@vår2022
Tack för att du påminde om artikeln, skulle kollat upp den förrut men annat kom i mellan.
Ha en fin söndag! Här skiner solen, hoppas den gör det hos dig med - både inne och ute! 🤗

@vår2022 wow, fyra månader! Det är ju en tredjedels år! Hurra! 🥳🤩🌷 Läste precis artikeln du länkade till, väldigt intressant och en bra bekräftelse på att jag gör "rätt" som både firar med alkoholfri öl och upptäckt löpningen igen. Ha en fin vecka! 🌷

Dag 127. Livet går sin gilla gång på något sätt. Samma rutiner varje dag, så är ju livet men med skillnaden att jag idag inte har ett arbete att gå till. Har senaste dagarna känt mig lite nollställd på något sätt, när jag jobbade tog det så mycket av min tid och det fanns inte så mycket tid att fundera som jag har tid med idag. På arbetet fanns det alltid mål som skulle nås och nu känns det inte som jag har så mycket mål att uppfylla. Det finns inget arbete bara det privata. Visst finns mål, främst att fortsätta vara nykter ha kontinuerlig fysisk träning, äta nyttigt och leva hälsosamt. Att söka arbete aktivt för att få ett arbete. Det finns aktiviteter att se fram emot, en fjällvecka i april bland annat. Finns väl för mycket tid över till att ett privat liv helt enkelt. Det skulle vara en skillnad om jag var ekonomiskt oberoende och inte arbetade eller pensionär som klarade sig ekonomiskt, det privata skulle ju då vara det ”normala” tillståndet. Man skulle inte ha press på sig att hitta ett arbete inom en viss tid, man skulle vara fri från ekonomiskt press och tidspress. Då skulle man kunna lägga upp det på ett annat sätt. Lägga upp en livsplan med olika mål.

Ja, ja! Man kan inte vara på topp varje dag helt enkelt. Några som inte klagar är i alla fall mina hundar som får ha sin matte hemma varje dag och börja morgonen med mys i sängen när matte dricker kaffe🐕🐕.

Ha en fin måndag!🌷💕

@vår2022
Nej, man kan inte vara på topp jämnt...
Många olika orsaker kan bidra, att söka jobb med den ovisshet det innebär är ju kämpigt i sig!
A-stoppet går i vågor, det är många som berättar om. Även om det går "bra" att vara a-fri så kan det nog vara olika perioder i alla fall. Så tycker jag att det varit, ibland jättelätt o ibland lite mer kämpigt... Som tur är så brukar det kännas bättre vartefter 🥰
Hoppas det kommer att lösa sig med jobb för dig o att den väntan inte blir så lång!
För övrigt har du ju superkoll på allt, mat, hälsa o träning. Och en resa att se fram emot 👍
Ha en fin kväll o här kommer en kram från mig 🤗

Hej @vår2022 ! Jag känner igen känslan att man är lite villrådig emellanåt, det var väl då man satte sig ner med ett glas. Nu uppstår ju lite frågor. Jag tänker att det ändå finns många mål att jobba mot- omsorg om nära o kära, sannare och mera utvecklande relationer, dra sig till minnes gamla drömmar som kan tas upp igen. Andlig harmoni. Allt är inte bara nyttighet, även om det förstås är bra. Ja, medan du väntar på ditt nya jobb som säkert kommer snart. Kram från mig! 🐳❤️🙏😇

@Geggan Ja, är så tacksam att jag inte dricker i denna situation, det skulle typ vara fritt fram och jag skulle dessutom må skitdåligt med ångest och hela det paketet. Som nykter kan man hantera livet och motgångar på ett helt annat sätt. Jo, jag ska ta tillvara på möjligheten att kunna göra sådant jag inte skulle kunna när man har ett arbete. Det har jag gjort och är tacksam för, verkligen kunnat jobba med bland annat nykterheten 100%. Kram tillbaka💕

@vår2022 för din nykterhet kanske det har varit bra att vara hemma? Du kommer snart att få ett jobb att fylla dina dagar med. Allt har sin tid som du har skrivit till många här.

Jag tycker det är bra att du tillåter dig själv att inte vara på topp hela tiden. Finns ju ingen som är det 😂

Du jobbar på bra och har så mycket klokt att bidra med till världen.
Fortsätt så bara så löser sig resten.
Ha en fin kväll 💕