@Argbiggan Ja, det har varit bra att jag kunnat gå all in i nykterheten. Det är lättare att peppa andra än sig själv många gånger. Ja, du ser vilka krav jag har på mig själv, alltid vara på topp, men idag sket jag i det😂.

Tack så mycket för dina fina ord💕

@vår2022
Godmorgon!
Vilken tur att vi har hund/hundar va? Tänk vad mycket dom förstår ändå. Jag har haft många mornar som dig tillsammans med min hund och det ger så mycket. De förstår utan ord. Å drar en ut i friska luften fast man kanske inte vill.
Jag förstår dig oxå, men med ord. ☺️ Det är inte konstigt att du känner dig nollställd. Tror människan gillar att ha lite kontroll. Att ha rutiner. Ett jobb att gå till och pengar den 25:e för mödan.
Att vara i ditt läge nu gör säkert något med en, när inte kontrollen ligger i dina händer. Du måste ju lita på att ansökningarna du skickar iväg hamnar i rätt händer, hanteras på rätt sätt och att det i slutändan ger jobb. Måste vara skitjobbigt!! Man måste få bryta ihop ibland! Men jag tycker du gör det hela så bra. Du krigar på både med jobbsökandet & träning och dessutom håller du koll på din egen nykterhe, på våran nykterhet - du hejar på allt och alla och du utbildar oss om våra hjärnor och beroenden. Ett heltidsjobb bara det.. men utan lönecheck.
Vad jag vill komma till är att jag tycker du är toppen och de som anställer dig kommer få en toppentjej med huvudet på skaft och en vilja av stål.
Jag tror på dig, det vet du! Och du vet att jag tror att jobbet löser sig med, tillslut!
Jag skickar upp några extra böner för dig idag och ber att ett riktigt bra arbete ska hamna i ditt knä snart. Stor kram 🤗

@Rehacer Tack fina du💕. Det var fint att få vakna upp till dina fina peppande ord😁. Natten var rörlig med två uppvaknanden och toabesök. Till slut vände jag på mig och sov som Pippi med huvudet vid fotändan😂 och somnade till slut. Känner mig ändå rätt pigg. Idag ska jag färga håret och klippa mig och ett besök hos psykologen. Hinner med en hundpromenad men inget jobbsökande idag. Det ska vara en dag med bara måbra saker för mig själv. Ja, det är fint att ha hundvänner, just nu ligger de tätt bredvid mig och snarkar och jag dricker mitt kaffe.

Ha en fin dag där borta på konferensen❤️🌷

@vår2022
Låter som att du kommer att få en fin dag! Skönt att få bli ompysslad både av sig själv o av andra 🥰
Själv har jag kommit till 6 månader a-fri, det känns stort! Men vet inte riktigt hur jag ska fira, en semla kanske? Borde kanske vara något mer...
Ha en fin dag önskar jag dig o alla övriga forumvänner 👍
🤗 Kram

@Rehacer Fan också! Frisören sjuk så fått flytta fram tiden. Blir en kaffelatte på stan istället på ett fik idag, kanske lite shopping? Det blir bra det med. Funderar på blålila man börjar ju vara tant nu😂.

@majsan_nu Tyvärr blir det ingen frisör idag, hon är sjuk. Flyttat fram tiden till nästa vecka. Blir kaffelatte på på ett fik istället och kanske lite shopping. Grattis till 6 månader!🥳 du är grym💪

@vår2022
Synd att frissan är sjuk men kaffelatte är inte dumt heller 🥰
Vad är du sugen på att shoppa? Nyfiken bara...
Hur som helst önskar jag dig en fin, a-fri dag!
🤗 Kram

Dag 128. Känns bättre idag, skönt att sätta ord på mina innersta känslor för min man och gråta en skvätt. Gråtskvätten kom helt överraskande för mig så det fanns väl något som behövde få komma ut. Det är inga tunga, djupa känslor som behöver redas ut, mer bara lätta på trycket över att inte ha fått ett jobb än och de nej jag fått efter intervjuer. Tack för all pepp jag fått och så fina ord om mig, det har verkligen värmt och styrkt mig💕. Ni vet ju inte vem jag är men ändå får jag så fina omdömen från er. Jag har åter hopp om att det kommer att lösa sig för mig, så småningom. Att jag inte har ett jobb just nu definierar inte mig och vem jag är eller att jag inte duger. Jag tror på att det finns en mening med allt och nu prövas jag. Att kunna behålla styrka, hopp, glädje när det råder osäkerhet, att inte ta till alkohol, att se mening med livet och min betydelse för min familj. Att passa på att njuta av livet i denna situation och utvecklas som individ. Jag mår hundra gånger bättre såväl psykiskt som fysiskt nu, än jag gjorde när jag hade ett jobb för två månader sedan. Det gör jag tack vare att jag är nykter, på det planet är jag en vinnare och jag är sååå tacksam för det.

