några vänner som har barn på middag. De vet att jag inte dricker och är själva måttliga. Kan bjuda dem på vin till maten, det gör mig inget. Min tanke är att då blir kvällen sen och jag dricker ju bara i smyg/ensamhet numera men att korka upp efter kl 23 skulle nog inte ens jag göra. Jag vill till varje pris vara nykter. Ibland synd att detta forum är anonymt annars hade jag bjudit in dig och din familj! 💕

Tack för inbjudan, vi kommer så gärna på middag - i tanken 🥰 @Ny dag Det låter som en fin idé att bjuda hem folk då maken åker bort, även om det verkar vanskligt att köpa hem vin. Idag är vi nyktra eftersom det är så tråkigt att dricka😊🌸

@Allegra @Himmelellerhelvette Starten av en nykter vecka igen! Jag är ju lite observervant på att helgen blir en utmaning men jag vet ju att ni finns där i bakgrunden. Det känns som om jag inte vill svika er genom att lägga ner garden och låta adjävulen förvrida min hjärna, för jag Ny dag vill vara nykter och behöver inte alkohol. Önskar er en fin måndag 💚🌱💚🌱

Absolut @Ny dag, vi finns här i bakgrunden ❤️
Jag tycker känslan är bra att man inte vill svika dom vi nu följs åt med, den känslan är stärkande och om man känner att adjävulen pockar på så kan vi skriva här och stötta varandra. Jag kommer bli lite utmanad till helgen då det blir midda med vänner som vi alltid dricker med, alla andra kommer dricka för dom är måttliga. Jag tror inte dom kommer bry sig om att jag inte dricker men är ändå lite orolig för att dom kommer tycka jag är lite tråkig.

Fin måndag på er båda!

Jag älskar att vara nykter och jag behöver inte alkohol, jag är rätt trevlig ändå 😉

@Himmelellerhelvette Vi kämpar tillsammans i helgen, jag i min ensamhet ifall jag inte bjuder hem gäster och du på middagen/festen. Vi finns för varandra och alla andra här

Dag 55 på nykterhetsresan och imorgon påbörjas den nionde nyktra veckan (som ska följas av många fler). Jag räknar dagar i avstånd från alkoholen, avstånd från när jag senast mådde så jäkla dåligt bara för att jag själv orsakat mitt dåliga mående. Jag vill aldrig dit igen. Kramar till alla som behöver och det är så, så svårt och känns hopplöst de första dagarna i nykterheten men det går över och blir bättre. Fortfarande utmanande men mera hanterbart och dagarna rullar på ändå. Så värt att göra, det bästa beslutet en kan ta! 🌱❤️🌱❤️🌱❤️

@Ny dag Nu börjar du din nionde nykterhetsvecka och du gör det så bra! Sliter och kämpar med måendet men ger ändå inte upp! Starkt! Men det är såååå värt att göra och ännu större belöning kommer. Håller med, det bästa beslutet jag tagit, det har gett mig livet tillbaka.

Ha det gott och kram❤️

@Allegra @majken_r @vår2022 @Kebne1 @Andrahalvlek ☺️🤗 för pepp i min tråd! Känns så härligt och 🙏 för att det är ju ingen i min närhet förutom maken som vet hur jag kämpar samt hur det är att fightas mot ett beroende. Stödet från likasinnade guld värt, så mycket klokskap och kunskap. Orkar just nu inte skriva mycket i andra trådar men läser varje dag och följer era framsteg. Stor kram till er 💕💕💕