Ha en fin tisdag!🌷💕

majken_r

@vår2022 Sista delen av ditt inlägg, får gåshud. Att må 100 gånger bättre. Viktigast av allt. Tycker om det du ger här och är säker på att jag tyckt om dig ”live” också 🌸

Dag 129. Underbar dag med sol och vindstilla. Skulle vara härligt att sätta sig i ett solskott i en skön stol och värmas av solstrålarna🌞. På min promenad reflekterade jag kring det @majken_r skrev igår om att det känns trist och att förhandlaren som varit framme.

Tänkte på det här med förhandlaren och att det kan kännas trist att inte kunna ta ett glas vin. Att det tar mycket energi att hålla garden uppe och tysta ned förhandlaren. Att energin det tar gör det trist och att inte bara får göra det som faller en in här och nu. Trist att avstå och inte kunna vara spontan. Livet blir lite för kontrollerat och kanske fyrkantigt, en sån som jag i alla fall inte vill vara. Att inte kunna vara flexibel vad det gäller alkohol. Att alltid behöva vara rationell och inte få vara impulsiv. Att ny uppfostran av sig själv behövs. Att vara den som fick den här lasten. Att alltid behöva vara den som säger nej tack!

Ja, det är trist många gånger. Att det kan kännas så här och att vi måste tänka till extra mycket vid varje situation som innefattar alkohol, drabbar säkerligen bara oss som inte kan dricka normalt jämfört med en person som kan det. En extra process med riskvärdering och konsekvenstänkande som tar energi.

Det är värt det, alla gånger, då jag vet var det alltid slutar med ett glas vin, med det kan kännas trist ändå. Upplever dock att dessa gånger med känslor av tristess pga behöva avstå alkohol, har blivit så mycket färre och mindre energikrävande ju längre tid jag varit nykter. Tristess pga andra orsaker, infinner sig fortfarande då och då, och så är ju livet.

Ha en fin onsdag!🌞🌷💕

@vår2022 intressanta tankar! Ska leta reda på @majken_r inlägg i frågan också. Att inte kunna vara flexibel och spontan är ju två stora delar. Jag har faktiskt inte tänkt på det utifrån alkoholperspektivet men gått igenom tunga funderingar i ämnet i annat sammanhang, har ju en son med NPF-diagnoser. Tror att många av oss har en längtan av att vara som "alla andra", speciellt inom det område där vi inte kan det. Men man hittar sina sätt att gå runt det, skapa en egen spontanitet. Och också acceptera det ledsamma i det och sörja.

majken_r

@Friluftstok @vår2022 intressant. Livet som inte alltid, kanske sällan, blir som man tänkt och föreställt sig.

@Friluftstok Ja, man får hitta andra sätt att fungera på. Tänker på din son, att se och hitta styrkorna och inte fokusera på de mindre starka sidorna. Att hitta sitt sätt som man fungerar och trivs bäst på. Att sörja, acceptera det och gå vidare på sitt egna sätt❤️

@vår2022 känner igen mig precis. Att just jag skulle drabbas av det här som gör att jag ständigt måste vara lite noga o tråkig. Tittar avundsjukt på andra äldre par på lunchrestaurangen som festar på varsitt glas vin. Nå, det är små sting. Går snabbt över. Påverkar inte den stora bilden som är att jag har det bättre utan alkohol.

Dag 131. Vacker dag med full sol, nollgradigt och vindstilla. Träning, promenader, mindfulness och att vara nykter är det som ger mig endorfiner och min medicin för att må bra. Varje gång jag känner mig lite låg mår jag alltid bättre i sinnet efter framför allt ett träningspass. Ibland har det varit lite motigt att göra ett pass men har gjort det ändå och det hjälper alltid. Skönt att få ta ut sig ordentligt med styrka och kondition och bli riktigt trött, det ruskar om fint i Hjärnkontoret och kroppen. Idag blir det ett träningspass med dammsugaren och andra städövningar, det ger också endorfiner😁.

Ha en fin fredag!🌷🌷

majken_r

@vår2022 Hade precis tänkt skjuta fram gymträningen tills i morgon när jag läste ditt inlägg. Så det blir gymmet strax, kommer ju såklart må hur bra som helst efteråt, även om det känns segt nu. Tack för detta😅 Önskar dig en fin fredagseftermiddag/kväll☀️🌱